Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.
  • littke: Hat ezek szep kepek. (2024.04.06. 19:08) Szombat.
  • A Tengerész: @KAMA3: Az valóban mese habbal, hogy ilyen egyszerű szerszámmal le lehetne feszegetni a deszkákat.... (2024.04.04. 01:34) Kedd.

Linkblog

Vasárnap.

2020.01.26. 09:19 :: A Tengerész

9:19 Na ezt mindjárt le is írom, mert annyira szürrealista az egész. Mindenesetre ha valaki komolyan elgondolkodik rajta mért megy sz@rrá alattunk a bolygó ezen is gondolkodhat.

Imént raktam le a telefont, Máltán élő barátom hívott, többek közt megemlítette, hogy a múlt héten hazaugrott, mert  Budapesten volt dolga. Kérdeztem, hogy megéri e az ilyen ugribugri, azt gondoltam, hogy azért nyomós oknak kell lenni egy drága repülőzésre. Nos 10000 forint oda-vissza a repülő. Csak összehasonlításként, az hogy a reptérről bejusson busszal a városba az 1000 Ft. Ha én innen Ráckevéről nem ingyen buszoznék Pestre, ugyancsak ezerbe kerülne az autóbusz. Csak oda. Vissza a másik ezres.  És kb. csak kétszer annyi az idő  ami alatt megteszi a Málta-Budapest utat a repülő. NEM ÉRTEM. Persze remek dolog a határok nélküli Európa (MÉG, mert ha továbbra is erőlteti a nacionalizmust a bugrisság akkor megint lesznek jó kis határok masszív fingatással a vámnál, útlevél és vízum ellenőrzésnél), telefonálunk, levelezünk quasi  ingyen a Föld túloldalára, utazunk fapadoson olcsón, de valahogy nem látom az értékeket a helyükre kerülni. Vagy az ÉN értékrendem a hibás?

11:24 Mindig mondom, hogy a leggazdagabb, akinek barátai vannak, akik segítenek ha kell. Letöltöttem a könyveket a Kindle e-könyvtárba.  Köszönöm mindenkinek a segítséget!

ui. Javul a térdem.Tegnap kicsit megerőltettem, mert bringázni kellett boltba, azt hittem nem tett neki jót, mert utána felerősödött a fájdalom, de ma reggelre határozottan kevésbé fájt mint akár tegnap még a kerékpározás előtt. Lehet jót tett neki az erőltetés. Eszembe jut egy könyv amiben egy brit ember elmesélte, hogy végiggyalogolt hosszában Anglián. Valahol út közben neki is elromlott a lába. Megnézte egy orvos, mondta, hagyja abba feküdjön ágyba, pihennie kell, mert ez csak rosszabb  lesz ne kockáztasson. Keresett másik orvost az ugyanezt mondta. Miután a  környék orvosait végiginterjúvolta ugyanezzel az eredménnyel, felkeresett egy felcsert aki gyalogos katonákat (magyarul bakákat) kezelt a háborúban. Az illető megvizsgálta és azt mondta " uram, ezzel a lábbal egy dolgot lehet csak csinálni (itt felkészült a szokásos verdiktre, feküdni felpolcolni, túrát abbahagyni), JÁRNI kell vele! Ő meg folytatta a gyaloglást, kezdetben fájdalommal küzdve, mely azonban pár nap alatt megszűnt. (azt meg tudja valaki mondani, hogy az miért van, hogy az összes ipszilonos kettős betűket újabban mindig fordítva ütöm be, tehát az imént is úgy írtam, hogy "foyltatta" ?) Ilyenkor mindig elkezdek aggódni, hogy ez már a vég kezdete, holnap már pelenkázni kell.

