Íme a csodafegyver.
Igen AZ. Játék vizipuska. A szivornyája megtoldva tizenhárom és feles műanyag "bergmanncsővel". ( Emlékszik még rá valaki milyen volt az igazi? Ónozott vaslemezből korcolt cső kátránypapír béléssel. Külön spéci fogószerű irdaló szerszám volt a hajlításra, minden átmérőhöz külön. De rég volt amikor olyannal szereltem.) Idáig fenékvíz szívásra használtam, de olajhoz is tökéletes, sokkal jobb mint a harmonikás műanyag benzinszivattyú amivel tegnap kínlódtam. Gyorsan kiszippantottam vele egy műanyag kannába
a fóliába gyűjtött kenőolajat. A kannából a golyós kotyogós borszivattyúval PET palackokba fejtettem, valami főzőedényben ( nem hiszem, hogy J fog adni a sajátjaiból) fel fogom melegíteni 120 fokra, kigőzölög belőle a víz maradéka és ezzel fogom átmosni a motort.
A vezérműtengely körül minden víz-olaj maradékot szárazra itattam papírtörlővel és tovább szárítottam a ventilátorral. A gépház fenekét fűrészporral meghintettem, ez felszívott minden olaj és vízmaradványt onnan is, most ismét tiszta és porszáraz a motor alatt minden. Az olajleeresztő csavart még nem tettem be a helyére, raktam a motor alá egy kis műanyag tálcát, abba csöpöghet a maradék ami még lefolyik a motorból. A következő az lesz, hogy leszerelem az önindítót és a generátorokat és azokat is kitisztítom, nem akarok kockáztatni egy zárlatot a nedvesség miatt, mert több órán át víz alatt voltak. Le kell takarítsam az összes elektromos vezetékcsatlakozást, mert minden pozitív pont, ami direktben kap feszültséget az akkumulátorról és víz alá került, zölddel vastagon oxidált. Csak ha ez mind megvan, akkor indítom be a motort a régi kenőanyaggal, aztán ha elérte az üzemi hőmérsékletet, leállok és lecserélem az olajat és az olajszűrőt. Szóval nincs még vége.
Nagynehezen kihúztam a két alsó bedagadt fiókot a konyhapultban, remélem ha kiszáradnak és a bútor korpusz is kiszárad ismét szépen fognak csusszanni. Egy konkrét testzárlat van már csak, a 230 V AC villanybojler, most ugyan nincs jelentősége, ki is kötöttem, mert a nap melegíti forróra a kollektorban a fürdővizet, de ezt is ki kell majd szerelnem, hogy kiszárítsam a bekötést, ha a motorral és minden egyéb sürgősebbel végeztem, mert télre kell majd.