Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • solidarity1: Ezt írd be a keresőbe: site:amapola.blog.hu korcsolyázás (2024.12.23. 18:24) Hétfő.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: :) Hajón jelenleg csak alszom, mégcsak nem is fűtök, meg minden ami kell hozzá.... (2024.12.23. 07:46) Vasárnap.
  • A Tengerész: @solidarity1: Köszi! Azóta eltűnt a hajó és a világ proletárjainak se sikerült egybesülni a vörös ... (2024.12.18. 12:23) Vasárnap.
  • A Tengerész: @Sunny Days: Nem tudtam pontosan hogy néz ki, csak úgy nagyjából kitaláltam. De hát ugye Google a ... (2024.12.12. 08:34) Szerda.
  • starace: @A Tengerész: Köszönöm a választ, örülök már előre a folytatásnak! (2024.12.10. 17:23) Csütörtök.

Linkblog

Péntek.

2015.02.13. 08:52 :: A Tengerész

Hideg, de gyönyörű napsütéses napra ébredtünk. Mai ajánlatomra reggeli bóklászás közben akadtam. 

http://444.hu/2015/02/13/sokaig-fideszes-kispocs-szerettem-volna-lenni-de-ma-mar-stromankent-kepzelem-el-a-jovom/

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr97170973

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tömjénzsolti 2015.02.13. 09:35:20

Sajnos a fideszes kispöcs hivatkozás nem müxik, pedig kíváncsi lettem volna rá.
Hát ez biztosan a figyelő Nagy Testvér munkája lesz, de ha mégsem akkor csak egyszerűen a mai dátum az oka. Péntek 13.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2015.02.13. 09:40:58

@tömjénzsolti: Fene érti én rendesen beraktam a linket Ctrl+C-vel és most kipróbáltam Ctrl+V-vel és nekem bejött. de ha felmész a mai 444.hu-ra ott van.

Jonathan 2015.02.13. 12:38:24

@A Tengerész: ez messze idök ota a legütösebb iras a 444-en, persze könnyü ugy, hogy az elet ad hozza ily böseges temat...

:)

Paduc · http://fontosmondatok.blog.hu 2015.02.14. 00:13:38

Úgy gondolom, minden pártban tucatjával vannak a pénztáros (Simicska, Puch, Máté, Velez, Simon, Kaya Ibrahim) által ilyen megvezetett kis senkik. Olyanok, mint sakktáblán a parasztok. Az a különbség, hogy begyalogolva nem királynő, hanem fegyenc lesz belőlük, amikor a király lép E8-ra, közben rosál :((

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2015.02.15. 10:40:35

@tabulator: Köszi. Azért a fekete-fehér képeken nehéz felismerni a színeket. Holtbiztos vagyok benne, hogy a Kalocsa vontató a magyar lobogót nem a hajó orrán viseli.(Hacsak nem vették meg a labancok. Valamelyik péhowardban volt egy olyan eset ahol egy viharos éjszak a beteljesedett egy hajó sorsa, elkártyázták.)

teddybear01 2015.02.16. 08:53:19

@A Tengerész: Az az első kép a Pipással nem a hatvanas években készült, hanem legfeljebb a nyolcvanas évek végén valamikor. Felismerem a srácot, a flottillánál egy században voltunk, de sajnos már csak a becenevét(Pipás) tudom, a valódit nem. Vontatóhajón volt matróz mielőtt bevonult, de már a szolgálat alatt készült letenni a matrózvizsgát, hogy meglegyen a tengerészkönyve. Valahol a József Attila lakótelepen lakott civilben.
süti beállítások módosítása