Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Vasárnap.

2019.08.11. 23:40 :: A Tengerész

Íme a csodafegyver.

001_180.JPG

Igen AZ. Játék vizipuska. A szivornyája megtoldva tizenhárom és feles műanyag "bergmanncsővel". ( Emlékszik még rá valaki milyen volt az igazi? Ónozott vaslemezből korcolt cső kátránypapír béléssel. Külön spéci fogószerű irdaló szerszám volt a hajlításra, minden átmérőhöz külön. De rég volt amikor olyannal szereltem.) Idáig fenékvíz szívásra használtam, de olajhoz is tökéletes, sokkal jobb mint a harmonikás műanyag benzinszivattyú amivel tegnap kínlódtam. Gyorsan kiszippantottam vele egy műanyag kannába

003_116.JPG

a fóliába gyűjtött kenőolajat. A kannából a golyós kotyogós borszivattyúval PET palackokba fejtettem, valami főzőedényben ( nem hiszem, hogy J fog adni a sajátjaiból) fel fogom melegíteni 120 fokra, kigőzölög belőle a víz maradéka és ezzel fogom átmosni a motort.

002_150.JPG

A vezérműtengely körül minden víz-olaj maradékot szárazra itattam papírtörlővel és tovább szárítottam a ventilátorral. A gépház fenekét fűrészporral  meghintettem, ez felszívott minden olaj és vízmaradványt onnan is, most ismét tiszta és porszáraz a motor alatt minden. Az olajleeresztő csavart még nem tettem be a helyére, raktam a motor alá egy kis  műanyag tálcát, abba csöpöghet a maradék ami  még lefolyik a motorból. A következő az lesz, hogy leszerelem az önindítót és a generátorokat és azokat is kitisztítom, nem akarok kockáztatni egy zárlatot a nedvesség miatt, mert több órán át víz alatt voltak. Le kell takarítsam az összes elektromos vezetékcsatlakozást, mert minden pozitív pont, ami direktben kap feszültséget az akkumulátorról és víz alá került, zölddel vastagon oxidált. Csak ha ez mind megvan, akkor indítom be a motort a régi kenőanyaggal, aztán ha elérte az üzemi hőmérsékletet, leállok és lecserélem az olajat és az olajszűrőt. Szóval nincs még vége.

Nagynehezen kihúztam a két alsó bedagadt fiókot a konyhapultban, remélem ha kiszáradnak és a bútor korpusz is kiszárad ismét szépen fognak csusszanni. Egy konkrét testzárlat van már csak, a 230 V AC villanybojler, most ugyan nincs jelentősége, ki is kötöttem, mert a nap melegíti forróra a kollektorban a fürdővizet, de ezt is ki kell majd szerelnem, hogy kiszárítsam a bekötést, ha  a motorral és minden egyéb sürgősebbel végeztem, mert télre kell majd.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr3315005134

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kis ember 2019.08.11. 23:54:41

Hát Vilmos...
Most - nem jószántadból - végrehajtottál egy teljes tervszerű megelőző karbantartást.
süti beállítások módosítása