Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.
  • littke: Hat ezek szep kepek. (2024.04.06. 19:08) Szombat.
  • A Tengerész: @KAMA3: Az valóban mese habbal, hogy ilyen egyszerű szerszámmal le lehetne feszegetni a deszkákat.... (2024.04.04. 01:34) Kedd.

Linkblog

Hétfő.

2019.01.14. 22:31 :: A Tengerész

Hát akkor közkívánatra. A parti buszos kép  Malajziában, ugyancsak  Penagban készült, 

20190110122923_08.jpg

ahol horgonyon rakodtunk, motoros hajókkal ( régi szovjet aldunai kikötőket idézve "kátyerrel") jártunk ki a partra, ahol az árapály miatt a helyiek csónakjai a fenékbe vert karókhoz voltak kikötve egy, a rúdon csúszó gyűrűhöz, dagálykor úsztak a vízen, apálykor meg így a fenéken hevertek, ilyenkor a hajóroncsok is kilátszottak, amiket úgy látszik macerás lett volna eltakarítani. 

20190110123613_04.jpg

Penang,  Flying Angel tengerészklubban egy kollégával, akinek a nevét sajnos elfelejtettem.

20190110123613_02.jpg

A hajósképek  mind az M/S Petőfin készültek. Aki felfedezi magát rajta azt Isten éltesse még sokáig! Egyszer viharban kellett felmásszak éjjel oda az árboc tetejére izzót cserélni egy pozíciós lámpában, ahogy dülöngélt a hajó, hol jobbra, hol balra láttam magam alatt a tengert, miközben egyik kezemmel kapaszkodtam, a másikkal a szerszámokat tartottam amivel szétszedtem a lámpát, a harmadikkal a szétszedtem, a negyedikkel az égőt tartottam, stb. de mindehhez akkoriban is csak két kezem volt. Hogy mekkora élmény volt azt mutatja, hogy még mindig emlékszem rá.

20190110122923_12.jpg

20190110123613_05.jpg

20190110123613_06.jpg

20190110125700_12.jpg

 

20190110130213_05.jpg

20190110130213_10.jpg

20190110130213_12.jpg

20190110131018_01.jpg

A múltkor a gépházi munkát mutogattam, itt egy kicsit elegánsabb a környezet. A napszemüveges tengerész nem Hamlet atyjának szelleme lila köpönyegben, csak a radar "kappája" ( takarója)  mögött áll éppen. balra a Bajai Árpi rádióskambuzer ( rádiós-gazdasági tiszt), az alacsony fiú jobbszélen akinek csak a feje látszik az hiszem a Győri Jani harmadik tiszt, a többiek nevére nem emlékszem, de ha megírjátok, utólag beírom.

20190110131018_06.jpg

20190110131018_07.jpg

20190110131018_08.jpg

20190110131018_09.jpg

 

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr1614562288

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2019.01.15. 12:12:49

Biztos hülye a kérdés, de amikor az árbocra kellett másznotok, akkor azért ki voltatok biztosítva, ugye?

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2019.01.15. 12:42:59

@carter66: Hát akkor épp egyedül voltam és hiába a biztonsági öv, amikor feljebb és feljebb mászol, mindig arrébb kell kötni, szóval hol be vagy kötve, hol meg nem. A szél cibál mindent, nyakadban egy szatyor a cuccokkal ami hol ide, hol oda akad bele valamibe, a pufajkád úgyszintén, a kezed majd lefagy, a csavarok berohadva, mert az orosz ember mindent olyan vasból csinált amit jó étvággyal zabál a rozsda, egyfolytában arra vigyázol, le ne ejtsd a búrát ami pótolhatatlan, szóval ezek olyan elméleti munkavédelmi előírások, papíron persze be is tarthatók, csak épp ha jól oda vagy kötve esélyed sincs elvégezni a munkát.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2019.01.15. 22:13:25

@carter66: Nem, a képek kezdődtek '66-tól, azaz a fényképezős korszakom. Hajózni '75-től 80-ig. Nagybátyádat nem ismertem. Nem tudom lesz e még kép, a pincében talált anyagot feldolgoztam, sok nincs már a tengerész korszakból, a többi a régi kirándulások, síutak, céges bulik, katonaság, régi lányok akiknek már a nevére sem emlékszem, szóval nem biztos, hogy ide való. Egyszer TALÁN megírom az életem történetét, mert mostanában rengeteg régi dolog jutott eszembe, például épp a képek kapcsán. TALÁN abban lesznek AZOK a képek. De az már nem a blogba való azt hiszem.
süti beállítások módosítása