Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Műszaki: Na ez az a hülyeség amért nem gondolom követendőnek ennek a srácnak az elképzeléseit. ww... (2024.03.07. 19:50) Hétfő.
  • KAMA3: Én bevallom őszintén, hogy erre az időre (félig szándékosan) felfüggesztettem a blogod olvasását, ... (2024.03.01. 09:56) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Ha nem írok ne válaszolj!: Már lezártam. Majd építek egy ferde rampát amin feltolom a talicskát. ... (2024.03.01. 00:31) Szerda.
  • A Tengerész: @Paduc: Rémlik.... (2024.02.25. 02:14) Szombat.
  • A Tengerész: @akiga: Igen tudok róla. (2024.02.23. 08:39) Szerda.

Linkblog

Vasárnap.

2020.07.26. 17:55 :: A Tengerész

Aggódom. Ez a blog az Index szerverén és gondozásában fut. Ha összedől az Index nagy kérdés, hogy tudom e tovább folytatni. Informatikához nálam jobban értők, van okom aggódni?

Csak azért, mert korábban amikor indítottam ezt a blogot akkor valamilyen más rendszert használtam, aztán az bedőlt és nagyon nehéz volt átmenteni ide azt a mintegy éves anyagot, amit előtte írtam. Ha ez is bedől, képtelen lennék azt a rengeteget elmenteni máshová, szóval lehet, hogy itt a vége. 

16 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr2616078418

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

whale 2020.07.26. 19:03:31

Le kellene menteni a posztokat, képekkel, mindennel és akkor egy másik helyre fel lehetne tölteni.

KAMA3 2020.07.26. 20:11:03

Hát a blogmotor, az egy külön cég, az Indamedia Network Zrt. tulajdona. Amiatt, hogy megszűnik, nem kell szerintem aggódnod. NER tulajdon már ez is, és elég szépen nyereséges.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2020.07.27. 00:09:51

@whale: Elképzelni nem tudom ekkora anyagot hogy lehetne elmenteni.@KAMA3: Remélem így lesz.

Kis ember 2020.07.27. 01:18:59

@A Tengerész: SZia Vilmos!
Vannak erre programok. Hasonló cipőben járok, most mentem a blogomat én is.
Az öcsém lementette az összes szöveget, most a képeket mentem egyesével, de állítólag arra is van program. Én nem bánom, most újraolvasom az a majdnem tíz évet, amit hajóztam. :)

Műszaki 2020.07.28. 07:40:31

Szia Tengerész,

Az admin felületen, a gépház (vagy motortető) alatt a menüben van egy export funkció. Erre kattintottam a blogomban és másnap egy e-mail linket kaptam, ahonnan xml formátumban le tudtam tölteni, elvileg, a teljes tartalmat. Amit aztán be lehet majd exportálni más blog felületre valahogyan. Ezt mindenképp érdemes megtenned.

Műszaki 2020.07.28. 07:44:09

Pontosabban:
Admin --> beállítások --> motorháztető alatt --> export

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2020.07.28. 12:11:49

@Műszaki: Megtettem, várom az Emailt. Remélem működni fog. Tartok tőle, hogy sokan csinálják most ugyanezt, nem tudom mekkora erők vannak az igény kiszolgálására ebben a hadiállapotban.

KAMA3 2020.07.28. 19:15:44

@A Tengerész: Igen, ez az XML formátum. Ez tartalmazza az összes blogbejegyzést szöveges, de mégis struktúrált formában, amit később meg lehet etetni másik blog rendszerrel. Talán a hozzászólásokat is. A képeket nem tartalmazza.

Műszaki 2020.07.28. 20:47:12

@A Tengerész: Igen, én is ilyet kaptam. Sajnos Kama3nak igaza van, a képek nincsenek benne, azokat külön le kell mentegetni.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2020.07.29. 00:45:15

@KAMA3: @Műszaki: Az baj. Nem tudom pontosan, de van benne vagy 1000 kép. AZT még egyszer nem lehet összerakni. Képtelen lennék rá és nemcsak azért mert sok meló, hanem mert én csak egyszer csinálok meg mindent. Volt, hogy válaszoltam egy Emailre, vagy megfogalmaztam valamit a Fb-ra, de véletlenül törlődött mielőtt kinyomtam volna enterrel. SOHA nem írtam meg még egyszer, mert azzal, hogy egyszer leírtam elmúlt az ihlet. Valaki leírta, azért kell izguljak, hogy az Index megmaradjon működőképesen a sz@rháziaknak.

