Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.

Linkblog

Csütörtök.

2021.03.18. 20:30 :: A Tengerész

Nehéz keddem és szerdám volt. Nekem már az is sok, ha egy hónapban netán egyszer Budapestre kell mennem. De hogy KÉT NAP EGYMÁSUTÁN ..... már nagyon a piros mezőben van a mutató. Pedig ez volt. Kedden reggel 8-ra voltam idézve szív-ultrahangra a Haller utcába. A vizsgálat 6:20-ra volt kitűzve, de az volt az ukáz, hogy már 20 perccel előtte jelentkezni kell. Ez hajnali kelést, autózást és vonatozást jelent.  Ott voltam valamivel 8 előtt. Megyek a szokásos kapu felé 50 méteres sor ki az utcára. Kérdezem mi van? Oltásra várnak én menjek egy másik kapuhoz. Hideg viharos szél, 60, 70 pluszosok vacognak a járdán tipródva, néhányan kísérővel, látszik állni alig tudnak a lábukon. Mindenki időpontra jött. De ugye Káslernak (Pintérnek? frászt Orbánnak) nem kell az ellenzéki segítség, inkább ott rohadjanak meg az öregek az utcán! 

Na megyek a másik kapuhoz, ott is hosszú sor. Megyek az elejére, mondom az őrnek én időpontra jöttem, nyolcra, mindjárt annyi van. Ő meg mondja, hogy nyugodta álljak be a sorba itt mindenki időpontra jött. Tényleg a többnyire mindenkinek valamilyen papírt lobogtat a szél a kezében. Aránylag gyorsan megy a sor, 8:20-ra be is jutok a szélfogóba. Ott lázmérés kikérdezés, Covid felmérőlap kitöltés, aztán jelentkezés az ott kialakított pultnál. Ez egy plexi fallal van elszeparálva a kuncsaftoktól, mikrofonba kell beszélni de a túloldalon lévő betegirányító maszkba motyog, idekint mindenki ordibál, én félig süket vagyok egy qrva szót nem értek abból amit mond, azt se tudom épp hozzám beszél vagy a mellette lévőhöz. Van egy lengedező papírlappal beragasztott covidszűrő nyílás a plexifalon, azon át próbálok hallgatódzni, ez ugye megköveteli azt a megszokott testtartást, hogy a kuncsaftnak mindig alázatosan meg kell hajolni, ha a magas hivatalban próbál érvényesülni. Nagynehezen megkapom a szükséges papírokat, irány a harmadik emelet 314-es ajtó, amit a computer kiírt az egyik cédulámra. Itt az un. Holter EKG-t fogják rámszerelni, én csak úgy hívom mellszőr epilláló, az öntapadós elektródák 24 órán át maradnak rajtam, a hozzá tartozó drótok egy kis cigarettásdoboz méretű készülékbe futnak a derékszíjon, a doboz rögzíti folyamatosan a EKG jeleket. Miután már volt rajtam ilyen, pontosan tudom mi az eljárás, csak egy baj van, hogy NINCS 314-es ajtó. Van 315-ös és 317-es de 314-es az egész emeleten nincs. Pedig még a kukatárolóba is benéztem. A másik gondom, hogy a másik papír szerint szív-ultrahangra is kell menjek, az a 317-esben van. Namármost, ha a Holter tappancsokat rámragasztják, akkor aligha tudja majd a vaslót tologatni rajtam az ultrahangos orvos, szóval a magam paraszt agyával úgy gondolom, hogy előbb az ultrahangra kellene menjek. Az időpontom persze már rég lejárt. A 317-es előtt már ülnek jópáran, viszont még mindig bajom van a 314-essel, mármint az, hogy HOL VAN? Az elméletem az, hogy gyorsan le kéne adjam a jelentkező lapot a Holtere, aztán menni az ultrahangra, amig ott végzek megy a sorom a Holternél, de HOL VAN? Végülis az apróbetűs ajtóra ragasztott szöveg segít ki a 315-ös ajtón, ami azt közli, hogy EKG és Holter vizsgálat van itt. De persze még mindig nem biztos, hogy az én logikám megegyezik az egészségügyével, ahhoz, hogy bizonyos legyek még kell vagy 10 percet várjak a 315-ös ajtó előtt mire kijön valaki helybéli és rákérdezhetek, hogy vajh ez e ahol jelentkeznem kell. Mondja "persze". De akkor mért van 314 a lapon? Szemmel láthatóan furcsállja a kérdést, ő itt van hosszú ideje ő tudja, megvonja a vállát, mindenesetre elveszi a papíromat, mondja majd szólítanak. Na sietek a 317-es elé, kérdezem az egyik ott várakozót, hogy mi újság, mondja itt ül már lassan egy órája, de még senki nem jött ki az ajtón szólítani, pedig 8-ra szól az idézése. Ekkor már 8:55  van, ezek szerint nem vagyok elkésve a 8:20-as időpontommal. Ha már itt tartunk rákérdezek a többiekre is, én ilyen beszélgetős vagyok, itt vár a 8:40-es nő is és befut lihegve a 9 órás kuncsaft is, kérdezi mi újság, mert kicsit elkésett, mert ugye az irka szerint már 20 perccel korábban kellett volna érkeznie. Amikor megtudja, hogy még a 8 órási beteg se került sorra, megnyugszik, de mintha szomorúság is látszana az arcán. Persze tele vannak a falak plakátokkal, hogy a járvány miatt tartani kell a távolságot, meg csak minden második ülőhelyre szabad ülni a padon, de csak egy darab négyülőkés pad van amire már vagyunk négyen és alighanem jön hamarosan a következő páciens is, mert a computerben rend van.

