Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • whale: @Advocatus Diaboli: Nincs Matolcsy-klán. Kuszaszem a húsosfazékhoz került, viktátor jóvoltából és ... (2025.04.25. 11:27) Hétfő.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Jól sejted. @Ormándlaki János: Látom már Diaboli kijavított. (2025.04.24. 02:16) Kedd.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mondjuk nekem a Vona se igazán szeplőtlen, ha találkoznék vele, megkérdezném, ... (2025.04.15. 01:13) Szombat.
  • Advocatus Diaboli: @A Tengerész: Ha nem tennéd magadtól, külön megkérnélek rá, hogy küldd el! (2025.04.14. 18:28) Vasárnap.
  • A Tengerész: @6174: Igen, a napokban kaptam meg valakitől (talán pont tőled?) bár még nem mélyültem el benne, c... (2025.04.12. 21:39) Péntek.

Linkblog

Hétfő.

2025.03.10. 12:56 :: A Tengerész

Péntek délelőtt az utcában lévő építkezéshez hozta a teherautó a Bobcatet. Hoppá! Épp kapóra jött. Ő hozta tavaly is a termőföldet a magaságyásokba. Felhívtam a fuvarost, ha délután jön a munkagépért, hozzon egyúttal egy köbméter földet nekem.  8000 volt a telepi ár, plusz 5000 a fuvar. De legalább jól megmérték. Én úgy számoltam, hogy egy m3 az 20 talicska, hát ez megvolt vagy harminc. 15 bement az ágyásokba,

75674df0-51b7-4648-96af-e04f6c106c83.jpg

(Az ott középen a megsüppedt talajon a tavalyi bokorpetrezselyem, addig ez van amíg az idei ki nem nő.)

cb7164be-a6d0-49ed-90b6-47b451956a99.jpg

a maradékot meg bezsákoltuk az üres kutyatápos zsákokba, lefedve a tavaly és idén eltüzelt RUF brikettek üres nejlonzsákjával.

4e0f3225-17bc-444f-a160-687b3606e0b6.jpg

Itt kérem semmi nem megy veszendőbe, minden felhasználtatik. Példának okául, tegnap J megnyírta és kifésülte a Picur kutya bundáját (állandóan összeszedi az aprószemű kalászos bogáncsokat), amit kifésült nem megy a kukába, hanem ki lesz rakva a madárkáknak fészket építeni. Elhordják az utolsó szálig.

Szóval a lapátolás talicskázás egy kicsit lassabban megy a téli pihenő után. Péntek délután kezdtem és ma 11 órára jutottam el a képeken mutatott állapotig. Hát nem az a 16 tonnás napi norma amiről a dal szól. ( egy m3 föld kb 2 tonna)

De hát én se vagyok épp abban az aktív bányászkorban.  Alaposan elfáradva kiültem a nyugágyba, Picur kutya egyből felkéredzkedett az ölembe, napoztunk.

Ha az egyiket kényeztetem, azonnal megjelenik a másik is, mert nagyon szeretetirigyek.

Apropos kor. J mondja: 

-Mindjárt itt a 80. születésnapod ( a "mindjárt" az azért még 4 hónap), látod ha nem jelentkezel át Ráckevére a VII. kerületből, most kapnál egy csomó pénzt az önkormányzattól. A Papa és a Mama is kaptak amikor nyolcvan évesek lettek.

- Aztán jól meg is haltak... ilyen áron nem kell!

(Amúgy még így is jól jártam, a fele kötelező gépjármű felelősség-biztosítást fizetem amióta nem vagyok pesti lakos)

Valamit ki kell találjak, mert elvízkövesedtek a csepegtető öntözés gyöngyöző labirintusai, alig egy-kettő csepegtet. Ha megfurkálom, akkor nem lesz egyenletes az öntözés, mert a csövek elején sokkal intenzívebb lesz mint a csövek végénél. Vannak ötleteim, majd kiderül mennyire működnek, de hogy megoldom az biztos.

 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr8118813684

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása