Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Vasárnap.

2008.11.09. 18:41 :: A Tengerész

Reggel avartakarítással kezdtem, a decken. Az egy hét alatt amíg nem voltam kint, alaposan felgyülemlettek a falevelek, amiket nemcsak tisztaságmániából  túrtam le, hanem mert alatta megreked a csapadék és borzalmasan csúszik, balesetveszélyes. Amikor korábban spekuláltam, hogy mi is legyen a fuxban, valahogy meg sem fordult a fejemben, hogy ott legyen az állandó műhely. Mindenfélére gondoltam, de alapvetően a decken terveztem felállítani  a satupadot, munkaasztalt, ha valami komolyabbat kell fuserálni, amire hajón MINDÍG számítani kell. RP barátom innen Ausztráliából, (istenem, hogy a sok hülye szidja a globalizációt, miközben a net nélkül ott lennénk a szarban, már mindenki elfelejtette, amikor 30 évet kellett várni egy telefonvonalra) akit megkértem, hogy spekuláljon, mit hagytam ki a funkciókból, mutatott rá, hogy hisz ott a helye a satunak is. Na ma alaposan körbeszimatoltam és ki is találtam, hogy lesz. A méretes felnyitható  tető alatt bőven megvan az állómagasság, még ha az csukva van akkor is, hisz 40 cm-re kiemelkedik a deckből. Lesz egy jó hosszú asztallap, szögvas kerettel, beintegrálva a polcrendszerbe, melynek lenyitható előlapjai megakadályozzák, hogy a cuccok kidőljenek, lecsússzanak a hajó mozgásakor. Na ma azzal foglalatoskodtam, hogy a 230V AC kábelt behúzzam a főkapcsoló táblától a fuxig, egyszer úgyis meg kell csinálni, akkor miért vacakoljak hisszabbítókkal? Mostantól  itt működik a műhely.  Közben volt egy vendégem. Időnként nagyon használható emberek keresnek fel ennek a naplónak eredményeképpen, akiktől sokat tanulok. Múltkorjában egy, a vezeték nélküli hírközlés szakterületen működő mérnök, ma egy amúgy közgazdász, de hajósember, aki sok utat megtett a Német, Osztrák, Francia  belvizi útvonalakon és máris tudott olyat mondani, amit feltétlen alakítanom kell a hajón, hogy a zsilipekben fellépő várható problémákat minimalizáljam. Magamtól nem is gondoltam volna rá pl., hogy vannak olyan zsilipek, ahol annyira feljön a víz, hogy gyakorlatilag "eltünik" a partfal. Ilyenkor hiába lógnak kint a pufferek, nem ér semmit, mert ugye valahol a vízvonal környékén ver bele a part éle a hajótestbe. Meg, hogy olyan ütközők kellenek elől hátul, amik megakadályozzák, hogy a hajó közepetáján  egyetlen kötéllel megtartott hajó (merthogy zsilipben nincs lehetőség két kötéllel kikötni, elől hátúl) ívben elforogjon, és hol az orrát, hol a farát beleverje a partba, amikor a labanc zsilipkezelő barom módra nagysebességgel engedi be a vizet, vagy a kishajókat leszaró nagy géphajó a zsilipben se állítja le a motorját, hanem kavarja a vizet. (ez utóbbiak elgondolkodtatására lehetne tartani rossz drótkötéldarabokat a hajón,  melyek a hajócsavarjuk közelében véletlenül beleesnének a vízbe)   Most még fel tudok olyan füleket hegeszteni nem sokkal a vízvonal fölé,  a főbordától elől-hátúl néhány méternyire, ahova ilyen vizeken hajózva alkalmi támaszokat szereljek fel.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr90759024

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása