Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Omega zero: Köszönöm Omega! (2024.09.18. 02:26) Hétfő.
  • A Tengerész: @Paduc: :) Utólag nem lesz gumis. (2024.09.13. 23:37) Csütörtök.
  • hitvantanyitto.blog.hu: Ezzel kapcsolatban: "viszont SEHOL, még itt a piacgazdaság és a pénz feltalálóinak szülőföldjén s... (2024.09.13. 12:22) Szerda.
  • A Tengerész: @whale: :) Vénségünkre! (2024.09.12. 21:44) Kedd.
  • A Tengerész: @sefotos: Sanyikám EZ IS AZ! Olyan amibe négy fajta SD kártyát is be lehet(ett) dugni. sandberg.hu... (2024.08.29. 23:05) Csütörtök.

Linkblog

Kedd.

2024.09.18. 01:18 :: A Tengerész

Ott hagytam abba, hogy Prevezán nyugovóra hajtottuk a fejünket a hajón  szeptember 5.-én este. Másnap délelőtt sétálgattunk a városban, vásároltunk amit kellett, aztán kisétáltunk még egy fürdésre a strandra, mert szörnyű volt a hőség. (Ez e pillanatban, amikor e sorokat írom és mindössze 10 nap telt el azóta, de be kellett gyújtani a cserépkályhába, mert befagy a fenekünk még a házban is, már magam előtt is hihetetlennek tűnik.)

Fogy az időnk, már csak két nap a nyaralás és a napi utunk is rövidül, ma csak olyan bő 30 mérföldet megyünk, én, aki folyamatosan forszírozom a nyílttengeri fürdést végülis megelégedek Antipaxos egy kis öblével.

20150606_222722.jpg

( a műholdképen 1-es pont), ahol horgonyra állunk és mindannyian fürdőzünk egy fél órát.

preveza-gaios.png

Utána megnézzük vízről a barlangnyílásokat Gaios sziget déli oldalán (2-es pont) aztán a szigetet kerülve ráállunk a rottára amit L és M választottak, de a 4-es pontnál a kapitány kirohan a kabinból, ahol a szokásos ügyvédi irodáját távüzemelteti és 90 fokkal elfordítja a kormányt balra, mert erre rövidebb az út.

4-es_pont.png

Gaios.

20150607_000105.jpg

Kikötve (pont egy hely még volt).

20150607_001931.jpg

Séta a városban.

20150607_053637.jpg

Autóforgalom.

20150607_054054.jpg

20150607_053756.jpg

Görögországban minden lazább kicsit. Például az épületgépészet is. Így oldották meg a földszinti étterem konyhájának páraelszívását.

20150607_054213.jpg

Szembe a felső emelet kályhájának kéménye is olyan egyszerű. Semmi cicó.

20150607_054024.jpg

Alkonyul a kikötőben.

20150607_061015.jpg

Most, hogy e sorokat írom, próbálok visszaemlékezni, hogy hol és mit vacsoráztunk, de elfelejtettem. Ott és akkor az biztos, hogy egyik szemem  sírt a másik meg nevetett. Merthogy csak egy nap volt hátra Görögországból, de ugyanakkor elegem volt már ebből a rohanásból. Fárasztott a nyaralás, szívem szerint nem bántam, hogy hamarosan otthon leszünk. Na erről majd beszélek még a végén.

7.-én szombaton reggel elhagytuk Gaiost és utolsó kikötőnk, Korfu felé vettük az irányt.

gaios_ind.png

Ez is olyan 30 mérföld és most végre a reptér előtt, fejünk felett a fel-le szálló gépekkel, alattam 100 méter vízzel a  farkötélen vonszol a hajó, miközben hanyatt fekszem az indigókék tengerben. Szép az élet NA!

20150608_003126.jpg

És én búcsúzom a  tengertől. 

fordovonta.png

 Mielőtt kikötünk, elmegyünk tankolni. Ennyit motoroztunk el az egy hét alatt. Óránként 3 liter körül van az átlagfogyasztás.

20150608_032117.jpg

Azt gondoltam azzal, hogy elolvastam Daniel Durrel két könyvét is, mindent tudok Korfuról, HÁT NEM. A legjobb helyen kötöttünk ki, a kikötőt védő erőd tövében, EZ itt maga a történelem.

korfu_kikotes_1.png

20150608_021906.jpg

Egy kicsit Gibraltárra emlékeztet. Ezt is az angolok birtokolták évszázadokon keresztül. Nyilván stratégiai jelentősége volt abban a korban, amikor a hajózás, és "az ellenfélnek való ártás" hatósugara csak a töredéke volt a mainak. 

Pillantás a városra a vízről a benzinkútra menet.

20150608_040554.jpg

Majd kikötés az erőd alatt. A kikötőhelyen a víz és villanyszolgáltató oszlopot "kappa" védi a tenger ellen. Tapasztaltak az üzemeltetők.

20150608_042616.jpg

A kezelőfelületnek külön kis nyitható ablaka van. Nagyon tengerészes, magam se csináltam volna jobban.  Érintős zsetonokkal működik, Gyurinak van kettő is a hajón, az egyikkel működik, van villanyunk és vizünk.

20150608_042626.jpg

 Késő este van mire elindulunk a városba. Némi lépcsőzés után felettünk a templom és afelett az erőd. Valamikor félelmetes erő lehetett. Aki onnan tudta ágyúzni az átjárót, az uralta a környéket. Abból a magasságból a tengerről esetlegesen támadó hajók ágyúival szemben rendkívül  sikeresek lehettek, mert azoknak esélyük sem volt megfelelő ellencsapásra. Maga az átjáró ahol a legszélesebb se több 4 mérföldnél. Az 1700-as évek óriás sugárágyúival már akár a túlpartig is át tudhattak lövöldözni (bár célzott lövés aligha volt lehetséges olyan távolságra az 1800-as évek vége előtt).

20150608_063514.jpg

Hibáztunk. Nem ettünk egész nap, kopog a szemünk az éhségtől. És mire  olyan étkezdét találunk a sötét utcákon bolyongva

20150608_064822.jpg

ami mindnyájunk tetszését elnyeri  (én bevallom az első önkiszolgálóba bementem volna, mert ott egyből jutottunk volna ételhez, de M és Cs ezt helyteleníti), így mire találunk olyat és ki is szolgálnak, eltelik még egy bő óra. Ilyen későn már nem is tudok enni, hiába voltam éhes. Ott is hagyom a sültekkel tele tál felét, J az ő Suvlakijának a harmadát se tudja megenni, dobozt kérünk, becsomagoljuk és elvisszük haza. (ANNYIRA haza, hogy Budapesten esszük meg reggelire két nap múlva és mindketten jóllakunk vele.)

Alaposan elfáradva érünk vissza a hajóra, eldőlök és már alszom is.

Ma (igazából tegnap, mert most nézem, már 1:28 van), befejeztem a stégbejáró deszkázását.

pict0122_2.JPG

Végre kisütött a nap. Igazán meleg még nincs, de úgy tűnik vége a télnek. Tegnap este amikor lefeküdtem olyan hideg volt a hajón, hogy belebújtam a téli hálózsákba. Nagyon jólesett. Nem tudom hogy működik, de amikor csak takarókat terítek magamra, a hideg ágyban fázom, amíg a testem be nem melegíti. Mígellenben a téli hálózsákban EGYBŐL meleg van amint belebújok, ez a pihe amivel töltve van egyrészt alul elszigetel az áthűlt ágytól, másrészt azonnal átveszi a testem melegét. De lehet ma éjjel már elég lesz a takaró is.

 

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr8218492778

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása