Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: :) Hajón jelenleg csak alszom, mégcsak nem is fűtök, meg minden ami kell hozzá.... (2024.12.23. 07:46) Vasárnap.
  • A Tengerész: @solidarity1: Köszi! Azóta eltűnt a hajó és a világ proletárjainak se sikerült egybesülni a vörös ... (2024.12.18. 12:23) Vasárnap.
  • A Tengerész: @Sunny Days: Nem tudtam pontosan hogy néz ki, csak úgy nagyjából kitaláltam. De hát ugye Google a ... (2024.12.12. 08:34) Szerda.
  • starace: @A Tengerész: Köszönöm a választ, örülök már előre a folytatásnak! (2024.12.10. 17:23) Csütörtök.
  • A Tengerész: @KAMA3: Köszi....mostmár tökmindegy. Valszeg elbasztam. Elsősorban el kellett volna mennem az orvo... (2024.11.25. 22:30) Péntek.

Linkblog

Kedd.

2015.04.21. 22:08 :: A Tengerész

In memoriam Deni.
deni.jpg

Aki olvassa a kommenteket már tudja, a Kisember írta tegnap, hogy Deni kutya nincs többé. Szerettük és ő is szeretett bennünket, most szomorkodunk. 

Ma a tornác tetőn dolgoztam, óvatosan kell lépkedni, mert a nem túl ferde tetőn ugyan teli talppal meg lehet állni, de ha csak egy kis fűrészpor van valahol csúszik mint a fene és nincs mibe megkapaszkodni. Rövid tépelődés után a tetőre fektettem egy alumínium létrát és mindig oda szorítóztam ahol éppen dogozni kellett. Így persze lassabban haladtam, de biztonságban. Beütöttem vagy 200 szöget, az OSB lapokat, amiket idáig csak néhány szöggel rögzítettem, rendesen felszögeltem a szarufákra.

J pogácsát sütött , két kiló lisztből kb 450 darabot.001_2.JPG

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr257387772

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

akiga 2015.04.21. 22:38:57

Részvétem Kisemberéknek! Elvesztettek egy családtagot.
Ti elvesztettétek a vendég hajókutyát. Mi pedig egy személyesen nem ismert kis állatot, aki mindenkinek bizonyára sok örömöt okozott.

Tengerész!

Mafc vitorlás sport klubban vagyok benne. Van 3db felújításra váró alumínum kalózunk, amik állítólag a Füredi hajógyárban készültek kb. 30-40 éve. Mivel ha felborítjuk teljesen elsüllyed, ezért ki akarjuk cserélni benne habot. Ez a teljesen körbeszegecselt és itt-ott hegesztett orrészben van. Belülről gondoltuk felvágni, és kikaparni a szétfagyott mállott régi vizes habot. Tennénk helyette új XPS habot. Láttál te ilyen hajót, ha küldök képet, mondanál valami véleményt, te hogy bontanád meg. Mivel ha fel is fúrjuk a szegecseket valószínű belülről is össze van hegesztve. Azt sem tudjuk, hogy vannak benne az orrdeck merevítői azt nem akarjuk felvágni. Nincsen rá sem végtelen időnk, és a pénzügyi keret is szűkös. Ahogy az lenni szokott. De gyakorlóhajónak nagyon jók. Elpusztíthatatlanok. Mivel télen nyáron szabadban állnak és eléggé kivert sorsúak, olyan megoldást akarunk, ami nem igényel semmi karbantartást és kibír még 30 évet a felnövekvő egyetemista generációk alatt.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2015.04.21. 23:31:08

@akiga: "...amik állítólag a Füredi hajógyárban készültek kb. 30-40 éve." A Füredben nem lennék biztos, ha jól emlékszem Vácott gyártottak alu hajókat, de a 30-40 év az inkább 50-60, akkor volt az alukorszak. Kűldj képet a vilmosbartyikkukachotmailpontcom-ra, majd gondolkodom róla. Így látatlanban azon töprengek nem a meglévő üregek kihabosítása lenne e a jobb megoldás, mint a hablemez darabok beszabása és rögzítése?

MaKata 2015.04.23. 14:36:46

"J pogácsát sütött , két kiló lisztből kb 450 darabot"
Húú...!! Minden elismerésem J-é ! Buli lesz? Csak nehogy olyan vége legyen, mint az "Indul a bakterház" gombócos jelenetében....

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2015.04.23. 20:08:13

@MaKata: Buliii? J vitt valamennyit a szüleinek, én is "rájárok", korán reggel kezdem a műszakot reggeli után, ma is már 7-kor kopácsoltam a tető bádogszegélyt, mostanában leállok tízóraizni, mert enélkül ebédre már ég a gyomrom a nagy ürességtől, szóval nem tart ki hét végéig az biztos.
süti beállítások módosítása