Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Omega zero: Köszönöm Omega! (2024.09.18. 02:26) Hétfő.
  • A Tengerész: @Paduc: :) Utólag nem lesz gumis. (2024.09.13. 23:37) Csütörtök.
  • hitvantanyitto.blog.hu: Ezzel kapcsolatban: "viszont SEHOL, még itt a piacgazdaság és a pénz feltalálóinak szülőföldjén s... (2024.09.13. 12:22) Szerda.
  • A Tengerész: @whale: :) Vénségünkre! (2024.09.12. 21:44) Kedd.
  • A Tengerész: @sefotos: Sanyikám EZ IS AZ! Olyan amibe négy fajta SD kártyát is be lehet(ett) dugni. sandberg.hu... (2024.08.29. 23:05) Csütörtök.

Linkblog

Hétfő.

2024.09.16. 15:16 :: A Tengerész

Tehát ébredés 5.-én csütörtökön Spartochoriban. Az ébredésekről, általában a ritmusról, meg a többi ilyesmiről szólok majd a végén az összegzésben, most az élményekről számolok be ( amíg még frissek valamennyire, mert egyrészt felejtek, másrészt nagy hibát vétettem azzal, hogy nem vettem észtre, a kamerám elfelejtette a dátumot és az időt... ezzel együtt a hibás dátum és idő is sokat segít, mert a sorbarakott képek mégiscsak, ha helytelenül is, de időpontokkal jelennek meg, így számolható mi mikor, mennyi idővel az előző kép után készült, csak a dátumbélyegző törlése és helyesbítése macerás). Igazán kedvemrevaló hely. Nem zsúfolt, nincs nagy turistaélet. (Ez azt hiszem nem egészen igaz, amikor már elfelé jövünk a délelőtt közepén, jön két turistahajó és önti ki magából a népet, szóval szerencsénk volt, megúsztuk a tömeget.) Reggel korán kelek (mint mindig) és sétára indulok. Ma is dögmeleg lesz, de most még jólesik a reggeli hűvösség. Elindulok az egyik irányba egy aszfaltozott úton, hátha vezet valahova, elkezd emelkedni és kifelé vezet a településről, szóval semmi érdekes, hamarosan visszafordulok. Egy hegyikerékpározó jön szemben, nagyon sportos, bukósisak és egyebek és keményen nyomja felfelé a lejtőn, barátságosan rámköszön, a görögök barátságos népek....eltekintve néhány kocsmárostól és kocsmatölteléktől (ez lesz később).

20150605_172853.jpg

Ezek szerint ez itt csak a kikötő, a "város" ott fent van a hegy tetején, na ODA ebben a hőségben ami hamarosan lecsap rám nem fogok felmászni az TUTI. Visszafelé felderítem még hol van a kis bolt és mikor nyit, itt minden bódére kiírják, hogy "szupermarket", ahol legalább ötféle dolgot lehet vásárolni. De nekünk ennél sokkal többre nincs is szükségünk. Visszatérve a hajóra megreggelizem, a többiek még alszanak, végzek mire ébredezni kezdenek. Gyuri mondja érdemes felmenni a hegytetőre.... ahogy mondtam, nem terveztem és kicsit tartok a meredélytől, de ha a többiek mennek, akkor ÉN IS! Végülis J kivételével mindnyájan nekiindulunk, neki fáj a lába, inkább ráfekszik a tengerre lazulni. ( a leghatározottabban érezzük a dunavíz után, hogy a sós tengervíznek nagyobb a feljóhajtóereje)

20150605_205018.jpg

Kemény az út felfelé, meredek a kaptató (visszafelé megszámolom, csak lépcsőből van 150 magas lépcsőfok, sok majd a duplája a normálisnak és még több helyen ferde emelkedő is van sok méteren át). Nem megy pihenés nélkül.  Kétszer kell megállnom leülni és megvárni, hogy a szívem megnyugodjon és abbahagyjam a lihegést. A többiek jobban bírják, de egyrészt ők jóval fiatalabbak, másrészt van egy olyan érzésem, hogy nemcsak miattam álltak meg, nekik is jólesik szusszanni egyet.  Mindösszesen egész jól bírtam. És megérte a fáradságot. A városka bájos, ÉS ami a legfontosabb nem felkapott hely, nem nyüzsögnek a turisták. 

20150605_203032.jpg

Bevásároljuk a szükségesek könnyűjét, a nehezebbet az ásványvizet a lenti kisboltra hagyjuk. Itt azért látszik, hogy a lépcsőn kívül is van kaptató bőven.

20150605_203022.jpg

20150605_202921.jpg

Cs gránátalmával kacérkodik

20150605_202856.jpg

de aztán áttér M-ra a párjára

20150605_202805.jpg

Megérte felkapaszkodni a tetőre, a látvány lenyűgöző.

20150605_193931.jpg

És innen még van vagy húsz lépcső a kocsma. Ennél már tényleg nincs feljebb.

