Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm. Sokmindent csináltam...vagy legalábbis TÖBB mindent. De bármit is, mindig igye... (2024.05.07. 22:46) Kedd.
  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.

Linkblog

Szombat.

2021.10.16. 16:01 :: A Tengerész

Tegnapelőtt leszedtem reggelire az idei utolsó paradicsom termést. Ott balra az a sárga szintén paradicsom, de már nem igazán érett be, ízre nem rossz, de már csak olyan sápadtka.

pict0148.JPG

Említettem az öregedést. Gyengülök, fáradok és az agyam is kopik. Például említém a motorbekötési sz@rakodásomat. Na  S P vérszemet kapott, hogy ilyen jól sikerült a csörlő projekt, és előkapart egy másik csörlőt is a kacatok közül, amin van egy nagy motor ami terhelve csak morog de nem indul. Annakidején működött, de elromlott és miután egyébként is gyenge volt, félrerakta és utána vette ezt amivel küzdöttem három napot mire jó lett. Na először az Ervin kínlódott vele, aki villanyszerelő, de azt mondta fél nap után, hogy feladja, műszere sincs amivel ekkora áramot tud mérni, amit lehet megpróbált, többek közt a motorindító kondenzátort is nézte, ami jó volt, ahogy minden más is, de a motor mégse működik. Na nekiálltam, 39 A-t vett fel a motor ( le is verte a bejövő áramvédelmet) ami extrém sok és üresjárásban is csak lassan forgott, szóval nem pörgött fel, ugyanakkor kézzel rásegítve beindult mindkét forgásirányba, tipikus segédfázistekercs működés hiány. A segédfázis reléje jó volt, a tekercs se volt szakadt, nézem a műszerrel, Ω-ban mérve a kondenzátor átad, pedig ugye az egyenáram nem megy át a kondin, ez bizony átütött. De az Ervin esküdözött, hogy amikor ő nézte akkor még jó volt a kondi, feltöltve amikor összeérintette a végeit szikrázott, szóval tárolta a töltést. Csak legyintettem, mondom simán CSODA. Levettem a körfűrészről az azonos értékű ( 120 μF) kondit rákötöttem, indult és az áram megállt 5 A körül. Nyafogtam hogy mostanában kevés a sikerélmény, na ez például az volt. Szóval ha mázlisták vagytok és eléritek azt a kort amit én már igen, akkor ilyesmikre számítsatok, hogy lesznek sikertelenebb napjaitok is amikor az se megy ami máskor meg igen.

Na szóval visszatért a munkakedvem, már megint tüsténkedek hálistennek, talán beletörődtem az állapotomba. Nem is a beszédképtelenségem izgat igazán, az időnkénti fulladásrohamaim jobban zavarnak, de azt is megtanultam kezelni, csak rohadt gusztustalan vagyok olyankor, pár napja a buszon jött rám, na az szörnyű volt. Viszont ha dolgozom, pláne ilyen szarápásan, akkor barátságtalan vagyok, mert leköt a munkám, nem érek rá jópofizni, de amikor ellustulok egész szeretetreméltó tudok lenni.  Most például vettem egy alumínium létrát, gangway ( bejáró a hajóra) lesz belőle, mert a régi már elég rozoga, jobb kicserélni MIELŐTT beszakad alattam, mint UTÁNA amikor már összetörtem magam, vagy belefulladtam a jeges Dunába. A gunwale-t nedvesen és hidegen apránként hajlítom a hajó oldalára, de felrakni már csak tavasszal fogom. 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr7216723662

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

whale 2021.10.16. 19:39:39

Arra gondoltam, hogy milyen ironikus az élet, hogy te, aki ennyit beszéltél, írtál, kommunikáltál életedben, így a vége felé pont ebben vagy korlátozva. Próbáld meg úgy felfogni, hogy ezt a képességedet használtad a legtöbbet és elkopott...
süti beállítások módosítása