Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Vasárnap.

2009.06.21. 11:52 :: A Tengerész

No. Szent Heverdel napja van ma. Most ébredtem.  Éjjel belecsaptunk a Múzeumok Éjszakájába. Az eső meg éppen esik, így a hajó melletti aktuális famunkákról szó se lehet. Szóval ma pihenek. Úgy kezdődött, hogy pár napja láttam a TV-ben a Földtani Intézet palotájában lévő múzeumból egy filmrészletet, ahol célzás is történt a Múzeumok Éjszakájára. Ebből azt szűrtem le, (mint kiderült tévesen) hogy itt is lesznek események. Többször jártunk arrafelé és mindíg éppen be volt zárva a gyönyörű épület pedig mindíg szerettük volna megnézni belülről, meg persze az ott lévő régiségeket. Engem   csodálattal töltenek el a régi kövek, nekem egy karbon kori (olyan 400 millió évvel ezelőtt, amihez képest a pleisztocén amit szintén réginek gondolunk mindössze 2 millió éves) antracitba ágyazott fosszila megmozgatja a fantáziámat és az dők mélyébe zuhanás élményét okozza. Szóval ehhez képest éppen hogy csak elindulánk, elkezdett esni a jó kis áztató aprószemű kitartó eső, aztán a kapu meg mire kissé átázva odaértünk zárva volt. Remek. Visszacaplatás a 7-es buszhoz (naná, hogy nincs a megállókban fedél, ki bírja azt pénzzel, hogy a vandálok állandóan tönkreteszik), irány az elektrotechnikai múzeum. Amúgy a vandálok nem egy vékony elhanyagolható réteg, ráadásul egyre szaporodnak, ahogy az álltalános elhülyülés és gagyisodás rohamosan terjed. Csak kinéztem a busz ablakán és a Thököly-Dózsa György sarkán épülő "lakópark" (a lakótelep mai neve) iszonyatos rendetlen területén megakadt a szemem egy raklapnyi, az esőben ázó cementen. Volt vagy 10 zsák. Otthagyták pénteken, ahogy kiesett a sörösüveg a dolgos kezükből a műszak végén, pedig napok óta mondja a meteorológia, hogy esős hétvége várható. Mit mondjak? Ha egy német meglátja, bólogat (akármennyire is ordenáré módon üvöltözve issza le magát  a gusztustalan állatja amúgy a tsikosch, gulasch paprika tschárdában nálunk) mindjárt tudja, hogy északbalkánon jár. És igaza van.

Na szóval a múzeum. Nekem mint szakmabelinek egy külön rövidtávú időutazás, sok kiállított tárgy gyerekkoromból, vagy éppen az Üteg utcai technikumból ismerős. Csodás eszközök a Ganz időszakból, amikor a német BBC-vel pariban volt a magyar műszaki fejlesztés és ipar és a magyar mérnökök adtak példát a világnak. Csak, hogy Jedlik Ányost, a dinamó elv feltalálóját említsem (érdeméből semmit se von le, hogy a gyakorlatban Siemens hasznosította elöször), Vagy a  Déri, Bláthy Zipernowsky zseniális hármast, akik az első transzformátort megalkották. Lelkesedésemben meg is beszéltem az egyik múzeumos hölggyel, hogy örömmel elfogadják a pincében lévő első magnómat, egy Terta 811-est. Akár még működöképessé is tehető, mert kifogástalan állapotban raktam félre annakidején, de biztos nem indul be egyből.

Na onnan továbbra is szakadó esőben kigyalogoltunk a Deák térre és a múzeumbuszal átmentünk a Szépművészeti Múzeumba. Itt kiderült, milyen szerencsénk van, hogy a mindenhová érvényes belépő karszalagot az elöző helyen vettük meg, mert itt iszonyatos volt a sorbanállás a pénztárnál. Kicsit nehezen viseltük a rettenetes tömeget, akikből a fülledt melegben gőzölgött kifelé a kinti eső párája. Festményből nem vagyok képes túl sokat befogadni egyszerre, inkább csak csemegézek, mindenesetre feltünt, ami korábban valahogy nem, hogy a XIII. XV. századi oltárképek többnyire mennyire hitvány festmények voltak. Valamennyi Mária karján tekergő Kisjézus feje egy  legalább harminc éves dagadt bárgyú férfi arcát hordja, de a Madonnák se sokkal különbek, aztán látni vélem, hogy ezeket az alkoholistákra emlékeztető arcokat még csak-csak megfestette valahogy a "Mester", de az alakok többi részét ráhagyta az inasokra, olyanok, mint amikor fotomontázzsal ráteszik valaki fejét egy másik, oda nem igazán illő teste. Igazából az emberi tekintetek, a valódi arcok, a szép, vagy akár csúnya, de "igazi" érzések, arcok, formák a XVIII. századtól láthatóak. A végletekig tökéletesedés ezen az úton befejeződött a XIX század végére. Én meg is értem, hogy amikor az impreszionisták berobbantak, akkora volt a skandallum, mert hisz egy sok évszázada folyamatosan egy irányba történő fejlődési folyamat tört meg.

A múmiáknál kevés híjján öszetiportattunk, úgy hogy irány a "Láthatatlan Kiállítás" azaz a vakok által működtetett intézmény, ahol ők vezetnek minket tökéletes sötétségben megszokott dolgaink közt, hogy megtudjuk, milyen is az ahogy ők élnek. Na újabb pofáraesés, előre kellett volna bejelentkezni, mert a dolog természeténél fogva egy vezető csak 8 fős csoportokat gardíroz és a csoportok meghatározott időpontokban indulnak, mára minden hely betelt. Sebaj, jót sétáltunk az esti  Népligetben, merthogy hálistennek elállt az eső és  levegő isteni volt a múzeum fülledt büdössége után. Tovább metrókkal a Batthyányi térre, ahol a régenvolt "Kassa" dunatengerjárón hajózási kiállítás, sok makettel, mellette egy öreg dunai vontató (30 év után láttam ismét működőképes Jendrassik segédgépet, ő is egy nagy ember volt, az, hogy mára csak a Bosch rendszerű dieseladagoló terjedt el a világon, az a kommunista diktatúra "dicsősége" ahogy ezt a csodálatos magyar feltelálót kiüldözte az országból) harminc év után ismét beszívtam a két Láng főgép közt állva a gépházban ugyanazt a gázolajillatot, mint amikor fiatalon beszálltam a szemre csaknem ugyanilyen gépházi elrendezésű "M/S Újpest" folyam-tengerjáróra. Mellette parkolt egy aknásznaszád kedves katonákkal, köztük egy katonalánnyal, a gépházat kivéve mindenhová bemehettünk, csak azt nem engedték, hogy a fedélzeti gépágyúval legalább egy rövidsorozatot leadjak a kivilágított szemközti parlamentre, pedig talán ez lenne az egyetlen kritika amiből a sok seggfej rájönne, hogy marhára elegem van mindnyájukból. Mindent öszevéve a hajókon töltöttük a legtöbb időt, ami rendben is van, meghallgattunk a Szent István csatahajó legutolsó búvárexpediciójáról egy beszámolót, aztán elbuszoztunk még a Mezőgazdasági Múzeumba és itt töltöttük a hajnali kettőig tartó maradék időt. Három óra volt amire ágyba kerültünk, szóval a kicsit hosszabb alvás menthető.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr281198456

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása