Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Műszaki: Na ez az a hülyeség amért nem gondolom követendőnek ennek a srácnak az elképzeléseit. ww... (2024.03.07. 19:50) Hétfő.
  • KAMA3: Én bevallom őszintén, hogy erre az időre (félig szándékosan) felfüggesztettem a blogod olvasását, ... (2024.03.01. 09:56) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Ha nem írok ne válaszolj!: Már lezártam. Majd építek egy ferde rampát amin feltolom a talicskát. ... (2024.03.01. 00:31) Szerda.
  • A Tengerész: @Paduc: Rémlik.... (2024.02.25. 02:14) Szombat.
  • A Tengerész: @akiga: Igen tudok róla. (2024.02.23. 08:39) Szerda.

Linkblog

Csütörtök.

2019.08.29. 21:58 :: A Tengerész

Tegnap piacnap volt, csónakkal mentünk kaprot venni a tökfőzelékhez. Ja meg vettünk még kenyeret és bementem a Viza hajóra a Toldi Mikinek  volt tengerész gépüzemvezető kollégámnak visszaadni a hézagmérőt, amit a szelephézag állításhoz használtam, mert a sajátomat azóta se találom. Sebaj egyszer majd előkerül valahonnan amikor a kutya se keresi.

Ma kemény napom volt. Amúgy nem lett volna az, ha a holnap kéthetes bordasérülésem már meggyógyult volna, de így eléggé igénybe vett. Arról van szó, hogy még a hideg idő beállta előtt feltétlen cserélni akartam a hajó fenekén a hajócsavar közelében lévő magnézium anódokat. Hogy újkorukban hogy néztek ki arról már nincs képem, ezért a netről kellett visszakeressek egy régi naplóbejegyzést .

magnezium_anod_2010_05_31.jpg

A vízretétel óta azt hiszem ez a harmadik alkalom, hogy cserélem őket. A víz amúgy kellemes meleg 25 fok körüli, neoprénben akármeddig lehet odalent dolgozni nem fázik az ember. De már a beöltözés is kínszenvedés volt a sérülésemmel. Ezeket a képeket J csinálta rólam miután végeztem a munkával és kifelé kapaszkodtam a létrán. A vödörben a szerszámok, alkatrészek voltak, amikért időnként felmerültem.

001_186.JPG

Amit épp használtam az a csuklómra gumizott mágnesre ragasztottam, kivéve az anódokat, mert a magnéziumot azt nem fogja a mágnes, arra nagyon kellett vigyázni.

003_122.JPG

007_47.JPG

Amíg dolgoztam J a decken a tűző napon biztosított, szegény majd megsült a decken, amint végeztünk bevonult a vízbe miután kihámozott a búvárruhából. Mert az csak a filmeken van, hogy James Bond ripsz-ropsz  magára kapja a neoprént, aztán az akció után 5 perc múlva már szmokingban van, egy be-kiöltözéssel elmegy összesen  bő fél óra is. Mindenesetre megnyugodtam, ha fájdalmas is volt, de ez is megvan

009_35.JPG

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr6515031326

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kis ember 2019.08.30. 14:29:24

Utolsó előtti kép: Cousteau kapitány. :)
süti beállítások módosítása