Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.

Linkblog

Szerda.

2009.06.03. 23:43 :: A Tengerész

Elvittem két könyvet a postára, egy köteles példányt a Szabó Ervin, hatot meg az Országos Széchenyi Könyvtárnak. Ha már a várban voltam, megnéztem a könyvtárban a Fiume emlékkiállítást, nekem csalódás volt, több hajózási emléket vártam, a régi képeslapok nem igazán érdekeltek. Ezzel eltelt a nap nagyrésze. A hajón felraktam a második réteg alapozó festéket arra a nagy marha vaskalodára ami a forstagot fogja tartani és az orrsudár rajta keresztül nyúlik ki előre. Már egyszer csináltam egyet, de kiderült, hogy nem működik együtt rendesen az orrsudárszárral, szét kellett vágjam és teljesen átalakítani. Van ilyen, hogy valami elsőre nem sikerül. Aztán nekiálltam  a fogó vasak elkészítésének az árbocbölcsőkhöz. Nem lett kész amíg leszállt az est. Holnap folyt.köv. Valaki azt mondta, hogy majd jól megadóztatnak, ha kész lesz a hajó. Hát azért, mert a csibészek a rengeteg adócsalt lopott pénzükből hatalmas jachtokat vesznek és az idióta állam nem tudja őket megfogni, csak így, (dehogy fogja, majd az ügyvédeik kimossák belőle őket)  én nem fogok a sok éves kemény munkám után ilyen büntetést fizetni! Ha nem megy másként, idegen lobogó alatt fogok hajózni.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr921162512

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AdSa 2009.06.05. 20:53:21

Elolvastam az archivált blogokat, nem volt egy rövid tevékenység - de megérte. Talán 2007-ben egy horvátországi ötárbócos kapcsán elmélkedtél az idegen zászló alatti hajózás okairól. És lám, most el kell gondolkodnod rajta. Pedig érzem, hogy hatalmas dolog lenne valahol északon megmutatni a hajót, elmondani, hogy egy tenger nélküli kis ország hajdanvolt hajósa építette.

Én talán az Üteg utcai technikumot magyarázatként azért hozzátenném. Onnan fenntröl pedig Reich Pista, Tönköly Samu, Kovácsházi Ernő és a többi tanáraink büszkén figyelhetik a tevékenykedésed. Nem hiszem, hogy gondolták valaha, hogy egy diákjuk 64 évesen esztergál, hegeszt, fest és mázol, villanyt szerel (no ennek von Haus aus mennie kell !). A famunka pedig nem is szerepelt a tanmenetünkben.

Előző blogbejegyzésem után előjött még két epizód az életemből.

Talán 1962-ben a sátorparancsnokom voltál az iskolai táborban Parádóhután. Élénken él bennem a reggeli patak-mosakodások emléke, Dévényi "Jozsó" tanár úr reggeli tornája, Kovácsházi Ernő IZS motorja (megy izs, meg nem izs), és a Csucsi-bácsi által vezetett túra fel a Kékesre. Csodás tábor volt - nem KISZ, hanem iskolai, de ez akkor fel sem tűnt. Bár az is lehetett volna.

A másik 1971 Veszprém-Vilmapuszta. Egyetem után, Te mint némileg továbbszolgáló legöregebb katona ( a Játék Őrmesterrel történt afférod következtében), én meg mint az első előfelvételis évfolyam őrmesterként már másodszor bevonultatott katonája találkoztunk. Ültünk az adókocsiban és jókat nosztalgiáztunk - akkor. Mennyi témánk lehetne manapság ?

Aztán volt 6-8 év az életemben 1986 után, amikor a Tromosban vitorláztam. Tudtam a Tengerészről, tudtam, hogy Te építetted, de a találkozásunk valahogy elmaradt. Nagy Guszti bácsi kollégám és jóbarátom - a Papa -( az első üteges évfolyamból) emlegetett gyakran, nagy tisztelettel a hajód okán.

P.S.: A Játékhoz intézett mondatod - "Őrmester, én már írtam-olvastam, amikor maga még két kézzel kente a sz@rt a falra" - adaptálva, de a forrást mindig megjelölve, többször plagizáltam a pályám során.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2009.06.05. 21:08:05

@AdSa: Istenem de rég voltak ezek a dolgok. Ja és ráadásul a technikumban nem is volt ötösöm műhelygyakorlatból. De azért erre a hajóra talán adna egyet a Prakter Karcsi. Ő még él, legalábbis összel ott volt az évente megtartott osztálytalálkozónkon. Mostanra annyira megöregedtünk, hogy nincs már különbség ránézésre valahavolt tanárok és diákok közt....
süti beállítások módosítása