Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Szerda.

2020.12.02. 17:19 :: A Tengerész

Hát ez megint nem az én napom volt. Épp készítem be  a kályhát a hajón, amikor J dörömböl a stégről, hogy elment az áram én csináltam e valamit. Hát ez kizárt, napközben napelemekről működik minden, a parti áram be sincs kapcsolva. De nézem a kapcsolótáblán, valóban nem ég a parti táp kontrollámpája. Na ahogy végeztem a kályha kihamuzásával és a tüzelő bekészítésével az esti begyújtáshoz, elkezdtem keresni a hibát. Nem volt könnyű, valami állandóan verte a FÍ relét. Már mindent kihúztam, lekapcsoltam, de még mindig verte. Legutoljára lekapcsoltam a szennyvízátemelő szivattyút. Na EZ volt a bűnös. Kikötöttem, rámértem, 6,7 kOhm a földhöz képest, szóval ez bizony testzárlat. A jelenség szomorú, nem olyasmi amit csak úgy meg lehet seperc alatt javítani. Elővettem a kis mobil búvárszivattyút amit még azután vásároltam miután majdnem sikerült tavaly nyáron elsüllyesztenem a hajómat és rácsatlakoztattam a collos tömlőt. Na ezt nem volt egyszerű kiteríteni, mert kint a hidegben tárolva olyan lett feltekerve a nyáron puha slaug, mint a spirálrugó. Valahogy kihúztam és a szivattyút leengedve a félig telt aknába, a szennyvizet átemeltem a régi, már nem használt emésztőgödörbe. Persze ez nem egy állapot, megrendeltem egy komplett új szivattyút https://elpumps.hu/termekek/darabolos-szennyviz-szivattyu/bt-6877-inox/. Az a tervem, hogy ha majd meleg lesz odakint, szétszedem és megjavítom. Minden alkatrész kapható hozzá, de nincs fűtött helyem a javításhoz, ez meg nem olyan munka amit szabad ég alatt fagyott kézzel csinálni lehet. Ha megjavítom lesz egy tartalék szivattyúm. Amúgy a Vízművek ilyen szivattyút használ, https://www.szivattyuwebaruhaz.hu/termekek/zenit-grs-daralos-szennyvizszivattyu de ebből egy annyiba kerül mint az enyémből három és az se tud többet se emelőmagasságban, se szállított mennyiségben, sőt, a Zeit még gyengébb is. Bár a szállított mennyiségnek itt különösebb jelentősége nincs, legfeljebb a gyengébb 2 perccel tovább üzemel mire kiszívja az aknát. Amúgy a Zenit azért jobb elvileg, mert azt a Vízművek cseréli ha baja van, de nekem ne jöjjön be ide a tornácra senki gumicsizmás pribék összemászkálni mindent, meg kieregetni a sz@rlét a tűzifám alá, mindig jobban járok ha én csinálok meg valamit mintha idegen munkaerőt veszek igénybe.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr1416315696

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása