Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Kedd.

2023.06.20. 09:30 :: A Tengerész

Tegnap kora délután cseng a telefonom. "Doki" hív, egykori klubtársam a MAHART SC-ből, értesít, mint olyat akinek szerepe volt benne, hogy Ráckevén tavaly beindult a vitorlázás, hogy megkezdődött idén az első tanfolyam. 

Na úgyis neki kellett induljak a boltba, mert egy szelet kenyér se volt itthon a lecsóhoz, biciklire pattantam, és lekarikáztam a strandra, ahol idén új helyet kapott az egyesület ami bárhogy is hívják most, nekem örökre csak MAHART marad. De hivatalosan (miután a Balatonról elűzték, létesítményeit, hajóit, eszközeit, telephelyét felszámolták) https://www.facebook.com/bahartse/ és az én lelkes közreműködésemmel tudott megtelepedni, remélem véglegesen itt nálunk. Ilyen környezetben

20230619_142504.jpg

Magyarországon kevesen tanulhatnak vitorlázni. 

A békés nyugodt vízterület a balatoninál sokkal kedvezőbb feltételeket biztosít a kezdők, a gyerekek oktatásához.

És hát most épp nem akárki oktat, az egyik legnagyobb magyar vitorlázó, a többszörös szólóvitorlás Földkerülő (sokkal kevesebben tették meg mint ahányan megmászták az Everestet) Kopár István jön el minden évben ide a floridai otthonából, hogy tudását átadja a jövő reménységeinek. Mondtam is neki: "Nem vagy normális", mire a válasz "De hát ezt tudjuk".

20230619_144434.jpg

Sok mástól eltérően a lényeg itt nem az üzleti vállalkozás, hanem "őrizni a lángot". Hogy legalább valami csírája megmaradjon a valahavolt patinás egyesületnek. Hogy a gyerekeink, unokáink ne csak a telefonmasszírozásban gondolják kiteljesedni a gyermekkorukat, hanem valódi élményekben legyen részük. Megpróbálom nem szomorúan felfogni, ami persze csaknem lehetetlen, csak pár hete volt, hogy másik volt egyesületemet, amiben vitorlázni tanultam, versenyeztem és először voltam magyar bajnok, a Vízügy SC-t is kierbrudalták a Balatonból. József Attila jut eszembe: "....Termelő zabálás, -kis, búvó országokra rálehel a tátott tőke sárga szája....", ha csak ennyi lenne... de ez a "zabálás" csak mohó, féktelen, de semmi köze a termeléshez.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr7518149930

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása