Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Péntek.

2016.09.30. 20:29 :: A Tengerész

Van egy gyanúm. Mármint a rendőrségi kihallgattatásommal kapcsolatban. Pár napja nagyon közel ment el Amapolához egy rendőrmotoros. Elképzelhető, hogy valami bajuk lehetett a hajóval, bár miután köszönve integettem nekik, barátságosan visszaintegettek, de ugye rendőrnél ki tudja? Valaki azt mondta, hogy őt figyelmeztették, hogy egy stéghez csak egy csónaknak szabad kikötve lenni, erre van valami előírás. De jogszabályt ő se tud. Nos az én stégem körül, ha szigorúan vesszük, ugye 4 vízi eszköz is van. Ismer valaki ilyesfajta korlátozó szabályt?

Vasárnaptól csupa rosszat mond a meteorológia. Igyekszem a "külterjes" dolgaimat lezárni. Nagyon jól állok amúgy. Miután a polikarbonát csikicsuki tetőkkel végeztem, ma bekereteztem azt az 1 m2-es polikarbonát lapot ami a napkollektort fogja fedni a hajón. Egyelőre félreraktam, mert ez már csak jövőre fog üzemelni, ráér, csak azért csináltam meg a keretet, hogy ne foglaljon helyet az alu F profil szálban, így a falhoz simulva elvan tavaszig a télikertben. Miután az üregkamrás polikarbonát lapokat méretre vágva szállították, de egész tábla méretet kellett kifizessek, a maradékokat is átadták. Lett több, elég nagy maradékom, amikből csináltam terven felüli oldalburkolatot a tornác északi oldalára ahol valamivel többet mint egy métert kinyúlik a ház déli oldalán túl. Eredetileg ezt nem szándékoztam lezárni, mert a ház védi az uralkodó szélirányból de ha már itt volt egy csomó maradék anyag, csináltam belőle egy szélvédőt ide is, ártani nem árt, úgyis el kell valahova rakni az anyagot, miért ne legyen akkor már haszna is? Miután ezzel délutánra megvoltam, belekezdtem egy újabb mísz dologba, elég régóta halogatom, de most már hogy minden sürgősebbel megvagyok, nincs mentségem magam előtt a további kerülgetésére a feladatnak, szóval teljes és átfogó rendcsinálás következik szerszám és anyagok vonatkozásban a sufniban, a tornácon, a télikertben az "esernyő" alatt és a házban. Az ilyen nagy rendezésnek jótékony és kevésbé jótékony eredményei szoktak lenni. A jó az, hogy előkerülnek majd rég elveszettnek hitt dolgok, a kevésbé örömteli meg az, hogy utána az ember jódarabig nem talál meg semmit, amit régen csak úgy becsukott szemmel is megtalált. De muszáj, hogy még a tél beállta előtt minden a helyére kerüljön, mert az is gyakori volt, hogy valamiről amit tudtam, hogy "itt kell lennie valahol", de sehol se találtam (ettől meg tudok bolondulni amikor hajt a meló), illetve aminek eddig nem volt "helye"szóval hol ide, hol oda rakosgattam, annak végre legyen.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr9411755671

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vombatus Ursinus 2016.09.30. 22:06:16

Szia öreg mester! Nincs ilyen szabály, hogy hány csónakot lehet kikötni egy stéghez, de olyan van, hogy fához nem kötheted ki az Amapolát, de még egy csónakot sem. Szerintem innen fúj a szél, ha még a part menti fűzfához van kikötve a hajód.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2016.10.01. 07:47:47

@Vombatus Ursinus: Kösz a tippet. Amúgy gondoltam rá, sőt annyira régen, hogy még amikor fent voltunk a Kvassaynál és bővében voltam a vasaknak, több mint 3 éve, csináltam két darab másfél méter hosszú 10 cm átmérőjű kihegyezett végű acélcsőből kikötőcövekeket, tetején füllel a drótkötélnek, de aztán maradtak a kertben a többi vas között. De ma le is verem őket és átkötök rájuk. Fényképpel dokumentálva nálam lesz ha kell.

Vombatus Ursinus 2016.10.01. 14:37:01

@A Tengerész: Nem akartalak megdolgoztatni, tényleg csak tipp volt. :) Kíváncsi leszek a fejleményekre.
süti beállítások módosítása