MÁZLIM VAN! Nyílik az ajtó és elveszik a lapomat. Aztán várunk. Aztán még nagyobb mázlim van. Nem telik el negyedóra sem és ENGEM szólítanak. Pirulva megyek az ajtóhoz és mondom, hogy alighanem tévedés van, mert én a 8:20-as vagyok, de itt van a 8 órási is, de nagyvonalúan mondja a fehérköpeny, hogy "az az ő baja".

Innen gyorsan megy a dolog, a szokásos terhesvizsgálat csak feljebb, mondja utána a doktorkislány, hogy az eredményt az orvosom megtalálja a neten. Kérdezem én is meg tudom e nézni ügyfélkapun át a rendszerben, mondja valószínű, de ha akarom kinyomtatja. Akarom. Szemlesütve elsuhanok a 8 órási bácsi előtt, irány a 315-ös Holter ajtó. 10 perc várakozás, kijön valaki kérdezem nem keresett e már, mondja igen, jöjjek be már elő is készítette a cuccot, vetkőzzek. Ragaszt, felövez, mondja hozzam vissza holnap, nyugodtan levehetem otthon reggel mielőtt ide indulok, a lényeg nem a pontos 24 óra, hanem hogy legyen benne éjjeli alvás és nappali tevékenység egyaránt. Kifelé jövet még golyóstollal felírom az ajtóra ragasztott papírra, hogy  315 egyenlő 314-el, az úttörő ahol tud segít, ezzel megspórok akár többszáz embernek is a jövőben egy keringést a harmadik emeleten, megvolt az aznapi jócselekedetem.

Amikor hazatérek biciklire ülök és csinálok terheléses EKG-t a rajtam lévő kütyüre, betekerek a városba erőltetve a hídra való felhajtást oda és vissza, ha van baja a szívemnek a magas pulzus csak kihozza, aztán ha kiolvassák odabent, látszani fog. Ugyanezt másnap reggel megismétlem, ezúttal futással, a Sz kutyát pórázra véve futok ameddig úgy érzem, hogy elfogyott az oxigénem, a pulzusom fent van 120 felett, na nagyon sokáig nem bírtam, de végigcsinálom a teljes szokásos sétát, ezúttal nem sétatempóban hanem 120-as percenkénti lépésszám felett. Ez a két terheléses szakasz csak elég lesz a Holteren a diagnózishoz.

Folytatása következik.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr1616468654

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása