Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • táncoslábú laces: Helyes,helyes mérnök ember sosem tagadja meg magát, rajzból ért.Nekem ez így jobban tetszik mint a... (2024.12.22. 14:58) Vasárnap.
  • A Tengerész: @solidarity1: Köszi! Azóta eltűnt a hajó és a világ proletárjainak se sikerült egybesülni a vörös ... (2024.12.18. 12:23) Vasárnap.
  • A Tengerész: @Sunny Days: Nem tudtam pontosan hogy néz ki, csak úgy nagyjából kitaláltam. De hát ugye Google a ... (2024.12.12. 08:34) Szerda.
  • starace: @A Tengerész: Köszönöm a választ, örülök már előre a folytatásnak! (2024.12.10. 17:23) Csütörtök.
  • A Tengerész: @KAMA3: Köszi....mostmár tökmindegy. Valszeg elbasztam. Elsősorban el kellett volna mennem az orvo... (2024.11.25. 22:30) Péntek.

Linkblog

Vasárnap.

2023.01.29. 15:17 :: A Tengerész

Hát....felsültem. Vagy egy éve kiúszott egy olyan 80 cm átmérőjű és bő 2 méter hosszú rönk Amapolához. Sőt kettő volt, de az egyik tovább úszott, ez itt megfeneklett. Azóta szemezek vele, hogy ezt az ajándékot kiemelem valahogy és felaprítom tüzelőnek. Persze van vagy egy tonna, szóval elég reménytelen volt a dolog, de most, hogy elment a víz a mederből, szárazra került a reménybeli ajándék, ma nekiálltam. Felvonultam láncfűrésszel, baltákkal, hasító ékkel, nagykalapáccsal, meg metszőollóval, karos ágvágóval, mert ahhoz, hogy egyáltalán ezekkel a rekvizitekkel gumicsizmában cuppogva meg tudjam közelíteni, legelőször is parti bozótot kellett irtani. Már ebben elfáradtam (meg a bozótban való nyűglődés közben hallgatnom kellett J intelmeit, hogy "te barbár, eltaposod a téltemetőket") , de aztán ott álltam a rönk mellett, ami így közelről még nagyobbnak tűnt. ( az eggyel ezelőtti pénteki blog első képén ott látszik jobbra lent)

Idelent minden egy kicsit más. Ilyen például Amapola közelről.

20230129_112000.jpg

20230129_112021.jpg

De keményen nekiálltam. A baj ott kezdődik, hogy a 40 cm-es láncfűrészem éppen csak átéri két oldalról körbe egy nyomba bekezdve, de ugye fekszik az iszapban, megemelni szóba se jöhet, tehát nem lehet levágni belőle egy szeletet, mert alul iszapot fűrészelni nem célszerű, egyből megeszi a fűrész élét a vizes "csiszolópaszta", de sajnos még a vizes fa is. Márpedig a rönk teleszívta magát vízzel. Abban reménykedtem, hogy amikor elvágtam az iszapig, majd beleverem a régi baltafejet amit hasító éknek használok a vágásba és a szelet majd lehasad. Hát először is már a beleveréstől is elfogyott az oxigén, mert nagyon kellett ütni, de az a reményem, hogy a "torta" majd letörik, illetve egy nagy darabja lehasad reménytelennek bizonyult. Sőt még az éket kiszedni is. Miután az ék eltűnt a résben a fűrésznyom ugyan megszélesedett, de törni, szakadni csak a reményeim. A következő elképzelésem az volt, hogy a vége felől baltával hasítom le a már a rönk többi részével kapcsolatban nem lévő darabokat, szintén gyermetegnek bizonyult, a vizes fa bütüjéről szinte lepattant a fejsze, ráadásul az ember oldalra sokkal kisebbet tud ütni mint felülről lefelé. De nem adtam fel. Íme az eredménye egy fél órai munkának.

