Gondba voltam, hogy hegesztem meg a gépházban egy teljesen "odaláthatatlan" helyen a tolócsapágy rögzítő lemezeken a toldásokat. Ráadásul ha "mellélövök" odahegesztem a mellette lévő csavar fejét, nem lehet többé szétszedni. Na azt találtam ki, hogy kikapcsoltam a trafót, kitapogattam a helyet, odaillesztettem az elektróda hegyét és rányomtam. Ezután miközben nyomva tartottam mozdulatlanul, bekapcsoltam a trafót. Egy pöttyben odahegedt. Utána kihajtottam a csavarokat, kivittem napfényre és satuban rendesen meghegesztettem.Kicsit macerás volt a trafót ki-be hurcolászni, de mind a négy tökéletes lett. Vidáman összeraktam a teljes kihajtást és mitagadás igen megvoltam magammal elégedve, amikor szépen hagyta magát megforgatni, persze csak kézzel, forschriftosan meghúzott tömszelencével. Mondjuk itt zsírtöltésű tönkcsőnél azért a tömszelencének nincs akkora jelentősége, mint a víznél, ha megjelenne a zsír, csak utána kell húzni, nem olyan kellemetlen, mintha a víz folyna befelé a gépházba.
Elkezdtem a felvonulást a külső festéshez. Mivel a hajó fenékkel kezdem, illetve hát folytatom, ahol két éve abbahagytam, a hajó alatt tárolt száradni felrakásolt körisfa deszkákat kezdtem el kipakolni. A nagyját bedutyáltam a többi deszka tetejére a trapézlemezekkel letakart rakásra, de három szál nem fért be, így Bélával becipeltük a VIZA rakterébe, ott nem ázik ha esik az eső. Nemsokára eljön az idő, amikor dörzslécekké és a mestersort felülről lezáró párkányléccé alakulnak. Aztán elkezdtem a szalon felépítmény tetején lévő anyagot lehordani a trapézlemezek tetejére. Szigetelő keményhab lemezek, alu és rozsdamentes lemezek, bakelit tábla maradék darabok, megam se gondoltam volna mennyi minden összejött. Aztán nekiálltam a cockpit bal oldaláról kirámolni az anyagokat, mert amíg tart a nyárfavirágzás kívül nem tudok festeni, de idebent talán igen. Itt ugyanis még csak az első réteg tűzálló alapozó festék van fent. Előtte, mivel hegeszteni kell, ki kell találjak még valami frappáns zárószerkezetet a 4db 50mm átmérőjű nyílásra, amiken az esővíz kifolyik a cockpitból, de ha vitorlázok, megdőlve a lee oldalon víz alákerülhetnek.