Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Szombat.

2023.06.24. 15:11 :: A Tengerész

Nehéz nap volt a tegnapi. Egyrészt lelkileg, másrészt fizikailag. Mondtam korábban, hogy apósom "kiszenvedett". 89 évesen, ami végülis egy természetes állapot ebben a korban, de jó lenne a sok hónapot ami előtte volt ha eljön az időm "megúszni" valahogy. Mert azt életnek nevezni nem lehet. Könyörgöm, VALAKI adjon be ha oda jutok egy injekciót, amitől elalszom örökre! J most árulja a Papa lakását ( anyósom már több évvel ezelőtt meghalt) de ahhoz ki kell üríteni. Végtelenül szomorú dolog ez és itt jön a dolog lelki része. Amíg élsz birtoklod a dolgokat, terveid vannak velük, az elegáns csináltatott angol szövet öltönyöd, amibe még vissza fogsz fogyni, a szerszámaid amit óvakodsz kölcsönadni, mert nem vigyáznának rá, ahogy a kedvenc könyveidet is, a videóid amiket még a Horvátországi nyaralás alkalmával csináltatok és boldogan néztek a kamerába a tengerparton a Mamával... na MINDEZ immáron kacat. Felesleges lom, ami nem kell már senkinek, ráadásul útban van, hely sincs neki sehol. De ha sajnálod kidobni, akkor még rosszabb. Na J már második hete szelektál, én tegnap csatlakoztam.

Előre bocsájtom baromi hőség volt tegnap, ez a mai kellemes lehűlés csak este jött. Szerencsére van egy "adománybolt" pár sarokra a tetthelytől az István utca és a Hernád utca sarkán. https://www.facebook.com/kincsvaradomanybolt ahol mindent, főleg ruhaneműt elfogadnak. Persze lehetne "pénzt csinálni" a hagyatékból, meghirdetni a különféle marketpaceken, és hetekig árulni, de egyszerűen nem éri meg a lelki terhet az a párezer forint, amennyivel tovább tartana a vele való foglalkozás. Finom öltöny, új télikabát, soha nem használt farmer, hatalmas tollpárnák szinte használat jele nélkül... Be a zsákba, fel a hátra és viszem. Na ja, csak 35 fok van,  és bár igyekszem mindig az utca árnyékos oldalán, da a második kör után már lóg  a nyelvem. De J megpakol két hatalmas sporttáskát ágyneművel. Mert azt azért mégse....

-De tele vagyunk ágyneművel! Még a hajón is annyi lepedő, paplan és párnahuzat van, nem beszélve  a ház padlását, ahol még kibontatlanul állnak a zsákok amikkel 10 éve ide költöztünk... ha mostantól nem mosunk többet csak kidobjuk amit elpiszkoltunk, akkor is elég életünk végéig!

-Nem számít! Nem fogok kidobni teljesen új, még használatlan ágyneműt (naná, a Mama is "kímélte" őket) pillekönnyű drága takarókat, ez KELL még nekünk!

Hát vittem. Mind a két sportszatyrot egyszerre, ezúttal kicsit messzebbre J  Hernád utcai "tartalék" lakásába, én csak úgy hívom "munkásszállás", ahol aludni lehet ha Pesten valami többnapos megjelenés szükséges. J ugyan mondta, hogy vigyem egyenként, de én mondtam, hogy "bírom". Ezt a harmadik sarok után kissé átértékeltem. De akkor már nem volt más választásom, cipeltem. Amire felértem vele a másodikra, úgy éreztem, hogy itt a végem. De végülis "amibe nem halsz bele az megerősít", ez is megvolt. De utána visszaérve a tetthelyre egy negyed órát pihegtem a kanapén. A következő kör egy hatalmas banyatank volt, ezt csak húzni kellett, ami utcán egyszerű de a másodikra lépcsőn kicsit komplikáltabb. Utána újabb pihenő. 

És akkor a bútorok. 

- A kanapé és a két fotel megy Ráckevére!

-HOVA tesszük?

-Kidobjuk a dupla ágyat a kisszobából és akkor legalább lesz hely.

- De hát nem fér el! Vagy a kanapé, vagy  a két fotel, de mindhárom nem megy.

-DE MEGY!

-De nem megy....

-DE!!!

-És a varrógép?

-Visszük.

-Minek? Van Ráckevén HÁROM varrógép.

-Ez egy teljesen jó varrógép, KELL!

Mondjuk ez igaz. Mármithogy teljesen jó darab. Praktikus bútordarab, egy karc nincs rajta, úgy van ahogy a Mama utoljára használta tán 30 éve. Mert varrónő volt a szakmája ahogy J-é eredetileg női szabó, de mindketten egy életre megutálták a tűt cérnát, J-t egy gomb felvarrására nem tudom rávenni, ha valamit varrni kell én csinálom. De a varrógép KELL

20230623_114526.jpg

20230623_114547.jpg

20230623_114708.jpg

20230623_114730.jpg

Szóval legközelebb ezt fogom átcipelni a munkásszállásra. J mondja "vegyünk egy molnárkocsit a cuccoláshoz". mondom, "inkább adjuk el  a varrógépet"! Válasz,"NEM!" Csak úgy mondom, egy valamirevaló molnárkocsi https://kezikocsi-molnarkocsi.arukereso.hu/.../molnar.../... több mint 20000 Ft, a varrógép ér mondjuk 10000-et. De majd kérek egy molnárkocsit valahonnan kölcsön... vagy a Mama tolókocsijára rakom a varrógépet és felcipelem a másodikra. DE MINEK??? Nemsokára mi is meghalunk, és UGYANEZT végigcsinálják majd a leszármazottaink UGYANEZEKKEL a holmikkal. Miután ők többen vannak alighanem még jól össze is vesznek a hagyatékon, szóval utálni is fognak bennünket meg persze egymást. 

És még épp csak elkezdtük.

Délután 5-re még bementem a kislányom kiadott lakásába megnézni a klíma kültéri egységét, igényel e valamilyen karbantartást. Szerencsére miután gyenge tél volt, be se kapcsolta a bérlő, a gázkonvektor a hálószobában őrlángon elvitte a telet az egész lakásban, egy könnyű porszívózás a pókhálóktól elég volt a hőcserélő így nézett ki.

20230623_163757.jpg

Legalább ezzel nem kellett fáradnom, de így is mire a nap végén 18:50-kor lekászálódtunk a HÉV-ről, alig volt erőm az autóig elvánszorogni. Pedig  otthon a kapuban a Szmájli kutya várt, akivel még a kötelező sétára is el kellett menni. Mondom nehéz nap volt. Egész éjjel állítólag tomboló szélvihar volt, de bár biztos mozgott alattam a hajó, de ebből én semmit nem észleltem, olyan mélyen aludtam.

Ma laza nap volt és még van is. Délelőtt piacra mentünk a Sári Pista csónakjával, tartoztam neki egy régóta megigért kolbászozással, a csónakban falatoztunk ( aminél kellemesebb reggelit én gyakorlatilag elképzelni nem tudok) a piaci stégnél amire ő szerelte fel társadalmi munkában a kikötőbikákat ( a régieket valaki lelopta, ami egyszerűen gyalázat), mi ketten sült kolbászt, J sült oldalast reggelizett és mindenféle gyümölcsöket is vettünk az árral egyszerűen nem törődve. Felelőtlen nyuggerek. Viszont SP őszintén örült a Papa vadiúj pufidzsekijének, pont az ő mérete a Papa időskori XXXL-es  időszakából.

Hazatérve kicsit aludtam, majd elbicikliztem a Lidl-be mert persze megint nem volt itthon semmi pékárú. Kezdetben úgy gondoltam, hogy idén nem lesz Vilmos napi cseresznyés rétes, de láttam szép cseresznyét, így megváltoztattam a döntést, mindent megvettem hozzá és ma este, de legkésőbb holnap, cseresznyés rétest fogok sütni! UFF!

23:30 Holnap reggelre hagytam a rétescsinálást. Most a recepteket olvasom a neten, ahány annyiféle. Hogy tavaly melyiket csináltam fogalmam sincs, amikor ma a Lidlben voltam mindenféle alapanyagot megvettem, a döntést későbbre halasztva. A "később" az most van. Sokadszorra állapítom meg, hogy a recepteket azoknak írják akiknek nincs igazán rá szükségük, mert tudják hogy kell sütni-főzni. Továbbá olyanok írják, akiknek fogalmuk sincs a legegyszerűbb felmerülő problémákról azok részéről akiknek IGAZÁN szükségük lenne  a receptre. Máskülönben például nem hagyná ki belőle a receptcsináló, hogy a cukrot, ami az alapanyagok felsorolásakor még benne van, bele is kell tenni a készítés megfelelő fázisában. Abban meg még googlezás után sem vagyok egészen biztos, hogy mi  a különbség a teáskanál és a kávéskanál közt. DE érzem menni fog. Holnap kiderül.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr6218152670

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jonathan 2023.06.25. 05:29:07

A rétes egész biztosan isteni lesz! A főzés, sütés rendkívül intuitiv feladat. A receptekkel akkor szakítottam, mikor olyan fordulatot vett a regény, hogy "készre sütjük" (és az mikor lesz/van?), "amennyit felvesz" (a többivel mit csináljak?), "Ízlés szerint sózzuk" (kinek az ízlése szerint? Drágámnak elég ami a fakanálból kifő, nekem kell egy kiló)...
Az biztos, hogy nyitott ablak mellett nem szabad recepteskönyvből dolgozni, mer lapot egyet a nyári szellő és a vaníliás cukorral behintjük a sózott oldalast :)
Ha esetleg kiderülne, hogy mégis kevés az ágyneműtök, kérlek szólj nekem, szinte minden színben, méretben tudok adni! Ajándékba választhatsz a 3 (!) táska varrógép közül legalább kettőt!
Boldog, finom Vilmos napi lepényezést kívánok mindannyiótoknak!
PS: kicsit irigyellek, hogy olyan kellemes, hűvös arrafelé a klíma... ;)

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2023.06.25. 15:18:43

@Jonathan: Nem sokáig lesz "hideg", már jósolja a meteorológia az újabb hőhullámot.
süti beállítások módosítása