Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.
  • littke: Hat ezek szep kepek. (2024.04.06. 19:08) Szombat.
  • A Tengerész: @KAMA3: Az valóban mese habbal, hogy ilyen egyszerű szerszámmal le lehetne feszegetni a deszkákat.... (2024.04.04. 01:34) Kedd.

Linkblog

Hétfő.

2009.05.25. 14:00 :: A Tengerész

Nekiláttam még múlthéten azoknak a "bölcsőknek" az elkészítésének, amikre az árbocokat döntöm le, meg a bummokat gaffokat fektetem, amikor a hidak alatt el kell férjek a hajóval a folyókon, csatornákon, tehát motorosüzemben. Ellentétben a szokással én egy, illetve egész pontosan kettő, masszív kéttámaszú tartót készítek, amiken méretre kivágom a rudak helyét. Most csak a főárbocét, mert az pont 20 centi vastag lesz és párhuzamos falú, de a többit, ami kúpos, illetve középen vastagabb, majd csak akkor, ha meglesznek, mert akkor tudok majd pontos méretet, hogy milyenre sikerült. Nos pénteken összeragasztottam az elsőt, szombaton akartam nekilátni kifaragni, de helyette fogtunk egy 2,90 kilós pontyot (nagyon speciális halfogási módszerem van, rendkívül eredményes, a Tescoban, vagy Auchanban rámutatok, amelyik kell és már adják is lebunkózva, nem kell napokat horgászbottal ücsörögni) és nekiálltunk bográcsban halászét fözni Amapola tövében.

 

 Végül is erre ment el a szombat nagyrésze. Siva kutya, hasában sok kiskutyával addig udvarolt J-nek, amíg ő is kapott a "halászfőzelékből" mert a sok ikra miatt leve az nem sok maradt, most meg hidegen esszük halkocsonyának.

Vasárnap leszedtem a 30 szorítót  a pénteken összeszragasztott anyagról és nekiálltam faragni, 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Míg végül ilyen lett a nap végére forró lenolajjal beeresztve.

 

 a másodikat pedig ősszeragasztottam és megint csak 30 szorítóval összenyomtam.  Ezeket ma reggel szedtem le, mert ismét kint aludtam a hajón és reggel visszaadtam a kölcsönszorítókat  az asztalosoknak, aztán mindenféle egyéb dolgom után jártam, itthon javítottam a vízcsapot, meg postáztam a megrendelt néhány könyvet. Komolyan aggódom, nem nagyon fogy a második kötet, pedig van olyan jó mint az első.

 

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr321142679

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sün77 2009.05.26. 22:21:19

Szia Tengerész!

Én az ígért egy példányommal hozzá fogok járulni a forgalomhoz, csak egyszer el kell jutnom Hozzád és nem egy percre szeretnék beugrani, mert olyat nem illik és Amapholán nem is lehet. A többiek meg már biztosan nyaralni mentek.

Jó munkát!
Kurucz Péter a. Sün

Petrochelli · http://www.jatekstart.com 2009.05.30. 23:03:20

Kedves Tengerész!

Mindössze gratulálni szeretnék a vállalkozáshoz! Bár én még csak 3x éves vagyok, de példaként áll előttem az ilyen mértékű szabadságvágy és a tett, azaz egy remélhetőleg megvalósulni látszó álom. Egyszer majd én is szeretném követni ezt a példát :)

Sok sikert!
-p-

hogy? (törölt) 2009.05.31. 03:40:08

Tökéletes életed volt/van/lesz.

Jó szelet kívánok (...)

Scrabantia 2009.05.31. 09:11:54

Milyen könyvről van szó?:)

P.A.T. 2009.05.31. 09:25:30

Kedves Tengerész,

Olyan jó látni és olvasni.Amikor az emberben működik az alkotás ereje,bármilyen negatív is az a magyar közeg, amely nem az összefogás,a tenni akarás a megértés, hanem a gyűlölet és irigység melegágya, amiben manapság élnünk kell. Igazán másoknak is energiát közvetít TENGERÉSZ. Nagyon sok örömet és csak mindenből a legjobbakat kívánom.Sok ilyen ember kéne e hazának.....

FFU 2009.05.31. 09:26:08

Üdv Tengerész!

Minek is gratulálnék, az olyanoknak, mint Te is nincs erre szüksége! Álmod megvalósulását kívánom: kitartást, majd erőt, egészséget jó szelet a tengereken, és persze azt a szabadságot, amiért ez a hajó készül!

Amúgy magam is 'építő' vagyok a magam módján, bár jóval kisebb léptékű 'project'-ben utazom. Csak egy autót építettem magamnak. (De még csak 56 éves vagyok :))
Az autót amúgy itt meg is nézheted, ha akarod: http://www.kitcar.hu

Szóval... a kalapomat a kezemben fogom!
Üdv!

Pokolmártás 2009.05.31. 11:11:40

Tisztelt Uram!
Szeretettel köszöntöm a hosszújáratú vitorlázók között!
Tudnia kell, hogy a vitorláshajók számának irtózatos növekedése ellenére, a hosszújáratú hajósok száma kb. ugyanolyan erőteljesen csökken. Az emberek győnyörű hajókat vesznek vagy bérelnek, amivel nem mennek 2-3 napnál távolabbra. Számomra a földkerülő teljesítményhajósok is idegenek, mert nem az hajtja őket, ami minket.
Tavaly nyáron Paleokastritsa kikötőjében találkoztam egy nyugdíjas francia orvossal, akitől megkérdeztem, hogy merre tart. "Nem tudom" - felelte, és még az "Északnak vagy délnek?" - segítséggel sem sikerült terveit pontosítani.
Akkor döbbentem rá, hogy van aki lélekben még tőlem is messzebb vitorlázik.
Én és a fiam, ugyanis, tavaly kezdtünk egy hajóronccsal "szakaszos földkerülésbe" (Copyright: Jimmy Cornell), de legyünk bármilyen lazák, bármilyen szélivók, azért csak haza kell térnünk - egyszer csak -, pénzt keresni, no és iskolába járni.
Mi tehát még tudjuk, hogy mi a destination, még akkor is, ha hosszújáratúnak tartjuk magunkat.
Kívánjuk, hogy Ön és felesége átlépjen a hajósok "nem tudom" csoportjába, mert (ahogy Jimmy Cornell mondja):
a legszebb emlékek azok, amik még előttünk állnak.
Üdvözlettel
a hosszújáratú Pokolmártás (hajóroncs) legénysége
U.i.: Reméljük, összeakadunk valamelyik tengeren!

Évamama 2009.05.31. 16:05:36

Tisztelt Tengerész! Szeretettel köszöntöm és minden elismerésem! Bárcsak sikerülne! Vigyázzon, amíg a szárazföldön van! Igazán csak addig van veszélyben. Üdvözlettel Évamama, aki vízimádó, de csak úszva és kajakban

Dr. Trebitsch 2009.05.31. 16:07:07

Jó szelet az Amapolának.

Gyermekkori álmom ez a vitorlázó életforma, de szinte már lemondtam róla. Jó látni, hogy van, aki 60 felett is nekivág, pedig nem is milliomos. Irigykedem, de ha Tengerész elmehet, egyszer talán eljön az az idő is, amikor én bontok vitorlát...

Persze jó, ha van a projekthez olyan feleség, aki partner mindenben. :)
süti beállítások módosítása