Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • Opaky: EGYÁLTALÁBAN.... MI VAN ITT??? A költői kérdésre te is tudod a választ: elnyomó önkényuralmi re... (2025.01.15. 16:35) Kedd.
  • A Tengerész: @sefotos: :) Valóban lehetett, de már nem érdekelt akkor semmi. DERÉGVÓT..... (2025.01.13. 20:53) Hétfő.
  • A Tengerész: @Kenny Wells: Hát igen. A magam részéről ÉN merek tükörbe nézni, nem alkudtam meg erkölcstelen mód... (2025.01.13. 01:29) Vasárnap.
  • A Tengerész: @starace: Ez az u.n. "norvég" típus volt. A nevét onnan kapta, hogy norvég exportra gyártotta a ha... (2025.01.08. 11:04) Csütörtök.
  • A Tengerész: @csaba03: Szerintem vagyont lehetne keresni egy ilyen szakácskönyvvel. NAGYON régen, amikor még fi... (2025.01.08. 10:42) Vasárnap.

Linkblog

Szerda.

2025.01.15. 21:03 :: A Tengerész

Hóvihar reggel. Na nem igazi vihar csak amolyan "hejdunárólfújaszél", de miután -2,8°C, mégiscsak igazi tél. 

473354540_1194753432355515_79305903972770953_n.jpg

Hó van a Duna jegén, a sóján

473105529_1829453177822363_8817469906755168993_n.jpg

és a szántóföldön.

472570320_1133489701773795_1236630977220534889_n.jpg

Kicsit nehezen járok, előjött a bal térdemben a fájdalom, tegnap este volt  a csúcson, átmasszíroztam géppel, igazából fogalmam sincs, hogy az használt, vagy anélkül is javult volna, reggelre már egész jól sántikáltam ahogy a Szmájli kutya végigvonszolt a szokásos útvonal...negyedén, többre nem volt kedvem. Időnkén előjön minden ok nélkül, de egy-két nap alatt elmúlik.  Megállapítom, hogy a kutya bundája sokkal alkalmasabb viselet mint az én ruházatom, rajta eleve van vagy három különféle sűrűségű szőrzet, amiről hazaérve egyetlen szapora rázással el tudja tüntetni az utolsó hópelyhet is, én meg hosszasan rázogattam a kabátomat sapkámat odakint, aztán mégis ki kellett akasztani száradni a cserépkályhára.

Fentieket még reggel írtam mielőtt belecsaptunk volna a pozsonyi kiflibe. Egész nap dolgoztunk vele, íme az eredmény estére.

pict0001_12.JPG

Csodásan finom lett, van benne mákos és diós. Csináltam menet közben is egy csomó képet, de valami gubanc lett a memóriakártyával letöltés közben, elvesztek a képek a kártya is csak formázás után volt hajlandó működni a fényképezőgépben és ettől persze az összes kép megsemmisült. Szóval voltak képek a töltelék főzésről, a dagasztásról, a kiflik töltéséről, a sütés előtti állapotról. Bevallom legalább annyira elfáradtam készítés közben mint amikor a tűzifát baltáztam egy napig. Pedig ezt ketten csináltuk.

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr9018775568

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása