Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • glorianna: Csudás :) (2024.05.07. 20:33) Kedd.
  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.

Linkblog

Csütörtök.

2009.02.12. 20:10 :: A Tengerész

Hideg van, de legalább nem esik semmi. (Csak a forint. Ha így marad, nem tudom miből fogok hajózni, 300Ft-os euroval  még ez a kevés nyugdíjam is elolvad, ha odakint veszem fel az átutalási költségekkel terhelve.) De a kezem ráfagy a szerszámokra, ugye a fuxban, ahol most épp a motor légszűrőházát csinálom nincs semmi fűtésem, értelme sincs sok, hogy odavigyem a hősugárzót, mert a hőszigetelés ott azért nagyon gyenge, gyakorlatilag töredéke a szalonénak. Na nem nyafogok, mert épp ma kaptam a P  mailjét innen a szomszédos Ausztráliából, hogy majd megdöglik az ottani nyári kánikulában a hajóján szerelve. Szóval csak ne panaszkodjak! Amúgy is rettenetesen szerencsésnek érezhetem magam, ma volt kint látogatóban a hajón nálam az Á L, régi tengerészcimborám, annakidején az M/S Petőfin hajóztunk együtt mint elektrikusok, kiváló szakember, évekig dolgozott Kanadában is és olyanféleképpen alakult az élete, munkahely, állás vonatkozásban, hogy közel 60 évesen kénytelen 20 év kihagyás után visszamenni hajózni a tengerre, hogy eltartsa a családját, mert legutolsó olaszországi munkahelye is bedőlt. Mesélt borzalmakat az olasz villanyszerelő szakmunkások szakmai szinvonaláról. Döbbenetes, hogy úgy néz ki világszerte kiirtotta a pénzügyérek és jogászok és komputerguruk dominenciája a hagyományos értelemben vett, mélyen megalapozott, alapos, körültekintő, precíz  műszaki szakértelmet. Kínai építésű építkezési lifteket (volt benne japán alkatrész is, azokkal érdekes módon nem volt baj, de az, hogy a kínaiak nem húzták meg a motorok bekötőcsavarjait, tönkretette a japán elektronikát) üzemeltetett olaszországban, amit azok Kanadából vásároltak. Nos úgy tünik a technikában és főleg technológiai fegyelemben a kínaiak rosszabbak, mint a testvéri Szovjetúnió volt annakidején.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr4939732

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sanyi65 · http://www.hajoepites.fw.hu 2009.09.26. 17:42:14

Még most is van olyan (majd' harminc éves) Szovjet elektronikai berendezésem, ami hibátlanul működik, és van (eltéve elrettentő példának) olyan kínai, ami egy bekapcsolást élt meg...
A hozzáértő szakember hiánya ezek szerint világméretű. Azt hittem, hogy aki értett valamihez, az kiment külföldre (sokkal) több pénzért dolgozni, itthon meg a selejtje maradt (látván a lakásomban javító "szakemberek" munkáját), de ezek szerint külföldön sincsenek. Akkor hol vannak???
süti beállítások módosítása