• littke: Hat ezek szep kepek. (2024.04.06. 19:08) Szombat.
  • A Tengerész: @KAMA3: Az valóban mese habbal, hogy ilyen egyszerű szerszámmal le lehetne feszegetni a deszkákat.... (2024.04.04. 01:34) Kedd.

Péntek.

2013.04.12. 07:53 :: A Tengerész

Nem tudom mikor kezdett el éjjel esni az eső, de még az is lehetséges, hogy kicsiny híján 24 óra is eltelt azóta, hogy utoljára esett... óriási. Páratartalom 70 % idebent, tisztára mint Malaysiában monszunidőszakban. Ha kicsit rámelegszik az idő annyi szúnyog lesz, hogy szétmarnak minket. Tele van az ország belvizekkel, a telepen egyfolytában bőgetik a motoros szivattyúkat, aggregátorokat, készülnek az árvizekre, hosszabbított műszakban ügyelnek ha valahonnan jönnek szivattyúért legyen bent valaki, a sajnos az, hogy nincs pénz évek óta a gépek terhelés alatti próbájára (az, hogy egy 50 éves, Csepel motorral hajtott szivattyú beindul és üresjárásban elpöfög az nem feltétlen jelenti azt, hogy képes lesz teljes terheléssel dolgozni heteket a terepen), ez eszköz, ember  és üzemanyagigényes dolog, mindhármat folyamatosan nyirbálja az éppen aktuális kormány, úgy tűnik a lényeg az, hogy szép egyenruhájuk legyen a TV-ben nyilatkozó katasztrófavédelmiseknek, miközben ha vízügyi dolgozót, vezetőt mutatnak az majdhogynem toprongyos.

19:36 Naná hogy megint esik az eső. Reggel az éjszakai eső után kisütött a nap, mindjárt megvidámodtam, felpattantam a robogóra és megvettem a csavarokat az árbocveretek felszereléséhez, mert már azon spekulálok, miközben a maradék blokkokat csiszolgatom és dobozolom  gépiesen.

whale 2013.04.12. 18:23:25

Én azon gondolkoztam, hogy vajon a hollandok mit szólnának ahhoz a bohóckodáshoz, amit minden áldott évben előadunk vízügy címén?:) Ők konkrétan a tengerszint alatt élnek, de valahogy nem rémlik, hogy arról szólnának híradások, hogy hol elönti őket a víz, hol meg aszály van náluk.:)
Én ugyan nem vagyok vízépítő mérnök, de józan paraszti ésszel azt gondolnám, hogy ezt a rengeteg vizet csatornázni és tározni kellene, hogy majd a nyári aszályban lehessen vele öntözni pl...

egeresz 2013.04.12. 21:46:29

@whale: Voltam egy kis időt Hollandiában. Az tünt fel, hogy esőben is ment az épitkezés. Meg az is feltünt, hogy az alapozásnál nem szivatyúzták ki a munkaterületet, hanem fél méteres, méteres vízben forogtak a munkagépek, ásták az alapot, fektették a betonvasat és betonoztak is. A betonvas festve-korrózióvédve volt.

Voltam kis időt Finnországban. Az tünt fel, hogy fagyban is épitkeznek. -10, sebaj, betonozunk. Nyílván valami fagyálló adalékkal, mert szétfagyott betont valahogy nem láttam.

Egyszerűen túl jó dolgunk van: megtehetjük, hogy csak eső és fagymentes időben épitkezünk, mert abból is van elég.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2013.04.12. 22:16:53

@egeresz: Ezért lehet az, hogy minél délebbre megyünk annál lustábbak a népek. A hidegben muszáj tüsténkedni, mert aki leáll megfagy. Néhány ezer év és az evolúció megmutatkozik.

Gáz Géza 2013.04.13. 11:50:17

Igen lehet vízszint alatt is akár sós vízben betonozni. Ez a kolkrét eljárás. A lényeg a cementetet molekuráris szintig egy ügyes szárnylapátos forgómalom szerkezettel felbontom, így képes felvenni a maximális édesvize. Több vizet nem vesz fel. Dagályban végezték az építést. Utána rőzsefonattal biztosítoták a természetes védelmet amibe aztán a természet megtelepítette a megfelelő növényzetet. A VITUKI is végzett pozitív kísérletet műtárgyakon nagy sikerrel. 1970-s évek végén. Sajnos nem vettük meg a gépet, pedig csak a konténer árát kérték. Amini képsort segélyként kaptuk volna. A vízügyes szakembereink már elvégzett kifizetett munkájáért. Köszönet képen.

silvermoon 2013.04.13. 15:24:36

@A Tengerész: Ez tok igaz ! Lustabbak es vidamabbak ! Nem latszik rajtuk a rengeteg stress. Mikor utoljara otthon voltam mast sem lattam mint sieto embereket okolbe szoritott arcokat. Jo volt visszajonni a mosolygos baratsagos emberek koze.Delen majd mindenhol szol a zene es a slogen "No problem" Mindenki haver es jo a hangulat. Eszakon epitkeznek dolgoznak ejjel nappal es allitolag "haladnak" de vajon merre? Kina is epitkezik "fejlodik" igaz mar nem lehet levegot kapni a varosokban. Dehat fejlodnek. Ki tudna megmondani kinek van jobb elete es kinek van igaza. Mert az elet Eleg rovid es ugysem viszunk magunkal semmit.

harpi4 2013.04.13. 15:46:15

MINDEN HAJÓZÓ, VAGY HAJÓZÁS UTÁN ÉRDEKLŐDŐ BLOGTÁRSNAK!!! Még melegében írom le a ma, kora délután látottakat. Ebéd után a "főnököm" kitalálta, hogy le kéne mennünk a SPAR-ba vásárolni. Ilyen esetekben én rendszerint a "málhásló" szerepét szoktam eljátszani. Na jó, menjünk, hiszen alig 95 m-re van a a bolt. De az nem jó, van egy másik SPAR a Boráros-téren a DUNA-ház aljában. Nos elvánszorogtam odáig, de be már nem mentem, mert nincs rosszabb egy boltban egy nő mellett menni, és kibattyogtam a közeli Duna partjára, a Petőfi-híd alá, és néztem a hajóforgalmat. A kis személyhajók már szorgalmasan jártak ide-oda. Elnézve őket, egyszer a Vitézy Dávid flottáját, illetve az ún. 1 órás sétautakat járó "Moszkva" típusokat. Mit mondjak, borzalmasan lehangoló látványt nyújtottak. Utoljára vagy negyven éve, Alexandriában és Sulinán láttam ilyen rozsdamarta, koszlott, úszó roncsokat. A hajók testén alig találni 1 nm-t, ahol ne lenne leveve (évek óta, és ne lennének óriási rozsdafoltok. (folyt.köv.)

harpi4 2013.04.13. 15:57:49

FOLYTATÁS: Volt viszont rajtuk tenyérnyi széles, mocsok csík, a téli állástól. A felépítmények már nem voltak annyira rozsdásak, csak rettenetesen mocskosak. Tapasztalataim szerint ezek még a tavalyi koszok. Szégyen-gyalázat ilyen állapotú hajókat üzemeltetni. Azt még csak megértem, hogy kevés a pénz, de hát mosószerre meg kefére talán volna. Ebből is látszik, milyen pancser a Vitézy féle banda, mert ha én szerződéseket kötnék a hajók tulajdonosaival az adott feladatokra, biztosan belevenném a hajók küllemére vonatkozó követelményeimet. Ezek le sem sz...ják az ilyet. Így pedig nagyon rontják a városképet, és a renoménkat. Az ún. "sétahajók" állapota pedig szintén a tulajok igénytelenségét, kapzsiságát tükrözi. nagyon régen láthattak festéket, meg rendes előkészítést és alapozást. Az pedig köztudott, hogy ez a "Moszkva" típus, amiket a "testvérek" gyártottak annak idején, mintha kifejezetten a rozsdásodásra alkalmas lemezekből épült volna. (folytatom de kiírta hogy elfogyott a karakter)

harpi4 2013.04.13. 16:07:50

FOLYTATÁS. Ez lesz az utolsó. Csak annyit, hogy megcsodáltam még a Pest-Buda nevű, állatira lepukkant, Vitézy féle bárka kikötését a Boráros tér pontonjánál. Többszöri nekifutásra sikerült csak kikötnie, folyó vízben, áramlással szemben, egy ponton mellé!!!?? Mi, annak idején a 167 m-es Petőfivel majdnem ennyi idő alatt álltunk be Calcuttában a folyóról a zsilipbe, a teljes terhelésnél 26 000 tonnás vízkiszorításával, egy főgéppel. Nem mondom, az olajos talpúak lent a gépházban már hülyét kaptak a sok előre- és hátra indítástól, de valahogyan megoldották, nem úgy mint ennek a tökhéjnyi nagyságú csónaknak a kutyaütő vezetője. Nem csoda, hogy annyi baj volt tavaly velük, mert a gyatra állapotuk mellett még a hajóvezetők sem mind tudnak rendesen hajózni. Konklúzió: ezek a koszlott roncsok jóformán mind a hajóbontóba valók, (lehet, hogy onnét vették őket ócskavas árban). Jaj de ismerős valahonnét ez a történet!!!!

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2013.04.13. 20:16:59

@harpi4: Toldy Miki mesélte, hogy nemrég a felügyelet szemlézte a Vizát ( Ex CsSz...talán 2), simán ment minden, az hangzott el a hatóság részéről, hogy " Egyre kevesebb ilyet látni". Mármint ami ilyen rendbentartott, tudod Béla állandóan vagy takarít vagy matyál, Miki meg a gépeket tartja karban. A hajók pontosan olyanok mint Budapest, vagy tágabb értelemben az ország. Rendetlenség és kosz mindenütt.
Más. Ez egy új dolog, hogy limitálja a kommentek hosszát a program, nem én csináltam engem is meglepett tegnap. Ráadásul szemtelen, valami olyat írt rám, hogy : "Írhatnál rövidebben!".

Sün77 2013.04.13. 20:41:22

Milyen kicsi a világ!

Ma 04.13. délután 16,00-17:00 között a Sződligettel hajóztunk egy előbb említett egyórásat két busznyi gyerkőccel. A hajón belülről érződött a kor, de tiszta volt és a festés, kárpitozás stb. javítva volt. Az idegenvezetés teljesen rendben volt. A kolléga megérdeklődte előre, hogy milyen összetételű a csapat, és annak megfelelően merült a részletekbe.
A manővereket tökéletesen hajtotta végre a kapitány és a 2 főnyi személyzet. Meg is jegyeztem a feleségemnek kikötéskor, hogy ezt a manővert egy főgéppel és kormánylapáttal, csakis folyón lehet így végrehajtani.
A Harpi által említett mocskot csak a mellettünk elhaladó Nagymaroson, vagy Visegrádon láttam. A vízvonal környéke siralmasan zúzott, kopott, rozsdás és olajos volt. .Szerintem a mienk is hasonlóan nézhetett ki.
Ez a mi élményünkön nem rontott semmit.
Szép időnk volt, jól esett a városnézés.

harpi4 2013.04.14. 11:40:09

@Sün77: Örülök, hogy kellemes élményben volt részetek. A Dunáról megnézni Budapestet valóban szép dolog. Pláne azoknak, akiknek erre nem sokszor nyílik lehetőségük. Ami a hajókat illeti, nos én csak a külső megjelenésüket kifogásoltam, mivel a belsejükben már vagy 25 éve nem jártam. Bizonyára kitakarítják mindet. A hajóvezetők egy részére vonatkozó bírálatom nem ezekre a városnézőkre vonatkozott, hanem a Vitézy flottáéra. A "Moszkvákat" általában a folyamhajózásnál nagy tapasztalatokat szerzett emberek vezetik. Ismertem is közülük párat. Továbbmegyek, még a BKV vonalon járó kishajók vezetői sem mind kutyaütők, mert közöttük is vannak jó hajósok. Sajnos azonban akadnak nagy balfékek is. Azt azért fenntartom, hogy a pénztelenség mellett igen nagy szerepet játszik az igénytelenség és a nemtörődömség, illetve a kapzsiság. Egy hajózási vállalkozást nem elég beindítani, hanem megfelelő színvonalon működtetni is kell. Aki nem tud arabusul, ne beszéljen arabusul, ergo ne hajózzon.

harpi4 2013.04.14. 11:50:10

@A Tengerész: A VIZA a CSSZ-1-es volt korábban, (Buczkó László kapitány). A CSSZ-2-est már a 70-es években kiselejtezték, és azóta alighanem szétbontották, vagy talán valahol magától szétrohadt. Nem meglepő, hogy a Felügyelet rendben találta. Két olyan ízig-vérig a hajóját szerető tengerész, mint a Miklós és a Béla, szerintem másképpen nem is tudna a hajójához viszonyulni. Persze ehhez feltétlenül szükséges a tulaj hozzáállása is (anyagok biztosítása).