• A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.

Péntek.

2021.03.19. 14:11 :: A Tengerész

Mielőtt kedd déltájban hazatértem Budapestről, még volt egy feladatom, J rámparancsolt, hogy hozzak neki a KFC-től "keddi kosarat", mert annyira kívánja. Bár a hátam közepébe se kívántam az egy perccel se tovább Pesten tartózkodást, mint ami feltétlen szükséges, de parancs az parancs és a KFC amúgyis szembe van a Keletivel ahonnan a vonat indult, bementem érte, épp elértem a vonatomat. De annyira kifárasztott az egészségügy, hogy amint hazaértem ledőltem és aludtam egy bő órát. Komolyan mondom az intézményekben való tipródás jobban igénybe vesz mint a favágás. Amúgyis annyira megszoktam a napközbeni alvást, hogy már nem is kötődik az ebédhez, amit ráadásul újabban többnyire teljesen kihagyok, hogy már délelőtt 11 óra körül elkezd lecsukódni a szemem.

Szerdán is korán ébredtem, igazából nem is aludtam rendesen, mert a rámszerelt Holter hóbelevanc miatt le se vetkőztem, zuhanyozni nem lehet vele, így ki se mentem a hajóra aludni, csak úgy héjastul eldőltem a szófán a TV előtt és már reggel 4 órakor kipattant a szemem, nem is tudtam elaludni újból, teljesen kizökkentett a komfortomból az egeszségügy. A reggeli terhelésről már írtam tegnap.

A 7:40-es vonattal már mentem is Budapest felé. Ez a nyugalom ideje, a vasút nem olyan mint a ráckevei HÉV, amiről mindig csodálom, hogy a kocsik megmaradnak a síneken, mert annyira hullámos a pálya, hogy lehetetlen olvasni, az ülésről majd leesik az ember, egyszerűen botrány ami van és olvasom, hogy új szerelvények beszerzése folyik. Ennél nagyobb marhaságot elképzelni nem tudok. A régi NDK-s vagonokkal NEKEM semmi bajom, szemre kifogástalanul karbantartottak, kétségtelenül nem újak és a dizájnjuk is elavult, az ülések lehetnének kényelmesebbek is, de egyáltalán nem ez a baj a HÉV-vel. De a vonat az más. Itt is vannak régi kocsik, amik kétségtelenül kissé lepukkantak, de a pálya tökéletes, hangtalanul surrannak a kerekek, nincs kattogás, PLÁNE NINCS ugrálás, dülöngélés. Zavartalanul olvasok. Icukától aki a budai házát üríti ki örököltem vagy 3-4 méternyi könyvet, nagyon jónak kell lennie a szívemnek, mert ezeket kiolvasni egyéb bokros teendőim mellett lesz vagy 2 év. Eggyel végeztem is mire visszaértem délután. De ez még messze van most, előbb végezzek a kardiológiával. Azt gondoltam, hogy csak hopp leadom a Holtert amit reggel tisztálkodás előtt a mellszőrzettel együtt leszaggattam magamról, azt gyorsan kiértékelik és már mehetek is haza. De úgy jártam mint Pelikán gátőr, "akkor még nem sejtettem.." hogy ez a nap nehezebb lesz mint az előző. Pedig jól indult. Épp csak kijavítottam az e célból magammal vitt vastag filctollal a tegnapi golyóstollas 314-es számot szép vastagra (és hogy mennyire nem dolgoztam előző nap hiába, a mellettem ülő kis hölgy megjegyezte, hogy ő a golyóstollas feliratom alapján találta meg az ajtót), máris nyílt az ajtó és leadtam a nejlonzacskóba csomagolt készüléket. Kérdeztem mennyi idő amíg kiértékelik, mert ugye addig nem tudnak fogadni a földszinten ahonnan a beutalót kaptam az ultrahangra és a Holterra, mondták 10-20 perc. Ez nem hangzott rosszul, bizakodva vonultam le a földszint 10 elé. NEM TETSZETT. Túl sokan várakoztak. Az SZTK álmoskönyv szerint ez SOSE jelent jót. A másik intő jel, hogy minden idavalósi állandóan jött ment. Fehér, rózsaszín, kék, zöld köpenyek suhantak, csattogtak a kórházas egyen Scholl papucsaikban a folyosókon különféle ajtókon ki-be jőve. Ha jó lenne a logisztika akkor mindenki ülne a seggén és végezné a dolgát, max.. a betegeket szólitgatnák és engednék ki-be az ajtókon, de az, hogy a személyzet nyüzsög az azt jelenti, hogy sz@r a logisztika. A computer digitális jelei helyett az alkalmazottak  futkostak a különféle munkahelyek közt. De hát nem volt mit tenni vártam hogy szólítsanak. Úgy egy óra múlva rákérdeztem, hogy "netán....", de mondták, hogy "majd". Azalatt a 3 óra alatt kiolvastam a könyvet, még jó, hogy biztos ami biztos kettőt hoztam magammal. Érdekes könyv volt ( https://www.antikvarium.hu/konyv/james-purdy-az-unokaocs-84631) , igazán jónak, kedvemre valónak nem nevezném, ugyanakkor érdekes, hogy egy semmit hogy lehet úgy megírni, hogy mégis végig fenntartsa az olvasó érdeklődését. De egészen biztosan nem ez lesz amit többször is elolvasok.

Na de aztán csupa jó történt velem. Fiatal rezidens doktor értékelte a leleteimet, a lényeg, MINDEN jó ami a szívemet érinti. Minimális gyógyszerszedés mellett bizakodva tekinthetek az eljövendő évek elé. Még kimentem a Garayra kacsazsírért, mert ez volt a következő parancs, vettem 2 kilót és máris suhant velem a vonat hazafelé.

Fél négyre otthon voltam, kutyasétáltatás, sünetetés, ebéd és el is telt a nap. Ledőltem kipihenni, azonnal elaludtam és fél hétkor tértem magamhoz. Na hát ez volt megerőltető kedd-szerda. Tegnap írtam amit írtam, meg kitakarítottam Cuki a süni lakását, kicseréltem a murva almot, mert már ammóniás szaga volt, felmostam a PVC padlót Domesztosszal és kicseréltem tisztára az óriáskerekének a burkolatát (valamire fel lehetne használni a süntrágyát, mert ilyen agresszíven ragaszkodó anyagot még keveset láttam). Ez volt az utolsó nagytakarítás nála, a továbbiakban csak a napi rutin lesz, 3-4 hét múlva szabadul, megy vissza a kertbe a paradicsompalántákkal együtt, ahol a Picur kutya találta, sok meló volt vele, de egy kicsit hiányozni fog ez a csinos vadállat. Mert amúgy szelidíthetetlen, kőkemény ragadozó, nem olyan mint a divatos afrikai törpesünök, ezzel nem lehet komázni, mert harap.

MÁS.

Hogy a pártállam jóvoltából megszűnt a Klubrádió az FM-en, csak telefonon, meg az asztali PC-n tudom hallgatni a neten. Ugyanez a helyzet a Tilos rádióval, kívül vagyok az adó vételkörzetén, így az is csak a neten jön. Ezért a hajón Kossuthot hallgatok. (a kereskedelmi rádiók hablatyolása beleértve a sz@r zenéjüket nem érdekel) Vegyes a tapasztalat. Mondtam magamnak, talán nem is rossz, hogy rákényszerültem, legalább kapok a "másik oldaltól" is tájékoztatást, nem mondhatom magamra, hogy a véleménybuborékomat hizlalom egyoldalúan a "baloldali liberális" médiával. DE ROSSZ! Mindjárt az elején azért, mert e "köz" (?) médiának kiegyensúlyozottnak kellene lennie, tehát az, hogy egyértelműen kormányszócső az aljas dolog, a Kossuth rádiót MINDNYÁJAN tartjuk el az adónkból, az, hogy a bolsevik kormány kisajátítja, közönséges lopás. A kulturális műsorokkal nincs is baj a Kossuthon HACSAK nincsenek tematizálva ellenzékutáltatásra, mert ilyen is van. De ezt ismerem még az eggyel korábbi bolsevizmusból, ahogy ott a "vörös farok" volt a  kötelező, itt a "nemzeti bullshit" a végére. De ezeket a kulturális műsorokat aránylag könnyű felismerni, mert ugyanolyan primitív propagandaszagúak mint anno Kádár idején amit az elvtársak igyekeztek letolni a dolgozók torkán kultúra címén. Amik meg nem ilyenek, az viszont kifejezetten magas színvonalú, pl. csak tátottam a szám Both Miklós zenekutató előadása hallgattán az ukrán népzenéről. Azt hittem egy öreg ember ennyi tapasztalattal és ilyen érdeklődéssel de utánaolvasva látom, hogy egy fiatal zseni. Hasonlóan kellemes csalódás ért a Hír TV-nek (amit egyébként a velejéig aljas Bayer Zsolt miatt kerülök )  egy "Vetítő" című műsora megtekintése során, még fel is vettem a két részletet, ami Weiss Manfrédnak és családjának,  gyárának történetéről szólt. Nekem kitüntetett érdeklődési köröm a reformkor utáni Magyarország történelme, ez a kétrészes  mini sorozat hibátlan volt és hálistennek nem vágták ki belőle a hivatalos jobboldal által gyűlölt kiváló jobboldali Ungváry Krisztiánt sem. SAJNOS megbocsájtó hangulatomon jelentősen rontott, hogy a felvett műsor elején ottragadt a gusztustalan stúdióbeszélgetés a még gusztustalanabb Kocsis Mátéval, aki meggyőződéssel oltogatta a csatorna FideszKDNP vallású nézőit Gyurcsánnyal, aki a "népellensége" (sztálini terminus technicus, ezzel a váddal végeztek ki, küldtek Gulágra százereket), mert azt szeretné ha sok magyar halna bele a járványba, mert a fideszlogika szerint ettől lesz sok szavazója az ellenzéknek.

Ez a vezérfonal úgy tűnik folyamatos és valami központi ukáz lehet állampártéknál, mert kedden koránkelve hallgatom a Kossuthot, ahol Nagy Katalin (aki többek közt Orbán Viktor heti igehirdetéseinek alázatos alákérdezője)  Lánczi Tamás politológussal. (https://mediaklikk.hu/radio-lejatszo-kossuth/?date=2021-03-17_06-00-00&enddate=2021-03-17_09-10-00&ch=mr1   6:36:05-től érdemes hallgatni, de a reklámblokkolót ki kell hozzá kapcsolni ) ugyanez a mantra. Már az indítás megalapozza a riport (?... felmondják a leckét párbeszédesre dramaturgizálva) " ...Némi következetlenség tapasztalható a baloldalon"  Mintha a teljes ellenzék baloldali (ugye egyetemes bélyegző, címke, szitokszó) lenne, erre a Lánczi rákontráz egy teljes hazugságot, hogy " az elmúlt egy évben.. stb" mintha nem  Magyarország miniszterelnöke mondta volna bele ugyanezen mikrofonállvány arcába, hogy nem zárjuk be az iskolákat, aztán másnap, hogy bezárjuk az iskolákat, vagy azt, hogy nyitás lesz aztán egy hétre rá, hogy szigorítás lesz, aztán, hogy mindenkit meg fogunk gyógyítani, hogy a vírust már levittük a szőnyegre, hogy  a védekezést a halottak számával mérjük, aztán, hogy a védekezést a beoltottak számával mérjük és még egyéb naponta, hetente változtatott ellenirányú miniszterelnöki  aranyköpések, amire nem kérdez vissza a mikrofonállvány (csak próbálná meg máris repülne, nincs benne a forgatókönyvben), hogy ha hülye az ellenzék legyen az az ő baja, de az hogy hülye a miniszterelnök aki a saját akaratából felel a járványkezelésért, az MINDNYÁJUNK baja. Nincs kedvem az egész beszélgetést méltatni, mert minősíthetetlen. DE egy közszolgálati rádióban akár helye is lehetne egy ilyen riportnak, HA utána azt a sokszor emlegetett ellenzéket is meginterjuvolja ugyanaz a "riporter" feltéve ugyanazokat a kérdéseket. AZTÁN majd a hallgató eldönti kinek van szerinte igaza. VAGY netán csinál egy stúdióvitát. Na EKKOR közszolgálati az adófizetők pénzéből eltartott média. Az, hogy a szavazók felének a kétharmada (még annyian sincsenek) megválaszt egy diktatúrát, az nem demokrácia, az egy rakás sz@r és aki erre szavaz az hazaáruló. UFF.

táncoslábú laces 2021.03.19. 14:58:59

Saját tapasztalat,ne alukálj össze-vissza mert felborul a biológiai órád. Ha nagyon álmos vagy inkább mozogj, de ne aludj...ebéd után mondjuk javallott

hogy egy semmit hogy lehet úgy megírni, hogy mégis végig fenntartsa az olvasó érdeklődését....rég röhögtem ennyit..de mintha a közéletben, közbeszédben ez terjedne

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2021.03.20. 09:08:19

@táncoslábú laces: Hát Lacikám, én bizony ha álmos vagyok és tehetem, ledőlök. Nem vitatom a tapasztalatodat, de ami az egyiknek orvosság, a másiknak méreg. Amikor még rendszeresen autóztam és vezetés közben elálmosodtam, akkor is félreálltam és aludtam negyed órát, utána mintha kicseréltek volna. Egy biztos nagyon jól alszom amikor alszom. Nincsenek rémálmaim és éjszaka se forgolódok álmatlanul az ágyban, amikor lehajtom a fejem alvás céljából, akkor másodperceken belül el is alszom és amikor kinyitom a szemem nem nyavalygok, támolygok félálomban kávé után hörögve, hanem egyből éber vagyok. Eddig bevált. Egészség!