Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm. Sokmindent csináltam...vagy legalábbis TÖBB mindent. De bármit is, mindig igye... (2024.05.07. 22:46) Kedd.
  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.

Linkblog

Szombat.

2023.03.11. 09:17 :: A Tengerész

Reggel lépek ki a deckre, majd bedönt a Dunába a szél. Tarajos hullámok 10-es lökések. A stégen a hintaágyat úgy lengette a szél, hogy inkább leakasztottam és lekötöztem a stégre az ülőrészt, így kevésbé rángatta az egészet, mert csak a lábakba tudott belekapaszkodni. Bár dupla termót vettem a kutyasétáltatáshoz, így is majd befagyott a seggem, pedig igazából hideg sincs, 8,3 °C-t mutatott a külső érzékelő, bent a hajóban meg 10 fok felett volt, éjszakára be se húztam teljesen a hálózsákot. De hát ugye a szél ami igazán számít. A Szmájli kutya a séta végén azt se várta meg hogy kinyissam a szélfogó tolóajtaját, inkább körbeszaladt és bejött hátulról a tornácra, amint nyitottam az előszoba ajtót, mint a villám kotort befelé, és már ott is feküdt megelégedetten a helyén a kályha mellett.

Piacra terveztünk menni SP-vel megismételni a múltheti kellemes csónakázást, csak ezúttal lángos helyett kolbászozással, de lefújtam, ebben az időben csónakázzon az akinek muszáj.

Amúgyis kicsolnakáztuk magunkat tegnap, délelőtt hívott a Pista, hogy nincs e kedvem vele menni Szigetszentmiklósra, mert viszi a csónakot kiadni egy esküvői partira, vissza meg elhoznak minket autóval. Gyönyörű idő volt, naná, hogy volt kedvem. 

szigetszentmiklosra_menet.jpg

Ez itt a napospart, tiszta mediterrán.

20230310_112421.jpg

Itt 25-30 éve még "dobozos" teherautó kasznik, faházikók, horgászbódék sorakoztak a nadágszíjjparcellákon, mára felértékelődött a hely, komoly nyaralók egymás mellett, csak a telek méret maradt, kicsit szoros a beépítettség, ha valaki elszellenti magát a teraszon, a szomszédnak lobog a haja. 

Más viszont idézi a múltat. A GANZ már sehol, de az egykori vállalati "szakszervezeti" horgásztanya feliratát a büszke privatizőr megtartotta.

20230310_112147.jpg

a_ganz.jpg

Gondolom ez a "trófea". (Ahogy a mi utcánkban is kint maradt egy kapu felett a "LÁNG" felirat.) BÁR... elnézve mögötte a kis kunyhókat, még az is lehet, hogy ez valami "létező szocializmus skanzen". Valaki talált egy joghézagot amiben eldugta a csírát amiből majd egyszer talán újjá szüli a boldog kádárizmust. Na ez részint nehéz lesz, részint már működik bizonyos szinten, mert a Balaton már nagyrészt az elvtársaké, Aligára alighanem megint nem lehet majd kikötni még viharban sem, mint annakidején amikor ki akartak minket zavarni a rendőrök.

MINDEGY, én már leszarom (bocs, de őszinte hangulatba kerültem, végleges a hír, eladták a siófoki Vízügy klubot tokkal vonóval), NEKEM már megvolt ami az utánam következőknek már soha nem lesz. Egy darabka lopott szabadság a slampos elnyomás korszakban. Na ilyen, ahogy most alakulni látom a rendszert nem lesz többé, okultak az új módszerváló elvtársak. A tegnapi nap meg szép volt, ma meg kuksolunk a jó meleg házban, a hajó biztonságos kikötőben, mi kell még más?.... (Azért én igazából annak örülnék, ha MÁSNAK is jó lenne ebben az országban nem csak nekem.)

Hazatérve megszakértettem még SP új projektjét, multifunkcionális méretválaszték horgászcsónak sablont készít az új flottája számára. De hát ő még fiatal. Bevallom, nekem már nem lenne energiám ilyesmihez.

a_sablon.jpg

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr9018069376

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

táncoslábú laces 2023.03.11. 10:47:51

Mesélj már nekem egy kicsit bővebben erről a mulifunkcionális méretválaszték horgászcsónak projektről...érdekelne az elmélete stb. Na nem leszek konkurencia ahhoz már én sem vagyok elég fiatal, meg helyem sincs itt a panelban Újpalotán

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2023.03.11. 13:39:22

@táncoslábú laces: Nagyon egyszerű. Az az elképzelés, hogy van egy 6,90 m hosszú sablon, amiben a csónak tükre mobil. Rögzíthető bárhol, így lehet benne mondjuk 4-től 6,9 -ig akármilyen hosszú csónakot kenni.
süti beállítások módosítása