Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • solidarity1: Ezt írd be a keresőbe: site:amapola.blog.hu korcsolyázás (2024.12.23. 18:24) Hétfő.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: :) Hajón jelenleg csak alszom, mégcsak nem is fűtök, meg minden ami kell hozzá.... (2024.12.23. 07:46) Vasárnap.
  • A Tengerész: @solidarity1: Köszi! Azóta eltűnt a hajó és a világ proletárjainak se sikerült egybesülni a vörös ... (2024.12.18. 12:23) Vasárnap.
  • A Tengerész: @Sunny Days: Nem tudtam pontosan hogy néz ki, csak úgy nagyjából kitaláltam. De hát ugye Google a ... (2024.12.12. 08:34) Szerda.
  • starace: @A Tengerész: Köszönöm a választ, örülök már előre a folytatásnak! (2024.12.10. 17:23) Csütörtök.

Linkblog

Vasárnap.

2022.12.18. 14:45 :: A Tengerész

Na összegereblyézem ami a héten még kimaradt. 

Gyönyörű volt a mai reggel. Korán ébredtem. A decken -5°C, belső hőmérsékletet nem tudom, mert bevittem tegnapelőtt  a házba a hőmérőt elemet cserélni (hidege volt) és bent felejtettem, de nem lehetett nagyon hideg, mert nem fagyott be az üvegbe az ivóvizem.

6:35 Akinek nem tűnik fel, az ott a a lábamnál a sötétben a Szmájli kutya.

319695916_1236058543611595_1704216659878197579_n.jpg

Mínusz ötben már ráadtam a kabátját.

319425039_547699073884365_1111866636977579781_n.jpg

Miután szél egy szál se (ahogy a cigány mondja "sz@r a hideg szél nélkül" ) kifejezetten kellemes az idő.

Bezzeg tegnapelőtt! Viharos szélben mentünk a bírósági tárgyalás után a sötétben a kutyákkal, amikor a Dunaparton utánunk kiabál a Sári Pista, tudok e menni segíteni. Perszehogy. Hát szegény Béla csónakjával küzd. Béla tőlünk északra  az ötödik ház, előtte stég a stég mellett az esüllyedt szép csónakja. Húzzuk-vonjuk, de hát lassan koromsötét, süvölt a szél nincs nálunk semmi felszerelés, a csónakban vagy 5-600 liter víz, ha nem tudjuk legalább a víz színéig megemelni, hiába megy benne a búvárszivattyú, több víz megy bele mint amit a pumpa kinyom, mondom Pityunak ne haragudjon, a kutya itt liheg a nyakamban, ráadásul az egyetlen jó nadrágom van rajtam ( ahogy a bíróságról hazaértem), se letérdelni, se lehasalni nem fogok a vizes maszatos stégre, hagyjuk a fenébe, ez a csónak holnapra már nem fog jobban elsüllyedni. Amúgy csak a szokásos, a három nap eső leterhelte a műanyag csónakot, amit a nehéz Evinrude motor amúgyis seggre terhel, pont észak felé a fartükör, bejöttek a hullámok, ami végképp elintézte a úszóképességet. ELVILEG, a gyári hajók meg pláne, tele vannak légszekrénnyel, de hát azok meg általában a tároló lazaterekkel egy légteret alkotnak (ami ugyan szerintem szabálytalan, de gyártási és eladási szempontból meg praktikus ), azok tetejét a hullámzás felcsapta, úgy hogy a légszekrény vízszekrénnyé vált automatice. Na majd holnap! (szóval mostanhoz tegnap )

Bár benne lettem volna, de megjött a tulaj és SP-vel ketten megoldották, nem kellettem. Csak azért mesélem ilyen részletesen, mert sokan olvassák a blogot csónakosok, tessék odafigyelni a légszekrényekre, az eső okozta extra terhelésre és a tárolók fedeleire!

Tegnap ünnepi koncert keretében adott át a város vezetése díszpolgári címet, kulturális, sport, közéleti, egészségügyi és egyéb tevékenységekért díjakat, városi és polgármesteri elismerő okleveleket azon polgárainak, akik ezt kiérdemelték a városért folytatott tevékenységükkel. Így oklevelet kapott Icuka és Juditka (hogy ne  mindig csak "J" legyen) is, akik aktív közösségi munkát végeztek, ebből az alkalomból ők mint meghívottak én meg mint sofőr jelentünk meg az eseményen. Kicsit sok volt nekem a héten  már a negyedik kötelező megjelenés, de mint korábban is fogalmaztam ez az ajánlat is "visszautasíthatatlan" volt.