KAMA3 2020.07.29. 17:59:02

@A Tengerész: Igen, lényegében az index.hu biztosította az indamédia számára a napi látogató számot, ezáltal a bevételt is. Amiből a szerkesztőség(külön cég) persze nem részesült, vagy talán csak alig. Szóval ebbe kódolva volt a bukás, kvázi így próbáltak mégis kontrollt gyakorolni a szerkesztőség felett. Valahogy úgy látom, hogy afféle kognitív disszonancia volt, hogy ömlött a pénz a NER-be, de mégis a NER szennyesét teregették ki, amit finoman el akartak fojtani. Finoman nem sikerült, hát akkor nyíltan, erőből. Aztán úgy jártak mint Csernobilban, nem ismerték a rendszert, így az felrobbant amikor le akarták állítani.

Azt látom ebben, hogy nem a szétrobbantás volt a cél, mint a Népszabi esetében, mert az Index azért szép nyereséget termelt nekik, amit nem akartak veszni hagyni. A bonyolult rendszereket nem lehet megjavítani úgy, hogy oldalba baszom egy samuval.

Szóval igen jó kérdés, hogy ha az indexből is Origó 2-t csinálnak(akarva, vagy akaratlanul), akkor mennyire fogja nekik megérni a blog.hu-t fenntartani 1-2-3 év múlva a bányászbéka segge alá bekúszó látogatószámokkal.

A freeblog.hu sem tudott életben maradni, pedig annak bezárásában nem sok pártpolitikai vonatkozás volt.

Szóval a legrosszabbra kell készülni.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2020.07.29. 23:08:54

@KAMA3: Nos én megtettem amit tudtam, a többi karma. Ennyi képet nem lehet átszerkeszteni máshova. És nincs is mért. Igazából a régieket nem olvassa senki. A gondolatok elszállnak, nálam különbeket is elfelejtenek. Már nem élek a jövőben, szóval fogynak a terveim, de még nem élek a múltban sem, nem olvasom magamat. Ha szerencsém van maradok a jelenben amíg élek. Arra meg bármi jó.

cptmdn 2020.08.20. 12:25:10

@A Tengerész: Szerintem kár lenne ezért a jó kis blogért. A HTTrack Website Copier nevű programmal lementhető az egész képekkel, szöveggel, hivatkozásokkal. Ingyenes a program és még magyarul is tud: www.httrack.com/page/2/en/index.html
A programban a webcímhez a amapola.blog.hu/archive -ot kellene beírni, mert innen mindenhez hozzáfér a letöltő. A Beállításoknál a Korlátozásokon belül a Max. mélységet érdemes korlátozni mondjuk 3-ra. Ez szerintem elég lesz (még akár 2 is), de ha mégsem, lehet növelni. Minél nagyobb a szám, annál több 'szemetet' is le fog tölteni más oldalakról, ahova mutat hivatkozás akár a blog.hu által.
A letöltött mappák közül a legfontosabbak az amapola.blog.hu (itt lesznek a weboldalak szöveggel) és az m.blog.hu (ezen belül az am\amapola\image\ mappában lesznek a képek), a többi akár ellenőrzés után törölhető is, mert biztosan lesz fölösleg a reklámok és statisztikai hivatkozások (pl. facebook) miatt.
A letöltött anyag böngészhető marad. Egy pár órán át azért biztosan dolgozni fog rajta a program.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2020.08.20. 17:16:44

@cptmdn: Köszönöm a tanácsot. Kell vegyek egy új gépet is. Mert ezen amin most dolgozok, Win 7 van, amivel sajnos várhatóan egyre több baj lesz. Lehetne persze ezen cserélni az op. rendszert, de akkor egy csomó dolog eltűnne. Ez a gép marad offline tárolónak, az új (használt) meg megy majd Win 10-el a hálózatra. Szóval mint amikor az ember nem bontja le a régi házat, hanem épít elé a telekre egy újat. Na arra majd lementem. Persze még mindig kérdés, hogy mi legyen helyette. Tehát milyen felületen vezessem tovább a naplót.

cptmdn 2020.08.20. 18:40:48

@A Tengerész: Jó kérdés, számtalan lehetőség áll rendelkezésre. Van sok blogszolgáltató, ahol ingyenesen elhelyezhető a főleg kisebb, esetleg viszonylag nagyobb tartalom, vagy némi fizetség ellenében bővíthető a szolgáltatás, pl. tárhely. A blogspot.com a google által üzemeltetett szolgáltatás, állítólag elég jó, talán egy próbát meg is érne. Nem követem, de legutóbbi információm alapján 15Gb tárhelyet ad ingyenesen és reklámmentes (és ugye a google áll mögötte :D ).
Lehetőség még egy saját domain névvel rendelkező felület. A domain név regisztrációja (pl. www.amapola.hu) kb. 1500Ft egyszeri díj. Ezen felül a tárhely méretétől és szolgáltatótól függően a tárhely éves díja kb. 5000-15000Ft. Erre azt lehet feltölteni, ami a legszimpatikusabb, pl. ingyenes wordpress blogrendszert tetszőleges kinézettel.
süti beállítások módosítása