20230129_111932-1.jpg

20230129_112043.jpg

20230129_112248.jpg

És akkor szembesültem azzal, hogy annyira elfogyott az erőm, hogy még kimászni a mederből a szerszámokkal is elég nekem mára. De összepakoltam, eltalicskáztam a szerszámokat, aztán leültem a sámlira a cserépkályhának döntve a hátamat, mert a kezem és a lábam a gumicsizmában majd lefagyott és vártam, hogy nagyjából helyreálljon az erőnlétem. Aztán mentem vissza körbefényképezni az eredményt. 

De a téltemetők megúszták.

20230129_112229.jpg

20230129_112212.jpg

20230129_112616.jpg

Aztán átöltöztem a "játszóruhából" bentibe, leszófáztam és azonnal elaludtam. Sajnos meg kell barátkozzam azzal a szomorú gondolattal, hogy ez a fa, amiből pedig egy havi fűtés kitelne a jövő télen, ottmarad örökre, mert már kevés hozzá az erőm. Nem az anyag a veszteség, ott egye meg a fene, megveszem a tüzelőt a boltban, szerencsére nem kell koplalni miatta, de az, hogy "nekem ehhez már nincs erőm" elszomorít.

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr6218036666

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TomRed · http://www.deauville.hu 2023.01.29. 23:05:32

Nem kéne elszomorodni, hanem esetleg elgondolkodni hogyan lehet megoldani inkább ésszel, mint erővel. Például valami láncot vagy kötelet ráerősíteni és egy csörlővel vagy csigás szerkezettel feljebb húzni, ahol szépen kiszáradhat idővel a szerzemény. :)

Ha nem írok ne válaszolj! 2023.01.30. 06:45:01

Én is inkább valami láncos,csörlős megoldást tudok elképzelni,akár a csónak vagy autó erejét is felhasználva.Gondolkodj rajta,legalább nem unatkozol.Sok sikert!

whale 2023.01.30. 10:20:44

Igen az előttem szólókkal értek egyet. MEg kell találni a módját, hogy kihúzd onnan. Amíg vizes, esélytelen vele bármit kezdeni. Egyébként szép munka, kezdetnek nem is rossz!

hzizi · http://halesmas.blog.hu/ 2023.01.30. 11:26:22

Csatlakozom az előttem szólókhoz, kitartás, lassan, ráérősen, pihengetve, gondolkodva, meg fogod te azt oldani, mint ahogy eddig mindent megoldottál! Ne add fel! Jó egészséget továbbra is!

Stephen Cobbler 2023.01.30. 21:08:48

Üdvözletem!
A horgony motorja elbírná a súlyát, ha függőlegesen kellene emelni?
/feltéve, hogy motoros mozgatású/
Ha igen és egyébként nincs a horgonyra szükség, akkor ki lehetne emelni, amikor visszajön a víz és oda lehetne állni fölé.
Aztán vagy a partra kicsit feljebb, vagy a stégre fel lehetne tenni, kicsit manőverezve a hajótesttel.
Vélemény?

Stephen Cobbler 2023.01.30. 21:41:41

Jobban belegondoltam.
Nem szeretnék egy olyan próbálkozást javasolni, ami esetleg nagyobb kárt tenne a hajótestben vagy a stégben, mint a tüzifa haszna.
Ezért nem csak a motornak, hanem a láncnak, a konzolnak, amiről lefut a lánc /ennek biztos van hivatalos hajós elnevezése/ és a stégnek is megfelelő teherbírásúnak kell lennie.

KAMA3 2023.01.31. 09:07:15

Akármivel állsz neki kiszedni, ez két emberes. Egy kezeli a "darut", egy meg felügyeli, terelgeti a rönköt.

Körbekötni egy hevederrel, ha az iszap alatt meg lehet oldani, vagy egy-két megfelelő méretű szemes csavart belehajtani, és odakötni Amapolához. Ha megjön a víz, mellé húzni, és megemelni annyira, hogy egy palló aláférjen. Azon talán ki lehetne ráncigálni, de persze ez sem két emberes feladat, akkor meg már nem nagyon éri meg, hacsak nem akarsz aktívan tenni a meder feltöltődése ellen.

Vagy rákötni néhány műanyag kannát, és bocival elvontatni egy sójához. Ott kocsival kihúzod, aztán ha kiszáradt, feldolgozod.
süti beállítások módosítása