Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Szombat.

2024.02.17. 17:18 :: A Tengerész

Tegnap kicsit túlhajtottam magam. A délelőtt a belgyógyászaton való várakozással telt, ennek elégnek kellet volna lenni aznapra, de akartam valami haladást is, na ez hiba volt. Idegesített a kapu mellett a nagy halom raklap, de hátrahordani az építés helyszínére kemény dió. Egy raklap katalógusadat szerint 27 kg és az odavezető ösvény kacskaringós, hosszú és keskeny, talicskázni fektetve nem fér el, cipelni nem volt semmi kedvem, nem is bírtam volna a 21 darabot, ahhoz már kifogytam az erőből. Kitaláltam hát a kereket. Volt korábban két erős "kuka konténer" kerekem, az egyiket korábban az íves kapucsukó görgőnek használtam fel, most a másik került sorra. Sikítóztam a vasakat, fúrtam, csavaroztam, hegesztettem, ilyen lett

423903893_995496815377504_8392307983156432375_n.jpg

a kerék bepasszintható a raklap "élébe"

423904001_1342811929769895_8748736832293505573_n.jpg

és az élére állított raklap gurítható, csak mellette kell sétálni és tartani a balanszot.

426886989_773445411507394_2569705744718074527_n.jpg

Az eljárás; az élére állított raklapot az egyik sarkára lehelyeztem, a másikat egy hegyére állított téglára feltámasztottam, a raklap alá bal kézzel elhelyeztem a kereket, jobb kézzel tartottam az egyensúlyt ( mindezt sámlin ülve, mert guggolásban, hajolgatásban már nem vagyok erős), majd jobb lábbal kirúgtam a téglát, felállva a raklap a kerékre nehezedve könnyedén gurítható volt a kacskaringós, mintegy 35 méteres úton. Tegnap a helyén volt  a fele mennyiség, de  nem ettem, nem ittam közben és már délután volt. Elpakoltam a szerszámokat, összetakarítottam,  megsétáltattam a kutyákat, ettem valamit és ledőltem, de épp csak elaludtam, hívott J, akinek szintén nehéz napja volt, Pesten járta az orvosokat, érte kellett autóznom a HÉV-hez. Még be is mentünk a LIDL-be vásárolni, tömeg volt és én alig álltam a lábamon, meglett a büntetés, sötétben beállva a kocsi jobb oldalával meghúztam a kapuoszlopot. Beálltam már több tucatszor gond nélkül, de most kihagyott az agyam. Nincs még horpadás sem, csak egy kis festék, különösebben nem izgat, na EZÉRT járok félmilliós autóval. Ja, kigyulladt a tankolás lámpa, jól megvártam a háromlépcsős áremelést a tankolással.

Ma befejeztem a szállítást, felhasználási helyükön vannak a raklapok.

423944078_711954417591840_5156604248719404511_n.jpg

 

 

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr8818327777

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zoarden 2024.02.18. 15:36:40

Én leszedném ezt a festéket, amennyire lehet. Nem szívesen ennék belőle a terményeken keresztül.
A kerekes megoldás nagyszerű!

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2024.02.18. 16:58:52

@Zoarden:Köszi. VISZONT. Egyrészt a teteje lesz belülről, amin alig van festék, mert akkor fújhatták rá amikor a tárolt anyag rajta állt, másrészt ki lesz bélelve belülről Dörken lemezzel, hogy ne rohadjon. Örkény után szabadon, "Te ágyás, te magaságyás, te túlélsz engem!".

Zoarden 2024.02.18. 23:43:03

@A Tengerész: már nem termeltek semmit (ami felszívná) azon a földön/ben amely magas ágyás mellett/alatt képezi a kerteteket?
Bocs, nem kötözködni akarok...

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2024.02.19. 01:07:19

@Zoarden: Füvet...na jó gazt. De semmi gond. :)
süti beállítások módosítása