19 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr2215428296

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sefotos 2020.01.26. 09:36:22

Írtam neked, Vili, hogy kiugrok a fiamhoz pici autó szerelésre, 11400 Ft oda vissza Liverpoolba. Az itthoni és ottani rep.téri transzfer ennél többe fog kerülni.

whale 2020.01.26. 10:50:03

Marketing trükk. A lényeg -mint mindig, mindenhol- az apróbetű. Ezek az árak akkor igazak, ha te magad, két váltás fehérneművel és fogkefével utazol, a légitársaság által megszabott napon és órában. Ha te úrként akarsz utazni -ezeken a fapadosokon eleve nem lehet, mert úgy rendelik a gyárból, hogy állni kényelmesebb lenne rajta, mint ülni, pár széket kivéve (ami szintén feláras, persze)- szóval akkor és annyi csomaggal, amire egy hosszabb utazáshoz szükséged van, akkor megnézheted az árakat...
Szóval, ha "légibuszként" használod, TUD olcsó lenni, de azért NAGYON észnél kell lenni, hogy ne fizesd ki a gatyád a repülésért... (gyakorlatilag mindenért megkaszálnak, már a csekintől kezdve)

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2020.01.26. 11:03:16

@whale: Szóval nagyjából olyan mint a vonat.

whale 2020.01.26. 11:24:05

@A Tengerész: Ritkán vonatozom, de szerintem durvább. Tényleg, onnantól kezdve, hogy belépsz a terminálra, ha nem vagy résen, mindenért megkaszálnak.

whale 2020.01.26. 11:32:36

@A Tengerész: Tulajdonképpen azt csinálják a fapadosok, hogy a gyerekkorunkból ismert repülős szolgáltatást, "élményt" redukálják egy BKV buszéra és így tudnak olcsók lenni, azokon a napokon, amik nem frekventáltak és tölteni akarják a helyeket. De ha te arra a repülős élményre vágysz, amit a "klasszik" társaságok nyújtanak (kényelmes ülés, személyes kiszolgálás a csekinnél és a bordingnál, kaja pia a repülés alatt, kézipoggyásznál (ez egy kb 20X20X40-es kistáskát jelent) nagyobb méretű csomag, amit nekik kell ki-berakodni, akkor villámgyorsan "normál" repjegy árat kapsz. Nincsenek csodák.
De az biztos, ha résen vagy, ügyesen meglovagolod a kedvezményeket, hajlandó vagy nyomorogni és mindent elektronikusan intézel, hogy személyesen ne kelljen veled foglalkozniuk, nincs csomagod, akkor tud olcsó lenni...

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2020.01.26. 11:44:56

@whale: Számomra egyszerű. NEM MEGYEK sehova. Itt vagyok a világ közepén, ennél jobb hely nem létezik.

keeper1 2020.01.26. 19:36:30

Azt hiszem, megcsal egy csöppet az érzeted. Igaz lehet , hogy a légitársaságok egyes időszakokban és egyes desztinációkon akár profit nélkül is repülnek, de a fő kérdés mindig a töltöttség, meg hogy a jegy mellé mit ( csomagot) ad el. Ha veszünk egy jellemzően fapad (is) gépet A 321 v. B-737-800 , annak listaára durván 100m USD.
Legyen képes 20.000 leszállásra , utána kuka ( valóságban persze nem) ekkor felszállásonként 5000 dollár a gép. Pl Madrid 2.75 óra repülés , az ezzel a kategóriával 7.1 t , 9000l topliva, kevesebb mint 4400 USD. Személyzet kapjon á 1500-at.....15000 USD, 4.5 M ft-ért lehet emelni egy gépet 180-200 utassal, 23-24000 Ft áron , oda vissza mondjuk 47.000/fő. És ennyit, csomagdíjjal , fedélzeti bolttal, kisebb repülőterek , hotelbrókerek sarcolásával be is szednek bőven. (Kerozin esik egy főre 90l oda vissza.)
Ha autóval indulsz negyedmagaddal , ámokfutsz kétszer 28 órát minimum, az 5000km-en tankolsz 50x8 equal 400 l, X 1.4, 560 Euró üza-t (185000Ft!) a kocsi egyéb költségei , ha nem rom, min 20 ft/km ( újabb 100.000) 2x2 szoba tranzitszállás legyen 200 Euro, 65.000 Ft.......világos, hogy miért nő a kereslet a fapad iránt, minden kínja, bizonytalansága ellenére .

rgranc 2020.01.27. 09:13:34

Mi használtuk eddig rendszeresen a fapadosokat családdal (főleg hogy hitelkártyával pontgyűjtő rendszerben elég komoly lerepülhető összegeket tudtunk gyűjteni tavalyig), minimális odafigyeléssel és rugalmassággal nagyon jó volt, annak ellenére hogy tudjuk hogy a környezetre káros, és a repülésnek a legnagyobb a karbonlábnyoma. Viszont másként nem jutottunk volna el a gyerekekkel egy csomó európai városba ahova így sikerült - leginkább idő hiányában. Fapadossal belefért pár nap London, Barcelona vagy Belgium is egy-egy őszi vagy tavaszi iskolaszünetben, azt vonattal, busszal vagy akár kocsival (hiába környezetkímélőbb), nem tudtuk volna megoldani így.

Paduc · http://fontosmondatok.blog.hu 2020.01.28. 00:22:07

FOYLTATÁS...

Ynugi Tengerész! Néhány pohár bor után én is félreütöm a billeyntűket.
Ha túltöltöm a hombárt, akkor még másnap reggel is előfordul...

Persze a te aszkéta életmódod miatt más lehet a kiváltó ok. Szerintem csupán a sietség és a kapkodás, amit magamon is gyakran tapasztalok.

rezsöatya 2020.01.28. 04:39:31

@whale: szo sincs nyomorgasrol. Ha villamoson utazol sem igenyled a szemelyes kiszolgalast, meg a kaja piat...! :-P
Maltarol 2 ora az ut, Angliabol is 2 es fel volt. Felnott ember csak kibirja eves, ivas nelkul, nem?
Az meg miert problema, ha valamiert fizetni kell? Semmi nincs ingyen!

whale 2020.01.28. 08:25:01

@rezsöatya: Dehogynincs. Kínszenvedés 1 óránál több ezeken a gépeken. Közismert tény, hogy az üléssorokat minimális lábtérrel helyezik el, hogy max utasszámmal repülhessenek. Pont azt írtam én is, hogy a repülést tömegközlekedéssé változtatták, annak minden előnyével és hátrányával...

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2020.01.28. 09:31:07

@rezsöatya: :) Gyerekkoromban még a vonatozás sokkal lassabb volt mint manapság, hiába nyafogunk történelmi példákat hangoztatva, hogy ma több a menetidő Vác-Budapest viszonylatban, mint 1892-ben. Nos akkoriban természetes volt, hogy az emberek utazáshoz bőséges elemózsiát vittek magukkal, vagy a tehetősebbek beültek az étkezőkocsiba ebédelni. Aztán megszűntek a gőzmozdonyok, az egyvágányú összeköttetés miatti hosszas várakozások az ellenvonatra, szóval határozottan gyorsult a vonatközlekedés. De az emberek csak lassan hagytak fel a szokásaikkal. Ifjú koromban nyaranta hetente jártam Siófokra a hétvégeken. Eltekintve a rettenetes zsúfoltságtól (volt, hogy a Délitől Székesfehérvárig álltam a lépcsőn és csak akkor tudtam bemenni állva utazni a peronra Siófokig), ami miatt ha az ember egy órával az indulás előtt nem ment ki a vonathoz, már nem volt ülőhelye, mindig elcsodálkoztam rajta, hogy olyanok akik csak Aligáig utaztak, amint letették a seggüket azonnal falatozni kezdtek, mert elfogta őket a rettegés, hogy az elkövetkező 80 perc alatt még érkezés előtt éhen halnak.Visszatérve a repülőre, fiatalon gyakran utaztam Debrecenbe repülővel. 117 Ft volt a jegy és a menetidő olyan 40-45 perc. Ott is adtak kaját. Igazából az volt a lényege az etetésnek, hogy mindenki elfoglalja magát valamivel és ne nyavalyogjon, a repülés szorongás miatt.

rezsöatya 2020.01.28. 09:51:29

@whale: 1 oranal kevesebbert meg nem erdemes repulore szallni.
En ha megyek Mo-ra, akkor el akarok jutni, nem azon filozok, hogy milyen kenyelmes. Amugy a 180 cm-mel nem volt még "szorulásom" labhely ugyben. Van ott is egy trukk, felszallaskor meg kell kerdezni az utaskiserot tele van-e a gep. Ha nincs, kerni lehet a veszkijaratnal levo helyet, az utaskiserok orulnek, ha valaki azt valasztja, mert az plusz feladatokkal jar (persze csak vesz eseten, de hat, az azert nem etalon). Ezeknel a helyeknel nagyobb a labhely.

rezsöatya 2020.01.28. 09:57:18

@A Tengerész: a magyar ember kimegy a strandra es eszik. Elmegy kirandulni (akàr csak pár orara) es eszik. Elmegy egy kezmuves, vagy karacsonyi vasarra es eszik. Ketnapos unnep elott puposra rakott bevasarlo kocsit tol maga elott a Tescoban, mert fel, hogy ehenhal. Eszik a teve elott, irodai munka kozben meg ahol csak lehet... :D
A repulon meg lehet olvasni, de hany embert latsz utazas kozben konyvvel/ebookkal a kezben?

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2020.01.28. 10:44:50

@rezsöatya: "1 oranal kevesebbert meg nem erdemes repulore szallni." Ez a veszély nem fenyeget, már régóta megszűnt az országon belüli légközlekedés, én a '60-es évek második felén repültem hetente Debrecenbe tervezői művezetni a Biogálba, ebben az volt a buli, hogy reggel mentem, délután jöttem. Vonattal 96 Ft lett volna és 4 óra, szóval ott kellett volna aludni, mert nem fért bele egy napba.
"de hany embert latsz...." Magamon kívül szinte senkit. Viszont szinte mindenki masszírozza a telefonját.

rezsöatya 2020.01.28. 10:57:53

@A Tengerész: tortenetesen Becsre, Pozsonyra gondoltam. Innen, Maltarol a repules az egyetlen logikus utazasi mod, autoval tobb, mint 2000 km lenne, plusz ket komp.
Csaloka, mert nekem a telora van letoltve a Kindle app es szamtalan konyv, barmikor varnom kell csak elokapom es olvasok... :-)

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2020.01.28. 11:27:15

@rezsöatya: "Csaloka, mert nekem a telora..." Persze, de alighanem ezerből egy van ilyen. Ismerős nagyobbacska hajóval visz kirándulókat természetjárásra. Mondja, hogy a kicsikkel semmi gond, bámulják a madarakat, halakat, a tájat, hallgatják az izgalmas történeteket, de 10 év felett csak ül mind és a telóját nyomogatja, lesüketítve magát fülhallgatóval.

rezsöatya 2020.01.28. 12:29:52

@A Tengerész: nos, itt van az oktatas es a szülők felelossege. Túl azon, hogy "regen minden jobb volt", meg hogy "bezzeg az en koromban", el kell fogadnunk a vilag valtozasat. De ha megmutatjuk gyermekeinknek a szepet, akkor van esely ra, hogy vevok lesznek ra es fogyasztoi annak.
Tudnek meselni a gyermekeimrol, de sem az eszt nem akarom osztani, sem dicsekedni nem szeretnék... :-)

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2020.01.28. 12:45:58

@rezsöatya: Más mesélte, szülök és kisgyerek ülnek egy étteremben. Miközben esznek, nem beszélgetnek, hanem mindkét szülő a telóját nyomkodja, a ygerek meg unatkozva piszkálja az ételt. (eldöntöttem, nem javítom többet a betűcseréket, nem titok, hogy hülyülök)
süti beállítások módosítása