Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.
  • littke: Hat ezek szep kepek. (2024.04.06. 19:08) Szombat.
  • A Tengerész: @KAMA3: Az valóban mese habbal, hogy ilyen egyszerű szerszámmal le lehetne feszegetni a deszkákat.... (2024.04.04. 01:34) Kedd.

Linkblog

Vasárnap

2008.02.03. 19:56 :: A Tengerész

Újabb két réteg lakkot  ráraktam a négy ajtóra. Elbíbelődtem a jobboldali szekrény ajtókeretével amibe a két ajtólap kerül majd. Fazonmaróval  formát adtam a széleken. Kicsit szűkek lettek a keretek, 2mm-t körben maróval kiszedtem belülről. Sok piszmogás, kevés látszat. Lefényképezni se érdemes.

Beszélek a lakkozásról, hátha jól jön valakinek a tapasztalat. Korábban összegyűjtöttem a lakkozni valót és egyszerre kentem sokat, de ez macerás. Most amint kész valami, azonnal kenem. Ehhez azonban kell némi eljárás. Először is, a lakk ami a dobozban van MINDÍG túl sűrű. Nagyon meg kell higítani. Ha sűrű lakkot ken az ember hullámos lesz, csúnya. Annyira meg kell higítani, hogy szinte olyan legyen mint a víz. Ha csak egy kicsit is úgy érzem, hogy tapad az ecset kenés közben, azonnal higítom. Soha nem szabad  a higítót a lakkos dobozba tölteni, ha csak nem akarja az ember egyszerre  elhasználni az egészet, mert a már meghigított lakk már egy nap alatt is bőrösödik.  Aztán a kilós teli dobozból nem lehet rendesen veszteség, elcsorgás nélkül tölteni. Másik probléma, hogy a gyakori lakkozás után mi legyen az ecsettel. Ha mindíg kimosom, az macerás és sok drága higítót pocsékol. Tehát amikor kikenem a lakkot az ecsetből, beleállítom egy leköszörült tetejű 0,5 literes sörösdoboz higítóba, azt alulról felfelé bedugom egy százas papírzsebkendő nylon zacskójába, amit a fenekén összesodrok, visszahajtom és bedugom egy levágott tetjű étolajos flakonba, így a  higító nem tud elpárologni és nehezebben dől fel, mint ha csak a sörösdobozban lenne. Van egy régi szocreál aluminium kiskanalam, (a nyelével remekül ki lehet pattintani a dobozfedőt) azzal meregetek egy kisebb műanyag edénybe, ebből kenek, így nincs lecsorgás a doboz oldalán és pontosan tudom adagolni, hogy csak annyit vegyek ki amennyit el is használok.  A kanalat a higítós ecsettel letörlöm a lakkos edény felett, majd egy ronggyal tisztára törlöm. A sörösdobozból higítót töltök a lakkhoz, elkeverem. Utána he elkentem a lakkot, kikenem a maradékot az ecsetből valahová (tulajdonképpen csak ennyi a lakk veszteség, bár mostanában a fiókos szekrény belsejébe kenem, ott jól jön a fára, és nincs esztétikai igény) és visszadugom a sörösdobozba az ecsetet. Ha a higító szintje lecsökken mindíg ide töltöm a frisset, sose a lakkba, így nem tud az ecset körül besürűsödni. A lakk minél hígabb, igaz, hogy annál több réteg kell, de annál szebb és annál gyorsabban szárad. Így nem kell betartani a dobozra írt 24 órás száradási időket. Nyáron szép időben 4-5 réteget is felrakok egy munkanapon.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr69323628

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása