Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @KAMA3: Köszi....mostmár tökmindegy. Valszeg elbasztam. Elsősorban el kellett volna mennem az orvo... (2024.11.25. 22:30) Péntek.
  • A Tengerész: @Kenny Wells: Hát ez a szalon alighanem nagyobb mint itthon a nappalink, az egész katamarán befogl... (2024.11.07. 13:54) Szerda.
  • sefotos: Szia Tengerész! Szombaton délben a HHH Pesthidegkúti reptéren sárkányrepülős nap lesz, tudsz róla?... (2024.11.05. 04:47) Hétfő.
  • A Tengerész: @sefotos: Valóban a rögzítéshez meg a szélek lezárásához kellenek spéci idomok. A 16 mm vtg. X kül... (2024.10.25. 22:27) Péntek.
  • A Tengerész: @sefotos: Meg különben is... AZÓTA SE volt hó amióta azt a képet csináltam a tetőről. :( (2024.10.21. 11:20) Péntek.

Linkblog

Hétfő.

2011.11.21. 23:34 :: A Tengerész

 Bent van majdnem minden aminek bent kell lennie egy bociban. A ragasztáshoz a sziloplasztos kartusba betöltöttem kb. egy deci megkevert és Treecellel beadalékolt epoxigyantát. Nos nekem nem működött a dolog rendesen. Először is ugye messze nem tölti ki a teret a gyanta. Amikor a dugót a végébe betuszkolja az ember akkor túlnyomás lesz a gyanta háta mögött, ami azonnal kiszökken a végén, amint kihúzza az ember a dugót a csöcs végéből. Aztán ez a légpárna megakadályozza a rendes adagolást, mert amikor abbahagyom akkor is nyomja az anyagot, amíg el nem megy a túlnyomás, hiába veszem le a préselést a kinyomórúdról. Szóval ezt elszúrtam, úgy kellett volna csinálni, mint az orvos az injekciós fecskendővel, addig nyomni felfelé tartva, amíg az anyag meg nem jelenik. Hölgyolvasóktól elnézést kérek, de a szilos kartus úgy viselkedett mint egy elszabadult hímtag ami kifogyhatatlanul köpködi a spermiumot. A gyanta ráadásul menet közben elkezdett melegedni, ami nagyobb mennyiség keverésekor előfordulhat, szóval fele a begyorsult öngerjesztő hőfejlődéstől bekötött a kartusba. Mindazonáltal sikerült némi szerencsétlenkedés közepette a padokat beragasztani a testbe. Tanultam a dologból, legközelebb kevesebb anyagot keverek, hidegebb hőmérsékleten indítok és felfelé fordított fecskendővel használat előtt kinyomok minden levegőt. Azért is írtam le a hibáimat, hogy mások tanuljanak belőle.

Délután kiszabtam az orr- és fartükrök duplingolását, a fartükör belső oldalára fel is ragasztottam a második réteget, aztán abbahagytam, mert jött a kislányom egy esti beszélgetésre. Az orrtükör belső erősítése holnapra maradt. A fartükör még kap egy kisebb erősítést majd kívülről is, így ott ahol vitorlás üzemben a kormány, motoros üzemben a farmotor lesz felerősítve, 20 mm vastag lesz a tükör.

Sajnos a három tábla rétegelt lemez amit vettem ezzel el is fogyott, a sverthez és a kormányhoz el kell majd menjek még egy tábla anyagot venni.

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr503402351

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

abraxas 2011.11.22. 06:40:59

Alakul! :o)
Az én tervezőm eleve lécekből javasolta ragasztani a svertet és a kormányt. Én persze nem fogadtam meg, ma már bánom :o/ Erre való anyagod meg van bőven.

ipoczi 2011.11.22. 07:11:19

Üdvözlök mindenkit!
Gratulálok a hajóépítéshez! Nagyon tetszik ez az életvitel és életfelfogás amit képviselnek. Már évek óta olvasom a blogot, de még soha nem írtam hozzászólást. Most megtenném egy kérdés erejéig:
Légtartályok nem lesznek beépítve? Egy lék esetén nem árt egy kis plusz felhajtóerő. A helyük meglenne.
Üdv,
ipoczi

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.11.22. 22:02:25

@abraxas: Hüm. Erre eddig nem gondoltam. Az evezőlapátok lesznek fenyő lécekből összeragasztva és megformázva. Végülis svert kormánylap...miért ne! Van még a kormányszekrény ahhoz viszont rétegelt lemez kell. Most ehhez a fél négyzetméterhez venni egy táblát. Mondjuk van 8-as bakelit lapom, de az dögnehéz ..valamit ki fogok találni. Kössz az ötletet.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.11.22. 22:16:20

@ipoczi: Welcome on board ipoczi! Hehe...nekünk is nagyon tetszik. Egész más érzés este csónakkal hazamenni, mint BKV-val. Hát nem lesz légszekrény. A fa úszik a vízen és lékesedéstől nem igazán tartok.(Amúgy mi a garancia arra, hogy nem pont a légszekrénynél lukad ki a fenék?) A légszekrény igazából ahhoz kell, hogy ha borul az ember akkor egy ilyen hajót (finn, laser 470, Rep.hollandi stb)fel lehet állítani és "kivitorlázni" belőle a vizet. De ezen a bocin se nyitott tükör, se ventil nem lesz, szóval értelmetlen. Különösen, hogy értékes helyet vesz el a hajóbelsőből. Egy ilyen partraszálló bocinak fontos funkciója, hogy minél több cucc férjen bele bevásárláskor hazafelé. Hiába van a légszekrényen ablak, hogy bele lehessen tenni dolgokat, a papundekli kartonba csomagolt élelmiszer nem az a kategória ami beférne egy ilyen kerek vagy négyszögletes nyíláson. Ha mégis megpróbál belerakni az ember dolgokat, az biztos, hogy a fedőt már nem rakja rá vissza arra a rövid útra hazafelé. Na akkor meg miinek?

egeresz 2011.11.23. 00:05:34

Egyszer eveztem olyan (poliészter-műgyanta) indián kenuval, ami a formája miatt (légszekrény nélkül) borulás után visszafordítható volt, kis gyakorlással vissza is lehetett bele szállni, és ki lehetett vele evezni a partra kiönteni a köbméternyi vizet.

Nagy királyság volt! állandóan borultunk már csak brahibol is :-)

ipoczi 2011.11.23. 06:51:25

@A Tengerész: Hát igen, erre nem gondoltam, hogy a fő funkció nem a csónakázás, hanem mint "szükséges közlekedési eszköz" lesz.
süti beállítások módosítása