Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.
  • littke: Hat ezek szep kepek. (2024.04.06. 19:08) Szombat.
  • A Tengerész: @KAMA3: Az valóban mese habbal, hogy ilyen egyszerű szerszámmal le lehetne feszegetni a deszkákat.... (2024.04.04. 01:34) Kedd.

Linkblog

Kedd.

2018.09.11. 21:34 :: A Tengerész

Reméltem, hogy be fogok gyorsulni. Ma műszak végére bő 4 méterrel elhagytam  a fenyőfát.

003_81.JPG

De nagyon fárasztó. Amúgy nem érzem annyira veszélyesnek, hogy kihajtanak a gyökerek ahol már kiirtottam. Ezek nem egynyári gyomok. Nem sietnek annyira. Persze elő akarnak majd törni, de felásom ahol a konyhakert lesz és azt muszáj lesz kapálni, egyszer csak feladják a gyökerek, ahol meg nem lesz kert ott jön a fűnyíró. Szóval ekkora esélyt nem kapnak többet a "veszélyes" növények. Amúgy nem is a borostyán a legrosszabb, a vadkomló sokkal erősebb. Egyrészt szúrós, másrészt nem szakad ki gyökerestül. Egész vékony szálak is kitéphetetlenek, ha meg elkezdem csákánnyal feltépkedni a gyökereiket elképesztő, több méteres 3-5 cm vastag szálak szakadnak fel komoly erőfeszítés után. A hokedlin rádió, mindig, még ennél  a monoton munkánál sokkal érdekfeszítőbb tevékenység során is kell hogy szóljon közben valami, általában Klubrádió, mert a szokásos kereskedelmi zenés röhögcsélős szaroktól a falra mászok. Amikor még Budapesten építettem a hajót, még hallatszott a Tilos, de idáig már nem jön el az adás. valaha hallgattam még a Petőfit, de vagy 7-8 éve az is hallgathatatlan. Sokáig hallgattam a Fialát ahogy egyik rádióból a másikba vándorolt, de egyszer ( nem először) összekülönböztünk és ezt már nem tudtam neki elnézni.  Döbbenet, hogy milyen szarral tömik az emberfejeket mind közszolgálat, mind kereskedelmi rádiózás címén..

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr7414235417

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kis ember 2018.09.13. 00:30:51

Miért nem hallgatsz Tilost online? Én is azt csinálom. Egy olcsó internetes rádió, wifi és olyan mint a Sokol.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2018.09.13. 00:45:08

@Kis ember: Kevés lenne egy rádió. A hajón, a házban, a külső munkahelyeimen mind van készülék és mind szól ahol épp vagyok.
süti beállítások módosítása