Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Hát IGEN. Ugyanakkor tudtam, hogy eljön ez az idő, SŐT lesz ennél még sokkal szomorúbb i... (2024.09.26. 08:39) Szerda.
  • A Tengerész: @Omega zero: Köszönöm Omega! (2024.09.18. 02:26) Hétfő.
  • A Tengerész: @Paduc: :) Utólag nem lesz gumis. (2024.09.13. 23:37) Csütörtök.
  • hitvantanyitto.blog.hu: Ezzel kapcsolatban: "viszont SEHOL, még itt a piacgazdaság és a pénz feltalálóinak szülőföldjén s... (2024.09.13. 12:22) Szerda.
  • A Tengerész: @whale: :) Vénségünkre! (2024.09.12. 21:44) Kedd.

Linkblog

Kedd.

2024.05.21. 17:25 :: A Tengerész

Három napig nem lehetett zajongani, Pünkösd volt és csak úgy áradt kifelé a Szentlélek, egyszer indítottam be a körfűrészt vasárnap pár másodpercre, de J rögtön letolt, úgyhogy csak pakolásztam. Na ma aztán belehúztam, ágdarálóval (ez olyan 60 Db-es zajforrás) felaprítottam a két napja levagdalt fűzfa ágakat, amik már az arcunkba vertek a stégen. Levágtam a füvet az utcafronton és lejjebb kalapáltam Amapola egyik kikötőcövekét ( ez a 12 kilós kalapács valahogy évről évre nehezebb), mert fél órát hagytam ott jelzőkaró nélkül, amíg valamiért elmentem, a szomszédok akik kéthavonta ha egyszer lejönnek, PONT akkor érkeztek két alacsony autóval, naná, hogy mindkettőnek az alját összeverték a cölöpön. Azon kívül, hogy lejjebb ütöttem, még beburkoltam használt biciklikülsővel, amit befestettem virító sárgára.

Most hosszas, jeltelen, alkotás nélküli napok jönnek, rémesen eluralkodott a nemkívánt növényzet, magyarul gazolni kell, amit utálok. Vagy 30 éve amikor Balatonon építkeztem a szomszédom, egy idős vidéki bácsi ( akkor annyi idős lehetett mint én most) amikor panaszkodtam neki, hogy amit AKAROK, hogy nőjön, amit ültettem, hogy virágozzék, hogy teremjen, az nem nő, bezzeg a gazok! Na szóval ő mondta, amit azóta se feledtem el: " A gazok a természet édes gyermekei. Azokra vigyáz, azokat táplálja. Amiket mi ültetünk, azok a mostohák, azokkal nem törődik." Hogy ez mennyire így van, magától kinőtt az építkezési sóderhalom mellett egy csomó szép sárga virág, olyan mint a tátika ( azt hiszem hívják még oroszlánszájnak is), csak sokkal kisebb, nyilván annak valami vad nem nemesített, szóval gyomnövény változata. Nekem nagyon tetszett, amikor elvirágzott, elraktam a magjait következő évre és elültettem a kertbe. EGY DARAB nem hajtott ki belőle! Miután már elvesztette "édesgyerek" státuszát, hisz én akartam, hogy teremjen, a természet levette róla a kezét. 

Kétszer is saját termésű mángoldot ebédeltem bundáskenyérrel, korábban nem ismertem, olyan mint a spenót , vagy még jobb. Én már kisgyerek koromban is szerettem a spenótot.

Amióta tökéletes a csepegtető öntözés, be se kellett indítani, mert minden nap volt eső. Két napja éjjel akkora zuhé volt, hogy a szántóföldön még mindig tócsák vannak.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr7018410103

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása