Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm. Sokmindent csináltam...vagy legalábbis TÖBB mindent. De bármit is, mindig igye... (2024.05.07. 22:46) Kedd.
  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.

Linkblog

Kedd.

2022.07.05. 16:09 :: A Tengerész

Két szűk esztendő után újból teremnek a barackfák! Imádom a sárgabarackot, nagy lelkesedéssel figyeltem a kutyasétáltatások során ahogy érik a gyümölcs, már ahol van, mert nekünk sajnos nincs ilyen fánk. De tudom hol van  a gazdaság Kiskunlacházán, ahova három éve elég komplikált módon sikerült odatalálnom és vásárolnom, szóval megindultunk reggel nyolckor autóval. Vittük Icukát is aki szomorú özvegységre jutása óta mindig számíthat ránk. (Kis zárójel, házasságban gyakran mindkét fél {ahogy mi is J-vel}, gyakran ekézi a másikat, de nagy sz@rban lesz majd, ha egyedül marad.) Legújabb szomszédunknak és barátunknak Németh Pistának is felkeltettem az érdeklődését a gyümölcs iránt, kérdezi, hogy talál oda, mondom komplikált, jöjjön velünk, de influenzás nem akar megfertőzni minket, mondom legegyszerűbb, ha autóval jön utánam, mert elég komplikált az út. Előző nap telefonon tisztáztam az illetékessel, hogy 1. VAN barack, 2. 600 Ft kilója, 3. reggel 6 és délután 3 közt van ott aki árulja.  Így hát megindulunk "konvojban" barackért. Az út katasztrofális, legutoljára talán még Rákosi alatt a TSz időkben aszfaltozták az 51-es úttól a gyümölcsöshöz vezető szakaszt, sötétben nem mernék erre jönni, mert egyszerűen képtelenség kikerülni a gödröket, az ember, aki netán nem traktorral jár erre, jobban jár, ha félkerékkel az út mellett, a porban autózik, így van esélye a kátyúkat két kerék közé venni.

De sikeresen odaérünk a helyszínre, ember azonban egy darab sincs aki árul. Három éve nagy létszám dolgozott itt, diákmunkások ültek a traktorvontatta rázógép pótkocsiján és rakták a rekeszekbe a termést, a tető alatt meg ment a mérlegelés osztályozás, hűtőkamionokat pakoltak, most senki emberfia. Teszetoszán  lődörgünk, én átkozom magam, hogy nincs nálam az illetékes telefonszáma, Pista meg aki klímaszerelő ( az ő vejével, Csabával szereltük három napja a lányom lakását) leellenőrzi a split klíma kültéri egységét és megállapítja a teljes karbantartatlanságot. (Csakhogy legyen valami szakma is, megtudom, ezek az "okos" gépek már nem olyanok mint az "én időmben", amikor ha telement kosszal a kondenzátor, amitől megemelkedett a gáz nyomása, akkor a védelem leállította a kompresszort, hanem egyszerűen leszabályoz  a rendszer, a ventilátor pörög, csak épp a kompresszor alig ketyeg,  nem  szállítja a gázt, ergo hűtés sincs, csak villanyszámla.) Na így múlatjuk az időt egy darabig, de ember továbbra se sehol, illetve sorra jönnek a vásárolni akarók, így már többen téblábolunk. 

Határozott megjelenésű nő érkezik újabb autóval, kérdően néz, informálom a helyzetről, kezében telefon, mondja mindjárt hívja a "Ilonkát" (na ő az akinek a telefonszámát otthon hagytam), hiába na, ha valaki olyan mint Privát Elek a vagonok és titkos ládák ismerője (nem Rejtő fanok ne próbálják értelmezni) az mindig előnyt élvez a tudatlanokkal szemben, szóval plasztikusan érvényesül, miszerint "az információ hatalom". Sajnos gyümölcsében nem részesülhetünk (ahogy egyelőre a barackfákéban SEM), mert a hölgy elvonul a telefonjával a ládahalmok mögé, majd határozott léptekkel, ránk ügyet se vetve beül az autójába és elhajt. Annyit látok, hogy 100 méternyire betolat a gyümölcsfák közé. Hát igen, EZ itt Magyarország. Az egyik jellemzője nemzeti karakterünknek, hogy egy KIS hatalma mindenkinek van és ha ügyesen használja ki, akkor mindig talál visszaélni valót vele, amitől az életben, ami igazából folyamatos verseny, örök győztesnek érezheti magát.

Szerencsére nem mindenki ilyen, hamarosan barackkal teli csöbrökkel érkezik egy újabb autó a gyümölcsfák felől, ők készségesen megosztják az infot, miszerint mindenki szed amennyit akar, aztán hozza a mérlegre és fizeti. Szóval "szedd magad" van. Ezen felbátorodva beautózunk a fák közé.

barack_1.jpg

A fákon bőséggel a termés, sajnos ha tudtam volna, hogy nekünk kell szedni, hoztam volna a "szedőbotot" a kosárkával, így csak ágaskodunk, de a földön is rengeteg a lehullott gyümölcs, abból a gyomromat tömöm, végülis most "nyomtató ló" üzemmódra váltottam.

De MINDEN másképp van, ha az ember a VÉGÉN a megfelelő információk birtokába kerül. Ugyanis traktorvontatta egységgel határozott férfi érkezik, akiről kiderül, hogy ő az igazi "illetékes elvtárs".  Tudakozódik mi a fenét is csinálunk itt. Bemutatkozom ( ez mindig jó benyomást kelt, ha az embert tolvajnak nézik, rá is hatással van), ő meg elmondja, hogy szó sincs "szeddmagad"-ról. Az csak a "cefrére" vonatkozik, azaz a földre hullott termést lehet szedni saját edénybe, aztán vinni a mérlegre, ennek 200 Ft kilója, de a fákhoz nyúlni tilos, arról ők szednek és árulnak. Miután megállapítom, hogy így viszont helyettük dolgoztunk, egyetért velem, hogy ezt a mérlegre tétel után plusz kilókkal honorálja. Amúgy a dolog gördülékeny, a digitális mérleg ott van a traktor pótkocsiján, a különbözetet az ő készletükből pótoljuk és barátságban válunk el, miután kipengetem a vételárat az íly módon 20 kilónak minősített eszmei tömeg után.

barack_3.jpg

J elbóklászott, így csak Icukát tudtam megörökíteni az akcióban.

barack_2.jpg

Végülis van egy csomó barackunk, tengely és rugótörés nélkül megúszuk a kalandot, utána még Fridót, Icuka kutyáját visszük állatorvoshoz, mert állandóan vakaródzik, idáig rendkívül eredményes a napunk.

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr6217875541

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása