Kis körséta a motorkerékpár szekcióban.
Gyerekkoromban ilyennel jártak Budapesten a motoros rendőrök.
Ez egy Simson, csak nem az a robogó amit mi ismertünk.
És ifjúkorom Danuviája, Csete Bandi barátomnak volt ilyenje, rettegve mentünk végig vele a Soroksári úton az akkor még üzemelő malmokba bekanyarodó, flasztekövekből kiálló, sikamlós vasúti síneket hegyesszögben keresztezve.
Komar robogó.
És egy szovjet robogó ("cirilül" nem beszélőknek "Verhovina"), méghozzá eredeti kifogástalan állapotban.
Az örök, a felülmúlhatatlan klasszikus, a robogók ősapja, úttörője.Hadimotorosok. Elsőre azt hittem Ural, a szovjet BMW koppintás, de nem, ez eredeti.És ha már "hadi", akkor itt a gulyás fő a gulyáságyúban.
( Azt tudjátok mért füstöl a kórház kéménye? Mert fő az egészség!)UAZ őszinte felirattal. Ez is ismerős, katonaként ugyan raj GAZ-zal jártunk, de ilyen UAZ-zal hordtuk a sárkányrepülőket hajdanán a Hármashatárhegyen.Van hadihajó is, egy szépen megtartott aknásznaszád, szívesen megnéztem volna, mert emlékeim fűződnek a hajóhoz, de szombaton a járón két... ezek után kevéssé szimpatikus hölgy orrát magasan tartva közölte, hogy "majd holnap", vasárnap meg nem volt rajta senki. Hát akkor lányok dugjátok fel magatoknak! Én még SOHA nem mondtam senkinek aki a hajómra kíváncsi volt, hogy jöjjön holnap, pláne nem értem, mert ők azért hozták ide, hogy mutogassák.Ez már as ma hadserege, sivatagot járt egység, volt fegyver és felszerelés bemutató is, de az engem hidegen hagy.Ki ne emlékezne rájuk? Kései ifjúkorom URH-s járőreinek ezerötös Ladája.Az igazi ifjúkorom favoritja a Volga '69-ből.Gazdája viaszos kencével fényesíti, olyan mint újkorában, de mint elmondja számolatlan sok munkaóra van benne amíg ilyen lett.A Trabant egy kicsit "csalós", mert ez már nem az "igazi" kétüteműhanem már a négyütemű, VW motorral, kelet-nyugat összeborulása előtt közvetlenül. Mindenesetre parádésabb mit amikor a gyárból kikerült.
De ha már német, itt van egy igazi régi autó egy DKV junior.
Í
Ez volt az utolsó autó, amit az AUDI gyártott az előtt mielőtt Németországot kettévágták volna. A két rendszer életképességét pontosan jelezte az, ahogy az országhoz hasonlóan kettévágott gyárban alakultak a modellek. 30 év múlva az Audi lett amilyennek a Mercedes versenytársaként megismertük, az NDK meg eljutott az 1000-es Wartburgig. Nos ami a két autó közti különbség az a két rendszer közti is. Nagy kár, hogy mára, egy ígéretes kanyar után, ismét autokratikus, hülyék vezette gazdaságot üzemeltetünk, de ez már nem az én gondom.
Ha már szó esett a Mercedesről, itt van egy gyöngyszem járó motorral, csendesen zümmög.
Az az autók fejedelme a Rolls.
Hajómodellek is vannak, méghozzá működők.
G is kicsomagolta a sajátját.
És száguldozott vele egy jót.Ha már modell, van itt pár érdekesség, sürített levegő helyettesíti a gőzt az antik gőztraktor makettben
mely cséplőgép modellt hajt. Még gyerekkoromban is láttam ilyet élőben, amikor apám levitt Pátyra mert az aratáskor az esőzés hatására megdőlt, kombájnnal betakaríthatatlan gabonát kézzel aratták a katonák, meg a gyárakból levezényelt munkások.
A korai '70-es években még láttam ilyeneket Angliában közlekedni.
Hogy a légi járművekből is legyen valami, amikor sárkányrepülni tanultam ilyen Góbék voltak még Hármashatárhegyen az oktatógépek vitorlázóéknál.
A végére hagytam a kedvencet, ilyen volt az első saját autóm, '72-ben (CY 2433) csak pirosban. ( nem korhű, két krómozott cső hiányzik a fényszórók mellől).
Hát ez volt a hétvége, vasárnap délután szépen hazahajóztunk J-vel és kikötöttünk a helyünkön. Szép weekend volt.