Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Műszaki: Na ez az a hülyeség amért nem gondolom követendőnek ennek a srácnak az elképzeléseit. ww... (2024.03.07. 19:50) Hétfő.
  • KAMA3: Én bevallom őszintén, hogy erre az időre (félig szándékosan) felfüggesztettem a blogod olvasását, ... (2024.03.01. 09:56) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Ha nem írok ne válaszolj!: Már lezártam. Majd építek egy ferde rampát amin feltolom a talicskát. ... (2024.03.01. 00:31) Szerda.
  • A Tengerész: @Paduc: Rémlik.... (2024.02.25. 02:14) Szombat.
  • A Tengerész: @akiga: Igen tudok róla. (2024.02.23. 08:39) Szerda.

Linkblog

Kedd.

2016.07.26. 22:26 :: A Tengerész

Az ember annyiszor panaszkodik rá, hogy mennyire érzéketlenek, nem elég segítőkészek az emberek, mindenki csak a pénzre hajt, hogy igazán felüdülés volt a mai napom, megcáfolva a rossz megszokásokat. Említettem már, hogy egy szivattyút megrendelt nekem Kínából leslie.hun, tette ezt minden érdek és haszon nélkül. Még azt is megoldotta, hogy felkerüljön a cucc Budára, csak érte kellett mennem. De ez csak egy volt a mai jók közül. Említém, hogy beraktam a hajóba egy benzines aggregátort. Eredetileg az volt a tervem, hogy használatkor kirakom a deckre ahol szabadon szívhat levegőt és kipufoghat, de elhelyezve a fuxban tapasztaltam, hogy a ki- és beemeléshez bizony szükség van az egyik hajóorrban lévő darura.  Szóval macerás a dolog. Ezért kitaláltam, hogy lent fogom járatni, ott ahova elraktam. Ehhez azonban a kipufogógázt valahogy ki kell vezetni a szabadba. Na ehhez volt szükségem valami olyan flexibilis csőre, ami bírja a magas hőmérsékletet. Nem is egyszerű a dolog, sokat kellett Googliznom, mire találtam ilyesmit. Ez volt az. http://www.nstntomlo.hu/tomlok/elszivotomlok/vena-wyrem-f%C3%BCst-g%C3%A1z-elsz%C3%ADv%C3%B3t%C3%B6ml%C5%91-detail Persze nem egyből találtam meg ezt, előbb a forgalmazó más termékét néztem ki, de amikor felhívtam a weboldalon közölt kapcsolatot, helyből azt mondta, hogy az drága, van más, ami nekem ugyanolyan jó és sokkal olcsóbb. Már ez nem egy igazán szokásos kereskedői magatartás, de az igazi meglepetések csak ezután következtek. Kérdeztem mehetek e aznap érte, mondta már nincs raktár, de visszahív, mert az az átmérő ami nekem kell nincs kéznél, de holnapra behozatja a központba. És visszahívott, másnap (azaz ma) jöhetek érte. Kérdeztem hogy tudok oda BKV-zni, mondta hogy oda csak autó jár meg a madarak, de ha elküzdöm magam a Savoya parkig kijön elém kocsival. És ma kijött elém és 2 m csőért bevitt a  cége telephelyére (miközben elárulta, hogy alapjábavéve kiskereskedelemmel nem foglalkoznak, kifejezetten nagykereskedelmi a cég) amit amúgy lehetetlen megtalálni utca és házszám szerint, mert az összes rendelkezésre álló navigátor program csak a 28-as számig jegyzi az utcát, 162-es számra nem lehet lelni. Szóval a nagykereskedelmi cég ügyvezetője, aki az elképzelhető legkülönbözőbb igényeknek megfelelő ipari tömlőket árul, kiautózott értem 2 m cső vásárlóért, majd miután kiszolgált és ráadásként megajándékozott egy darab szilikon lappal amiből tömítést készíthetek, beültetett az autójába és visszasofírozott a Savoya parki buszmegállóba. Talán mégsincs egészen veszve Magyarország.

Hazatérés előtt még beugrottam a lányomhoz, aki levett egy-egy darabot a harmonikám válszíjaiból, mert túl hosszúra sikerültek és nem volt jó a hangszer állása. Nagy örömömre szolgált az a szemmel látható rutin ahogy a lányom a szerszámokkal bánik, igazából most először láttam munka közben. Ahogy mérte, vágta, vékonyította, ragasztotta, szegecselte a bőr munkadarabokat, az egészen szívet melengető volt. Némi szerénytelenséggel, "apja lánya".

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr458916482

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sün77 2016.07.26. 22:55:41

Szia Vili!
Ilyen pesti autós beszerzések témában nyugodtan keress! Megoldjuk. Sün

hitvantanyitto.blog.hu 2016.07.27. 11:09:46

Kedves ismeretlen forgalmazo: Ezt jo volt olvasni !

sevylor 2016.07.27. 12:24:52

Jó történet!
(magam kivittem volna eléd a csövet:)

halaloszto 2016.08.05. 13:44:19

@sevylor: De ő akart beszélgetni, és megmutatni a cégét amire büszke. És az is lehet!
süti beállítások módosítása