Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • Pirx: Elöljáróban annyit, hogy régen sokat hallgattalak (elnézést a tegezésért,de...) a Kelj Fel Jancsib... (2025.06.18. 12:42) Szerda.
  • 6174: @A Tengerész: :( (2025.05.28. 18:50) Szombat.
  • A Tengerész: @Műszaki: :( (2025.05.14. 17:52) Szerda.
  • A Tengerész: @6174: Szívesen... és köszönöm. (2025.05.11. 01:32) Szombat.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Vége nincs még, a jegyző (meg azt hiszem a hatósági állatorvos) elkezdte a ható... (2025.05.02. 17:44) Péntek.

Linkblog

Szombat.

2024.05.11. 17:34 :: A Tengerész

Cifrázom.436423683_806449111002857_5232722563275428397_n.jpg

Évek óta kerülgetek egy leszerelt MOM vízórát. Jó kis bronz békebeli műszer, azért kellett cserélni otthon, mert a Vízművek előírta, hogy lejárt a valahány év hitelesítése. Kidobni sajnáltam, viszont nem kellett semmire, szóval agresszív lom. Na MOST elnyerte méltó jutalmát, beraktam a szűrő után, ezen tudom ellenőrizni mennyi víz ment le öntözésre. Nem mintha lenne különösebb jelentősége, saját kútból megy az öntözés, de tudni akarom mennyi víz megy el és hogy mennyi ideig elég a 60 liter ami a toronyban van egy töltésre. Mert erre nézvést semmi gyári adatot nem találtam a csepegtető rendszerre, mondjuk hogy mekkora nyomáson egy méter cső mennyit fogyaszt. Azt gondoltam a 60 liter eltart vagy 24 órát, hát nagyon nem, egy feltöltés vizet otthagytam csepegni és három óra múlva üres volt a rendszer. Szóval meg kell mérjem, hogy mondjuk 10 perc alatt mennyi víz folyik le, ebből tudok pontos időt számolni.

További innováció a kötél ami kifeszítve tartja a víztartályt, hogy üresen se lengesse a szél, valamint a slaugokat ne terhelje a saját vízzel teli súlyuk. A kötélhez duct tape-el hozzárögzítettem (meg még fogom) a csöveket.

436481340_1124416525553298_6696462759964132630_n_2.jpg

A fára csavarozott bontott raklap lábon a Tönkő Gabinál túrt kacatokból mentett Curri-klem. Itt kérem előbb-utóbb minden felhasználtatik.

436108162_1121874919049721_5934699496906254111_n_1.jpg

J külön ültetvénye

1fd5ca07-3112-4d79-a2ec-b5d012ad502d.jpg

Hogy ne unatkozzak, hétfőn a Kormányablakban jártam okmányfrissítés ügyben, hazafelé bringázva félúton elkezd kattogni a bicikli. Leszállva szomorúan tapasztaltam, hátsó kerék durrdefekt. Na EZ volt benne.

436515330_1142642496880188_3407178693197766551_n.jpg

Merőlegesen átszúrva a gumit keresztben. Valahogy haza kellett tolni a bringát, eközben szétmarcangolta a belsőt a 40 mm hosszú csavar. Harmadik napja gumit ragasztok. Akartam ma venni egy új belsőt, de szombat lévén zárva volt a bolt. Holnap még egyszer nekifutok a ragasztásnak. .

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr3718402395

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása