Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.

Linkblog

Szerda.

2021.07.14. 18:00 :: A Tengerész

Azt hiszem ma túltoltam. Kemény kezdés volt, már tegnap délután J-vel beállványoztuk ( igazából a hajó gunwale-jának felújításhoz vett vörösfenyő pallókkal keresztbe raktuk a könyöklőket) a pavilont. Ma kora reggel meg SP segítségével a 6 db 22-es OSB lappal letakartuk a pallókat. Így lett egy emelt munkatér a tetőszerkezet összeállításához. 

De már a cipekedéstől is fáradt voltam. De erőltettem a munkát és a tűző napon órákat dolgoztam a szarufák felállításával, összecsavarozásával. Még J is feljött segíteni, mert két kéz kevés volt hozzá. De a nap meg a hőség sok volt. Azt vettem észre, hogy a legegyszerűbb mozdulatok is nehézséget okoznak, szerszámokat nem találok amik ott vannak az orrom előtt, ráadásul elkezdett az eső is fenyegetni, úgy, hogy délután 2 körül lesátraztam a munkahelyet és elvonultam ebédelni. De még ahhoz se volt erőm. Bekanalaztam a levest, a második fogást nem kértem, helyette ettem a hűtőből jéghideg cukrozott ribizlit, az nagyon jólesett, aztán elaludtam. Arra ébredtem, hogy szinte minden izmom görcsöl, az imént amikor kimentem lefotózni a helyszínt, begörcsölt a bal combizmom. Alig tudtam visszasántikálni, a gép meg majd kiesett a kezemből, mert a balkezem hüvelykujja mellégörcsölt a kinyújtva görcsbe meredő mutatóujjamnak. A fene tudja mi ez, de nem jó. Ülni tudok, de ha felállok, ha lefekszem begörcsöl a combom. Bevettem ma órás szünetekkel egy kis kávéskanál konyhasót, egy kalcium pezsgőtablettát, most legutóbb egy 250 mg-os magnéziumot és várom sorsom jobbrafordulását.

pict0010_2.JPG

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr3516627740

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

whale 2021.07.14. 18:06:19

Meg igyál rengeteg vizet. Ha unod az ízét, ízesítsd valamivel (citrom). Naponta minimum 2-2,5l folyadékot meg kell inni ilyen időben, ha napon dolgozol, még többet. Tudod, védőital...:)
süti beállítások módosítása