Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Péntek.

2023.05.12. 08:22 :: A Tengerész

Orvoshoz, meg laborba járkálás van, megkezdtem a "van e orvosolható oka a fizikai romlásomnak" projektet. Egyelőre az van, hogy a labor nem indokolja az elgyengült állapotomat, minden mérhető érték normális, vagy aközeli...lehet, hogy utolért a korom?

Azért van más projekt is, ez

pict0274_2.JPG

egy olyan "hangolható"  kerék ( a milliméterre pontos magasságot kell eltalálni, ami a kilincs és zárnyelv miatt fontos)  ami a nyíló kapuszárnyra lesz felhegesztve és a pontos zárást biztosítja, amit jelenleg minden kapucsukás után egy fa ék aláverésével tudok csak megoldani, ami unalmas és időrabló. Imádom a különféle mechanikai megoldásokon való agyalást, ez a sokadik vázlat után alakult ilyenre ( leginkább úgy tudok bármin gondolkodni, hogy közben azonnal rajzolom és ha valami kialakul azt még nagyjából léptékhelyesen is feldobom papírra, mert ez sok hibától megóv) , mert az ember MINDIG a legkomplikáltabb megoldást találja ki elsőre. Sose felejtem el amikor Szaniszló tanár úr( Isten nyugtassa tökéletes tanárunkat) tanította nekünk a porlasztót amit Csonka János talált fel és mindenféle kilicsművekkel működtette az úszó a tűszelepet, mert elsőre nem jutott eszébe, hogy a tűszelepet átrakja alulról az úszó fölé. Szóval az első gondolatot MINDÍG a legalaposabb műszaki és technológiai kritikának kell alávetni és akkor az ember még mindig nem biztos, hogy eltalálja az optimumot. De én bízom benne hogy ez esetben sikerült. J ugyan erősködött, hogy legyen tolókapu, ami persze elegánsabb, de túl sok meló, semmi kedvem hozzá. Egy ideje mindent úgy értékelek, hogy "megéri ez vajon nekem arra az időre ami még hátravan?" És ebben semmi szomorú nincs, az élet olyan mint a zsebpénz, ahogy fogy, úgy kezd az ember egyre racionálisabban gazdálkodni vele. 

Amivel nem számoltam, azt hittem a térkőburkolat sík és a kerék könnyedén fog rajta ívesen gurulni, hát egy frászt, centis szintegyenletlenségek vannak benne, szóval fel kell szedjem és lebetonoznom bele egy íves pályát. Ez lett volna a mai program, de esik az eső ( a Sz kutyával mindketten esőkabátban sétáltunk 7 órakor), így lett ez a naplóbejegyzés helyette.

12:40 P.S Az imént felhívott a háziorvos. Kiértékelte a 24 órás vérnyomás monitor eredményét (tegnapelőtt nem ment a dolog, mert karbantartás volt computerileg), azt mondta ilyen jó eredményt egy hete nem látott. Na most akkor mitől vagyok erőtlen? ... Igaz, tegnap egy negyedórás pihenéssel 5 órát dolgoztam, de csak lakatosmunkát, tehát sikító, hegesztés, semmi erőszak, a végén kiderül, hogy "csak" megöregedtem? Mindenesetre keddtől azért újabb vizsgálatok következnek, célzottam  a pajzsmirigy(telenség) irányában.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr1918122188

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

táncoslábú laces 2023.05.12. 12:47:51

Szaniszló tanár úr engem is tanított, mindig hálás szívvel gondolok rá.. nagyon jó tanárom volt.
A kapu keréknek amit itt látok nyilván a vasalattal van súlya. Próbálj meg görkori kerékben gondolkodni,és az oszlop aljához -- amibe a zárnyelv bemegy--megfelelő méretű fém éket hegeszteni,feltéve hogy nem kétszárnyas kapuról van szó. Pici kerék ékre felgurul és bepozicionál mindent. Akkor nem kell betonozni

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2023.05.12. 13:04:04

@táncoslábú laces: Hát a kapuszárny van vagy 100 kiló, szóval ez a 3-4 se nem oszt, se nem szoroz. Nincs kapuoszlop, ez egy kétszárnyú kapu ahol a nagy szárny a tulajdonképpeni teherkapu a kicsi meg a gyalogkapu. És a gyalogkapu nyelvei a teherszárny keretébe zárnak. Becsukott állapotban a teherszárny kerete a földbe illetve a szemöldökvasba vannak le- és feltűzve. Jó ez a konténerkuka kerék, mert nagyon erős, két komoly golyóscsapágy van benne, egy kis beton nem a világ, meglesz az is, ha kimászunk a fagyosszentekből. :)
süti beállítások módosítása