Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • KAMA3: No csak vigyázva ezzel a bemondásra elhisszük, hogy oltva volt az eb. Mikor engem harapott meg egy... (2024.11.25. 17:08) Péntek.
  • A Tengerész: @Kenny Wells: Hát ez a szalon alighanem nagyobb mint itthon a nappalink, az egész katamarán befogl... (2024.11.07. 13:54) Szerda.
  • sefotos: Szia Tengerész! Szombaton délben a HHH Pesthidegkúti reptéren sárkányrepülős nap lesz, tudsz róla?... (2024.11.05. 04:47) Hétfő.
  • A Tengerész: @sefotos: Valóban a rögzítéshez meg a szélek lezárásához kellenek spéci idomok. A 16 mm vtg. X kül... (2024.10.25. 22:27) Péntek.
  • A Tengerész: @sefotos: Meg különben is... AZÓTA SE volt hó amióta azt a képet csináltam a tetőről. :( (2024.10.21. 11:20) Péntek.

Linkblog

Szombat.

2022.02.19. 17:33 :: A Tengerész

Reggeli idill.

pict0041.JPG

Hiába van viszonylag meleg, mégse igazán alkalmas az idő kinti tevékenységre. Vagy csak én lettem kényesebb. Boldogult anyám úgy hívta "olyan takonyhúzó idő van". Szóval hol eső, hol erős szél (csak úgy döngenek a hullámok a hajó oldalán a fülemtől 20 centire, a kikötőkötelek meg egész éjjel sírdogálnak) , pedig lenne már kerti munka, de semmi kedvem hozzá. Holnap mindenesetre eldugdosom a paradicsom magokat a télikertben a WC papír gurigákba töltött földbe, hogy májusra legyenek kiültethető palántáim.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr1217654216

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sefotos 2022.02.20. 17:57:18

Lehet ilyenkor is dolgozni, az alagsori szoba-műhelyemet kályhával befűtöm, semmi gond. Ülőmunka. Minden bicaj akkut ismételten visszaellenőriztem, a ponthegesztett csomópontokat, töltés közben (4A, 5A) pirométer hőmérővel ellenőrzök, ahol kell, javítom. Megérte ellenőrizni, minden tesztelve van 4,5A terheléssel. Ez 5 db új akku és 3 db régebbi építés. Közben rendbe raktam a szerszám akkukat is, Makita klónok, átcellázások is voltak, kb. 20 db van.
Befejeztem a vastag könyvet, amit ajánlottál. Nehéz volt. Nekem sokat mondott, megismertem Norilszk kezdeteit. Borzasztó. A vége össze van csapva. Az ott leírt Dombaj környéke veszélyes hely, a karacsáj-cserkessz helyi lakosokon a kultúr réteg nagyon vékony, ahogyan egy orosz síoktató mondta. Meg hát ott ismertem meg a feleségemet is. Háromszor voltam arra síelni. Később jártam a Krasznaja Poljánán is, Dani fiammal, aki "moszkvics", ott született. Amúgy már brit állampolgár. Apámnak volt szerencséje Jereván és a Szeván tó felé, 2,5 év hadifogság.
A kert nálam sajnos mellékes, 1950 m2. Ma kaszaboltam almafákat fűtés céljára Makita szerű kis akkus láncfűrésszel, a mandulafa elfogyott, előtte meggyfa fűtés ment. De van sok hamisciprus, az végtelen mennyiségű fa lesz.
Jó munkát!

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2022.02.20. 22:52:16

@sefotos: Hát nekem a "dolgozni" az csakis kültéri, nincs műhelyem. Almafákat metszeni kellene, de halogatom. Meg nem is értek hozzá.
süti beállítások módosítása