20150605_195017.jpg

Kiki gusztusa szerint fogyaszt, én kétgombócos fagyaltot kérek és buborékos vizet, amit valami miatt ginnel hígítanak. Lefelé miközben számolom a lépcsőket két helyütt is emléktáblák, jó lenne tudni mi van rájuk írva, de sajnos csak görögül van, ha valaki tudja és megírja, hálás vagyok.

20150605_194007.jpg

Itt még szobor is van a tetején. Vajh ki lehet? (9.16 22:17 most nézem az Emailjeimet, jött a válasz L-től, "Marinos Zampatis kikötőőr, elesett a szervezett bűnözők elleni összecsapásban 1997 IV. 26.-án" )

20150605_193956_1.jpg

Megvolt  a bevásárlás, a délelőtt vége felé elindulunk.

20150605_233602_1.jpg

Irány Preveza...olyan 20 mérföld, persze motorral. (Figyelem a térképen kivételesen észak balra van)

spartochoribol_prevezara.png

Lefkada csücsöknél újabb szűkület ,

20150605_234747.jpg

itt a 42-es közút egy elforgatható úszó pontonon van átvezetve,

20150606_001448.jpg

amit időnként, mint éppen most elforgatnak, hogy a hajók áthaladhassanak.

20150606_001606.jpg

Persze csak ilyen kicsik mint mi.

20150606_001643.jpg

A történelem folyamán fontos csomópont lehetett ez, erődítmények védték a kalózok és egyéb behatolók ellen, persze ez a mai rakéta és drónkorszakba már nevetséges. 

20150606_001752.jpg

Hamarosan megérkezünk Prevezára.

20150606_021626.jpg

A vakaródzás a parti víz és áramszolgáltatás nehézségei miatt van. 

20150606_023624.jpg

12 € -ért árulnak egy kártyát, amiért a parti oszlop érintésre adja ezeket a kincseket bizonyos ideig és mennyiségben, de NEM ADJA! Vizünk még van elég de áram az kéne, ráadásul ha már kifizettük.... Egy szomszédos hajó ad villanyt ha bedugjuk az ő csatlakozásába az elosztónkat, de amikor ezen elkezdünk munkálkodni a szembe kocsmaasztaltól elkezd ránk kiabálni egy alak. A görög angolból egyikünknek sincs nyelvvizsgája, de valami olyasmit ordibál, hogy mindenütt áramszünet lesz mert túlterheljük a rendszert, ami hülyeség, mert nézem az oszlopot, minden csatlakozást külön kismegszakító véd, tehát csak  az az áramkör kapcsol ki, amit túlterhelnek, amit sajnos sikerül is, mert a szomszédot is  sikerült leültetni, hát akkor 12 euróért se vizünk se villanyunk, erre Görögországban csak a vállukat vonogatják az egyébként többnyire kedves emberek. A kocsmatöltelékkel próbálok szót érteni, de csak ordítani tud, én meg csak suttogni, a jelenség ismerős itthonról, ha valaki nem beszél egy nyelvet, a helybéli hajlamos azt hinni, hogy ha ordít akkor az majd megérti, ott hagyom a fenébe.

Inkább letelepedünk enni-inni egy másik kocsmába.

20150606_030234.jpg

Aztán sétálgatunk kicsit a parton.

20150606_044431.jpg

Az este megintcsak olyan itt is mint Siófokon, vagy Balatonfüreden szezonban, zajos és zsúfolt, J-vel külön úton járunk, sétálgatunk, fagyizunk, süteményezünk, aztán nyugovóra térünk, spórolva a villannyal.

20150606_082712.jpg

És most a máról. Egész nap esett az eső, a reggeli sétára kimentem az ajtó elé a Sz kutyával, elmentem a tető végéig, a kutya nem jött utánam, hanem megállt az ajtóban, és érdeklődve nézett rám. Nyugtáztam, hogy szakad az eső, visszafordulok, kérdem a kutyát "Ebben az időben akarsz te sétálni?", szó nélkül visszafordult és leheveredett a helyére a cserépkályha mellé és elaludt. Most délutánra egy kicsit elállt, gyorsan mentünk egy kört a két kutyával, mára ennyi volt a testmozgás.

Tegnap leszedtem alighanem az idei utolsó paradicsomtermést. Mára el is fogyott. Vége a nyárnak. :(

pict0121_2.JPG

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr1818492364

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Omega zero 2024.09.17. 22:09:22

A 10-ik képhez (ΕΠΙ ΔΗΜΑΡΧΙΑΣ ΠΑΝΑΓ. ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΦΕΡΕΝΤΙΝΟΣ 3-6-2001)

A jelentése kb. : A POLGÁRMESTERI HIVATAL, GEORGE FERENTINOS ÚR ÁLTAL 2001. JÚNIUS 3-6.

(Gondolom akkor került oda a tábla a kikötőőr emlékére.)
süti beállítások módosítása