Ma megjött a "Szentjános". ( http://www.stjohn.hu/stjohn/fooldal.html )Az Atlanti Óceán túlpartjától indult útja egyelőre itt ért véget a pontonunk mellett, merthogy kiköltöztette Dávid a gazdája a partra. Itt akarja rendbe tenni és átalakítani (ez utóbbit én nagyon nem tanácsoltam neki, de végülis mindenki azt csinál a hajójával amit akar), mielőtt leviszi a Balatonra. Kicsit kerülgetni kellett a fákat,
de aztán csak kitalált a partra, Amapola régi helyére. Azért ezzel a hajóbütyköléssel iskolát teremtettem itt a szakaszmérnökségen.
Miután bő egy hete áznak a blokkok az olajban, megint kettéfűrészeltem egy melléjük tett próbafát és immáron bő 2mm a beszívódás.
Lehet, hogy ha hagynám benne tavaszig teljesen átitatódna, de nem fogom ezt tenni. Ma a harpi 4-től kapott kuktafazék fedelét sziloplaszttal "meggumiztam". Ez úgy néz ki, hogy eszembe se jutott nyakamba venni a várost, hogy ehhez az antik darabhoz gumitömítést keressek, inkább kikentem transzparens szilóval a perem nútját púposra, aztán amikor már nem ragadt, de még képlékeny volt, megzsíroztam a fazék peremét, hogy hozzá ne ragadjon és könnyedén alányomtam a fedelet, így a perem megformázta a tömítőfelületet. Ezután kivettem és holnapig hagyom megkötni, reggelre biztosan átkeményedik. Holnap megfőzöm benne az első négy darucsigát, mert úgy akarok lemenni Ráckevére, hogy ott lógjon a darun hátul a boci (ma ennek a felfüggesztésén munkálkodtam, még a gumicsónakos Ferivel is konzultáltam, hogy a legcélszerűbb fellógatni egy gumicsónakot), ha netán bármi motorhavariám lenne ezen a "hosszú" úton, csak leengedem a gumicsónakot, beprüttyentem a motort rajta és mellékötve tudom vinni Amapolát szép lassan. Persze bízom benne, hogy nem fordul elő ilyesmi, de a hajózásnál mindig kell legyen egy "pótkötél" , végülis ez lesz a tényleges próbautunk. Nagyon készülök rá, például ma "J" hazament mosni, meg tisztagöncért, meg piacozni és a lelkére kötöttem, hogy keresse meg a térképek közt a Soroksári Duna térképet, amit még akkor vettem amikor itt jöttem mentem életem első vízijárművével egy Neptun túrakajakkal, úgy 45 éve. Már akkor se volt egy túl friss irka, már a címe is árulkodik: " Vizisporttérkép, a Duna Budapesttől Sztálinvárosig". A kiadás dátuma 1958. Azért csak odatalálunk vele Ráckevére, nem igazán lehet letérni az odavezető útról. Inkább csak arra vagyok kíváncsi mi minden változott azóta a parton, mert gyakorlatilag mindenütt nádas rekettyés partot és horgásztanyákat jelez a térkép , pedig azóta beépült az egész part. Ami érdekes az "éberség" korszakában minden térkép "hadititkoktól" gondosan mentesítve volt erről is hiányzik Tökölről a komplett reptér. csak arra vagyok kíváncsi ki a fene elől titkolták, merthogy a háború előtt is reptér volt ott, tehát minden régi térképen szerepelt. De hát emlékszem abban az időben még a pályaudvarokon is tilos volt fényképezni, ezt annyira komolyan vették, hogy kisgyerekként anyám elvitt az úttörővasútra ahol lefényképezett a hűvösvölgyi állomás előtt, mire odajött a rendőr és elkobozta a filmet a gépből. Annyi hasznunk volt a dologból, hogy miután kiderült (ezek szerint a felvétel elemzése alapján), hogy nem vagyunk imperialista kémek, visszakaptuk a filmet előhívva és így nem kellett arra költeni.
Amúgy nem szeretem ha "J" itt hagy a hajón egyedül, nincs aki enni adjon, ilyenkor hajlamos vagyok éhezni. Ma nekiálltam ebédet keresni a hűtőben, de MINDEN tejfeles műanyag vödrökben van, és amíg a bablevest és a "valódi" tejfölt megtaláltam, az összes többi nyolc tejfölös edényt ki kellett pakoljam és belenéznem, mert a dolgok természete szerint mindig az utolsóban van amit keresek.