Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Paduc: :) Utólag nem lesz gumis. (2024.09.13. 23:37) Csütörtök.
  • hitvantanyitto.blog.hu: Ezzel kapcsolatban: "viszont SEHOL, még itt a piacgazdaság és a pénz feltalálóinak szülőföldjén s... (2024.09.13. 12:22) Szerda.
  • A Tengerész: @whale: :) Vénségünkre! (2024.09.12. 21:44) Kedd.
  • A Tengerész: @sefotos: Sanyikám EZ IS AZ! Olyan amibe négy fajta SD kártyát is be lehet(ett) dugni. sandberg.hu... (2024.08.29. 23:05) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Műszaki: Az ötlet onnan jött, hogy kaptam ajándékba egy doboz datolyát és lett 50 magom. Tél meg ... (2024.08.29. 20:17) Kedd.

Linkblog

Kedd.

2024.08.27. 21:08 :: A Tengerész

Engi Lajos pontos volt, pár perccel reggel nyolc után érkezett a csapat és nekiláttak a fának.

pict0042_1.JPG

A vastagabbja láncfűrésszel,

pict0049_3.JPG

a 10 centi alatti ágdarálóval

pict0046_4.JPG
pict0054_3.JPG

pict0062_3.JPG

Lajos maga alatt vágja a fát.

pict0072_3.JPG

Ez már a törzs... mondjuk eltelt vagy 3 óra mire idáig eljutott a csapat. Itt nem is néz ki a fa olyan "beles"-nek, ami indokolná a kidőlést.

pict0074_4.JPG

De aztán megyünk lejjebb (illetve hát  a L megy lejjebb, mert ő az artista)

pict0077_3.JPG

És az utolsó vágás, a talajszint felett hozzáférésmagasságban már ilyen. Hát ezért dőlt ki szegény.

pict0078_2.JPG

És a vége, tájkép csata után. Az az alu árboc a stégen a kis katamaráné volt, na azt agyonvágta a fa, elsüllyedt, majd kibúvárkodom ha oda jutok.

 pict0085_masolata.JPG

pict0089_masolata.JPG

Három fuvar volt a teherautóval, mire kitisztult a part jócskán bent jártunk a délutánban. Holnapra várok egy lacházai vállalkozót a stég újjáépítésére, mert be kell lássam, hogy ehhez a munkához én egyedül MÁR kevés vagyok. Azon kívül, miután közterületi fa kidőlése okozta a kárt, vonatkozik rá a város biztosítása. Kíváncsi vagyok a biztosító mennyit fog rá fizetni. Mindenesetre én fotókkal mindent dokumentáltam és holnap elkezdem a kármentést, tehát nem engedem a deszkákat elúszni és amit lehet megteszek a további romlás megakadályozására. Amúgy datolyapálmát fogok ültetni a fűzfa helyére. Ennél ami itt volt ezen a nyáron, Irakban se volt melegebb, amikor a Shatt al Arab-on datolyapálma ültetvények mellett  hajóztunk Basahba. És Horvátországban is láttam pálmafákat a tengerparton.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr6718476705

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Műszaki 2024.08.28. 08:23:40

Nézz utána a pálmállnak. Itt Belgiumban is látunk több helyen kertekben hatalmas pálmákat. Ennek örömére a mi konténeres pálmánkat (szerintem datolya) kint hagytuk telelni. Itt a leghidegebb tél is mínusz 10 fok, max egy hétig. Nos a pálma összes levele elfagyott, elszáradt. Igaz aztán három év után végül újrahajtott, de azok az évek már a házban teltek.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2024.08.29. 20:17:50

@Műszaki: Az ötlet onnan jött, hogy kaptam ajándékba egy doboz datolyát és lett 50 magom. Tél meg nem volt 2017 óta. Kapnak egy esélyt.
süti beállítások módosítása