Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Csütörtök.

2024.02.15. 17:41 :: A Tengerész

Említém, hogy a zöldség-ágyás át lesz helyezve a napos oldalra. Na J kitalálta, hogy neki "magaságyás" kell, mert ő nem akar hajolgatni. SEMMIT. Egy kicsit se. ( azt mondja itt mellettem, hogy nem nem akarok hanem nem tudok b@szki)  Na ezen tegnap egy jót veszekedtünk, mert ragaszkodik a 80 centis magassághoz. Én beértem volna 60-al is, de nagyon kiabált velem, szóval beadtam a derekam ( aszongya itt a jobb {süket} fülem mellet, hogy azért, hogy az övé ne törjön el).

Na de miből legyen a magaságyás? Az eszményi anyag itt van https://www.leier.hu/.../magasagyas.../magasagyas-alapelem őssze lehet belőle Legózni a tervezett 10 méter hosszú, 1,20 széles ágyást, egy baj van csak vele, hogy 8319 Ft-ba kerül és kellene belőle 72 db (!!) Szóval 600000Ft. Na ENNYIT nem vagyok hajlandó kiadni egy ilyen szarságra (és akkor kell még bele 8 m3 föld, meg vastagfólia, meg vasak). Mert amúgy egy hasonló méretű beton kerítéselem, amiben még kevesebb "anyag" van (ennek egy része fahulladék, mert "fabeton") ennek a negyedébe kerül. Na kitaláltam, hogy használt raklapból lesz, erre számtalan példa van a neten. Valaki mondta, hogy használt raklap 1000 Ft, ebből kell 18 db, mindjárt kedvezőbb a bekerülés. Tegnap körbebicikliztem a helyi forrásokat, legijesztőbb volt a baráti Tüzép telep, ahol 8300-ért adták(volna) a nyakukon maradt használt raklapokat ( a gyártó nem veszi vissza, viszont nekik ennyiért számlázza az újat a következő szállítmánnyal), kaptam volna hibásat 3000-ért, de ahogy elnéztem az csak tüzelni jó. Kezdtem kiábrándulni a projektből, de azért nem adom fel ilyen könnyen, némi guglizás és telefonálás után találtam innen 22,5 km-re egy kereskedést, ahonnan még vissza is hívtak telefonon és volt jó állapotú, igaz színesre festett raklap 1800-ért.

Ma reggel 6-kor már a Szmájli kutya sétáltatott a szántóföldön, 7-re a helyi laborba bicikliztem vérvételre a háromhavonta esedékes TSH vizsgálathoz, 9-kor meg már robogtunk a Sári Pistával utánfutóval a raklapokért. 21 db fért fel, ebből lesz a magaságyás.

423903887_768094874741974_444354996239693718_n.jpg

423735770_1449389022591203_484945942284857467_n.jpg

Emlékeztek még a vízirendőrök kékdeckes motorcsónakjaira? Amikkel Balatonon és a Dunán, teljesen oda nem illő szárazföldi egyenruhában, tányársapkában szekírozták a tilosban fürdőzőket, kalózban négyen ülőket és egyéb súlyos szabálysértőket? ( mert viharban menteni nem voltak se a csónakok, se az emberállomány alkalmas, levitte volna a sapkájukat a szél) Na így múlik el a világ dicsősége. SP kapott barterba  2 db ilyen roncshajót, egy quasi szeméttelepen néztük meg őket miután lepakoltuk nálam a raklapokat, az egyikből még egy fa is kinőtt. Ő még alatta van a 70-nek, teli van energiával, elhatározta, hogy rendberakja őket kidobva belőlük a négyhengeres (talán Moszkvics), benzinmotort, és használni fogja kölcsönözni. ÉN tuti nem vágnék már bele ekkora melóba, de hát ő még olyan fiatal.

41359cc2-b06b-487c-bdbb-30b078d483a8.jpg

0ed530c0-9624-4873-966f-37b2eae96562.jpg

3990ecac-7e23-4d19-ace1-459c100fe7cd.jpg

A telepen lakott egy szuka kutya, staffordshire jellegű keverék, én minden kutyával jóban vagyok, megsimogattam, ettől annyira belémszeretett, hogy felágaskodva a két mellső lábával átkarolta a combomat és muszáj volt attól kezdve úgy közlekednem, hogy rajtam lógott és simogatom a fejét, meg a nyakát masszírozom, ő meg finoman harapdálja a kezemet. Amikor már nagyon elég volt és rászóltam, akkor hanyatt feküdt a hasát mutatva ( ami kutyánál a teljes megadás jele) és elvárta, hogy a hasát vakarásszam. Mondta az ott dolgozó, hogy egyszercsak megjelent és attól kezdve náluk lakik. Jól bánhatnak vele, mert jól táplált volt és ápolt külsejű. Megható volt az állatban tomboló szeretetvágy és szeretetet adni vágyás.

Ha már utánfutósnap, elhoztunk még egy alumínium csónaktestet is belső reparálásra, szóval eredményes délelőtt volt. Hazafelé miután az alu csónakot leraktuk SP-nél egyszercsak befutott a Németh Sanyi, egykori gépmester tengerész kollégám aki az Angyali szigeten lakik, úgy, hogy hazáig se kellett gyalogolnom 400 métert, mert a csónakjával suhantunk a stégig.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr6218326495

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása