Tegnap délutánra kész lettem a tornác lábazattal.
Ma lehántoltam a járda és a lábazat közti talajból 10 cm-t és a helyét elkezdtem feltölteni murvával. Délután kipróbáltuk SP egyik ladikját egy dögnagy motorral, persze mindezt szabálytalanul, az idióta HSZ szerint minden csónakot csak egy motorral szabad levizsgáztatni, gyakorlatilag a cserélhető külmotort (hisz pont arra való) a szabályzat úgy tekinti mint egy autó beépített motorját, aminek cseréje hajólevél cserét és persze újbóli borsos költségen történő vizsgáztatást von maga után. A vizsga abból áll, hogy a csónakot megtekintik abból szempontból, hogy az újonnan ráakasztott motorral is megvan e benne az előírt mentőmellény, horgony, csáklya és elemlámpa tartalék izzóval, ja meg az elsősegélynyújtó doboz. Ha mindez rendben van akkor az új motorral is mehet a hajó. De ha netán visszarakod rá az előző motort, mert rájössz hogy az mégiscsak jobban passzolt rá, akkor kezdheted elölről újabb negyvenvalahányezerért.A súlyos szabálysértést még tetéztük azzal, hogy össze-vissza száguldoztunk, szóval ha ez a többrendbeli bűnös szabálytalanság kitudódik súlyosan szankcionálva leszünk, a milliárdokat eltolvajló szabálytisztelő nagyjaink által bölcsen megalkotott jogszabályok alapján. Persze mindezt az alapos és körültekintő regisztrációs&vizsgarendszert a rendkívül veszélyes hazai vizek indokolják, az olyan vicces kis országokban mint az USA, Ausztrália, Nagy-Britannia, vagy a kellemes meleg tengerekkel körbemosott Svédország, Norvégia, veszélytelen vizeik okán ezek a dolgok mind nem szükségesek.