Új projekt indul. Nem túl terjedelmes, de fontos, rég halogatom. A házzal együtt jött egy műanyag csónak, amúgy ha nem is túl igényes, de ügyes kis holmi lenne ( nem poliészter, pláne epoxi, csak PVC), de már az első perctől fogva tudtam, ahogy megemeltem, hogy véres a torka, méretéhez képest túl nehéz. Ez lett az a bizonyos munkacsónak, amit a túlpartra menéshez, piacozáshoz használunk a szintén vele együtt jött öreg Tomos motorral. Na az se volt felhőtlen, állandóan akadozott, míg meg nem találtam az okát, a benzinszivattyú, népszerű nevén AC pumpa membránja megrepedt, nem szállított rendesen üzemanyagot, persze ehhez a generációhoz alkatrészt találni már reménytelen, de egy körömollóval szabtam hozzá egy membránt a Mákvirág vékonyabb ponyvájának maradékából, nálam minden hulladék egyúttal a jövő tartaléka, azóta prímán működik az öreg gép. Na szóval sejtettem én, hogy nagy baj van a csónakkal, azt is tudtam mi lehet, a szendvics szerkezet belső és a külső héja közt nyilván valamiféle műanyag hab van és miután a belső héj járó felülete több helyen megrepedt, az eső ami beleesett a csónakba beszivárgott a padló alá és ott maradt. Amikor tavaly a tükrére állítottam a csónakot rengeteg víz folyt ki belőle a fartükör repedésein, meg az evezővillák lyukain át, de ha a hab nem zártcellás, akkor sejtettem, hogy alighanem az is megszívta magát. Na most hogy alacsony volt a vízállás, kihúztam a csónakot a szárazulatra, fúrtam egy 55 mm átmérőjű lukat a belső fenékbe, alatta azonnal látszott, hogy EPS (magyarul Hungarocell) van a két héj közt, azt is kivágtam fenékig késsel és az így keletkezett padlóösszefolyóból elkezdtem kiszívni strandvizipuskával az ott összegyűlő vizet. A vizet mércés vödörbe nyomtam, kijött a kettősfenékből 60 liter. Aztán sikítóval kivágtam körbe a belső héjat a járófelület szélei mentén körbe és kiemeltem az egészet. Feltárult a vízzel teljesen átitatott EPS kitöltés. Feldaraboltam késsel, hogy ki tudjam szedni, majd lemértem, pont 30 kiló volt. Szóval amikor gondosan kimertem minden esővizet a csónakból, akkor is cipeltem benne 90 kiló haszontalan terhet a duplafenékben.A kivágott padlólemez, jobb oldalán középen látszik a lyuk amivel kezdtem a feltárást.Így néz ki a csónak immáron kitöltő EPS nélkül.És a 30 kilónyi EPS. Mondjuk ha száraz lenne akkor kb 5 kg lenne az egész, vagy tán annyi se.
Állati érdeklődés van a munka iránt.
Ma SP-vel elautóztunk Sziegbecsére és vettem a Tüzépen 4 tábla XPS hablemezt, ez nem tud vizet szívni, ezt formára fogom szabni, hogy lehetőség szerint kövesse a fenék íveit, majd PUR ragasztóval a fenékhez fogom ragasztani, hogy ha meg is telne esővízzel a csónak, ne ússzon fel, aztán vagy visszaragasztom rá a régi fenéklemezt, vagy csinálok rá padlódeszkát főzésálló ruszki nyír rétegelt lemezből, egy a lényeg, hátul a legmélyebb ponton lesz egy zsomp, amiből ki lehet merni szivattyúzni, szivacsolni az esővizet az utolsó cseppig, hogy ne kelljen drága benzinköltséggel vízballasztot utaztatni.