DE! Nem bántam meg. A "zenés est" engem mindig vegyes érzelmekkel előzetesez, kivéve ha nem magamtól választom, jutott eszembe az egy hete volt Kamarás Iván est, na EZ nem olyan volt. Szuper volt az együttes, ők voltak azok.

Előzetes várakozásaimhoz híven enyhe aggodalommal kezdtem, de egyre jobban elővett a rejtői hangulat az "Előretolt helyőrség" első fejezetéből, miszerint:

"...A szám kétségkívül tetszett. A hangulat még fagyos volt, de többen már elengedték zsebükben a bicskát, és ez errefelé egy neme a békülékenységnek. Mikor azonban Galamb rázendített a "Hej, tengerész, hej tengerész, Mit neked vihar és mit neked vész" kezdetű indulóra, amelyet rövid sztepptánccal fejezett be, mindenki tapsolt, és vad lábdobogással követelték, hogy a művész folytassa koncertjét." 

Nos én is így voltam vele, a végére veresre tapsoltam a tenyeremet, sőt ha lenne hangom a suttogón kívül, még énekeltem is volna. Remek este volt, I és J is megkapták az emléklapjaikat, ki is fogjuk tenni itthon a falra, és a vége még hátra volt. Merthogy a polgármester megemlítette, hogy a különteremben egy pezsgős koccintás is lesz. De én ugye nem ihattam, I, meg J határozottan elindultak kabátban a kijáraton át a parkoló felé..... mondom azért rékérdezek, "ti nem akartatok koccintani?"...... hát megállnak és elgondolkodnak, mondom akkor forduljunk csak vissza! Érdekes, mindenki ugyanígy volt vele, ott tipródtak a népek az ajtóban, de senki nem igazán akart belépni a szépen megterített terembe. Nekem megvan az a rossz tulajdonságom, hogy feloldom a gátlásokat, beléptem, ezután a többieknek már könnyen ment. 

ÉS eszembe jutott, hogy hát én éhes vagyok és kiderült, hogy a pezsgő mellett "málnaszőr" és egyéb (tengerészül "lónyálak") vannak gondolva a sofőrre, továbbá remek ételek, sütemények és gyümölcstálak, méghozzá fölös mennyiségben, úgy, hogy szemérmetlen falatozásba kezdtünk, amihez remek  társaság is akadt, a hölgyek csacsogtak én meg hallgattam, mert a  hangzavarban se beszélni, se hallani nem tudok, kénytelen voltam csak a táplálkozással, pezsgő bontással és töltögetéssel foglalkozni. Lassan megszokom a kukaságot, az ember mindent megszokik, de nem könnyű azután, hogy korábbi életemben mindig úgy volt, hogy társaságban valahogy egyszercsak köröttem voltak az emberek és többnyire  engem hallgattak, na ennek vége. Úgy, hogy elsőnek mentünk be de a végén szégyenszemre velünk söpörték ki a kocsmát. Távozás előtt még felajánlottam a művház vezetőnek, hogy segítünk összeszedni a romokat, sőt  I már hozzá is kezdett, de gálánsan elutasították az ajánlatunkat. I még felajánlotta, hogy egy búcsú-Unikumra még térjünk be hozzá, azt a 30 métert ami az ő háza és a mienk közt van már alkoholos befolyásoltság alatt is merhetem levezetni, de végül ezt mára hagytuk.

Utóirat. Majdelfelejtettem, a Sári Pista is kapott emléklapot a városért végzett munkája elismeréséül, csak ő nem volt ott, ő egy kicsit nehezebben mozdul, de majd gondolom utólag átveszi. Ő komoly munkát végzett a városi kikötő stégjeinek reparálásában, amikről korábban "gondos" kezek lelopkodták a szép rozsdamentes kikötőbikákat (hogy rohadna le a kezük).

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr4318005200

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Műszaki 2022.12.19. 07:41:00

Gratulalok a kitunteteshez.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2022.12.21. 09:50:31

@Paduc: Köszi. Érdekes és Budapest után rendkívül szokatlan ez a kisvárosi lét. De nagyon élvezzük.
süti beállítások módosítása