Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • Pirx: Elöljáróban annyit, hogy régen sokat hallgattalak (elnézést a tegezésért,de...) a Kelj Fel Jancsib... (2025.06.18. 12:42) Szerda.
  • 6174: @A Tengerész: :( (2025.05.28. 18:50) Szombat.
  • A Tengerész: @Műszaki: :( (2025.05.14. 17:52) Szerda.
  • A Tengerész: @6174: Szívesen... és köszönöm. (2025.05.11. 01:32) Szombat.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Vége nincs még, a jegyző (meg azt hiszem a hatósági állatorvos) elkezdte a ható... (2025.05.02. 17:44) Péntek.

Linkblog

Péntek.

2024.07.19. 12:56 :: A Tengerész

Nem elég a hőség (bár tegnapra valamit javult, már csak 36 °C volt árnyékban, a nap nagyrészét munkával is töltöttem odakint és egész jól bírtam) még levelet is kaptam az E.ON-tól. Olyan nagyon komoly géppel (számítógéppel) írt levelet. Hogyaszongya: "Az Ön éves leolvasási időszaka a ...blablablabla... felhasználó azonosítón a blablablabla címen elkezdődött. Jelen e-mailünk érkezésétől számítva 7 naptári nap áll rendelkezésére a fényképes mérőállás rögzítésére. Az E.ON Hálózat mobilalkazásaiban..blablablabla...egy hosszú link.. blablabla...Mi történik, ha Ön elmulasztja a fényképes diktálást? (MÍÍÍÍCSODÁT?)...becslés alapján elszámoló számlát fogunk készíteni." Aláírás ELMÜ Hálózati Kft"

Na ennek pont 4 napja, baromi hőség volt és születésnapom és PONT ezekhez volt a legkevesebb kedvem. Úgyhogy gyorsan válaszoltam (persze visszadobta a gép, hisz ezek a mesterséges intelligenciához képest tökhülye informatikusok által fogalmazott és kezelt automatikus típuslevelek, a címük eleve úgy kezdődik, hogy "noreply" de nekem akkor is muszáj volt kiírjam magamból, ahogy most is.

"Bocsánat. MIT tetszenek akarni eonelműék? HAVONTA jelentem az MVM-nek a mérőállást, ők számláznak, én fizetek... Maguk nem tudják, hogy már nincsenek is?"

 A falra mászok amikor egy gép elkezd fingatni.

Szóval úgy néz ki, hogy 40°C-ig vagyok hitelesítve. Az elmúlt hetekben csak úgy bírtam, hogy időnként belemerültem a hűs Dunába. Amúgy egyébként a víz gyönyörű tiszta. Elszaporodott mindenfelé a védett sulyom, ami csak tiszta vízben él meg. Részben jó, mert ezek szerint jelzi a vízminőséget, továbbá jó, mert  a hínár nem él meg tőle ( gondolom azzal, hogy beteríti a vízfelületet, megakadályozza a fény bejutását), részben rossz, merthogy védett növényt nem szabad irtani, viszont fürödni nem tudunk tőle. Köztes megoldást ajánlottam nekik, a hajó bal oldalán nőhetnek élhetnek ahogy akarnak, de starboardon nekünk kell egy kb. 2 méter széles folyosó, ahol be tudunk úszni a nyílt vízre, azt legyenek szívesek szabadon hagyni. Úgy tűnik beleegyeztek, én meg segítettem is nekik. Idáig a lányok nagyon nem akartak a sulyomba belegázolni, pláne úszni benne, Icuka stégjére jártunk feredőzni, amiből igazából nem akartam rendszert csinálni, bár Icuka nagyon szívélyesen állt rendelkezésünkre, de hát akkor is .... Ráadásul a fürdőlétrája egy alumínium létra, aminek a vékony zártszerlvény fokain rendkívül kényelmetlen a ki-be járás, ami  balesetveszélyes is, mert egy lecsúszás, becsúszás a létrafokok közé lábtörést, és akár fulladást is okozhat, így megszélesítettem mahagóni lécekkel a duplájára négy fokot, mostmár biztonságos és fájdalommentes a vízbe közlekedés. 

Legjobb a reggel, akkor még árnyékot vet a fűzfa a stégre és a kutyázás meg a reggeli után jól esik ücsörögni a stégen a hintaágyban és csak bámulni a vizet.

450591531_725043443028685_5143968639613722598_n.jpg

Na tegnap is így ücsörgök, amikor dudál a háromkerekű villanyosszékkel közlekedő SP, hogy "szia". Mondom, "gyere ülj le kicsit hozzám!" Na ahogy jön befelé, egy deszka reccsen a talpa alatt. Nálunk én vagyok a legnehezebb a 76 kilómmal, na ő vagy 40-el több, ez már sok volt a bejáratnak. Úgyhogy a napot két deszka cseréjével kezdtem, vörösfenyő, ez tuti túlél engem. Szóval stégdeszka csere, létrafokszélesítés, sulyomterelgetés, ráment a nap nagy része és egész jól bírtam, mondom "nincs is igazán hőség", ránézek a hőmérőre árnyékban 36°C , ezek szerint EZT még tudom tolerálni. Idebent meg ahol e sorokat pötyögöm csak 29 °C egy szál gatyában tökéletes. Most jöttünk meg a bevásárlásból, mondjuk a Suzukiban nincs klíma, de letekert ablakkal én tök jól bírom. A víz olyan 26-28 fok körül  van, a felszín közelében lehet akár 30 is, szóval ha az ember a napon épp felrobbanni készül (akár a melegtől, akár az infokommunikációtól), amint nyakig merül a hűs habokba, azonnal jól érzi magát.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr9418450195

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása