Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.
  • littke: Hat ezek szep kepek. (2024.04.06. 19:08) Szombat.
  • A Tengerész: @KAMA3: Az valóban mese habbal, hogy ilyen egyszerű szerszámmal le lehetne feszegetni a deszkákat.... (2024.04.04. 01:34) Kedd.

Linkblog

Csütörtök.

2014.05.01. 07:01 :: A Tengerész

Itt van május elseje, ég a gyomrunk belseje...(dallamára emlékeztek?) Tegnapi hír. http://www.moma.hu/media/kozlemeny/Botranyos-eljaras   Nem hiszem, hogy véletlen lenne. Első lehetőség: a Fidesz a választási hatóságot is, mint minden közhivatalt, szokása szerint telerakott hülyékkel akik kiválasztásánál csak a párthűség számított (ismerős, a komcsik is ezt csinálták '47-ben), szóval nem megy nekik a matek. Második, egyszerűen így akartak megszabadulni a Bokros Lajos ellenféltől, akit amúgy a magam részéről az egyetlen européernek gondolok az egész felhozatalból, rá szavaznék ha rajta lenne a listán, ha nem lesz rajta el se megyek szavazni.

'14, máj.1..jpgKész az étkező padlója. Így ránézve nem történt semmi, pont olyan mint amikor beköltöztünk. Csak épp bekerült pár köbméter sóder, beton és szigetelés a hajópadló alá. Majd valamit csinálok az 1973-as dizájn tapétával, nem tudja valaki sima diszperziós falfestékkel vajh ha lekenem, nem üt át a minta a fehéren? Nincs kedvem újratapétázni.

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr836100538

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tömjénzsolti 2014.05.01. 10:19:53

Noha ma már nincs felvonulás, nincs sör és virsli sem, azért most is el lehetne énekelni:

Még, még, még és még!
A burzsujnak soha sem elég.
Láss, láss, láss, már láss,
Sorsod az elpusztulás!
Az országnak harmada éhengebed,
Az éhség, a szenny marja fel testedet,
Éhhalálra ítélt ez a rend…

harpi5 2014.05.01. 13:29:56

@tömjénzsolti: Milyen igaz. Akárha ma is írhatták volna. A folytatása viszont már nem stimmel, hiszen nincs már sem Vörös, sem másmilyen színű Csepel, és a Plázákkal, irodaházakkal teletűzdelt Váci-út sem felel már senkinek. Helyettük van BIRKAMENET és Nemzeti Konzultációs levelezgetés. Félreértés ne legyen, abszolút nem kívánom vissza azt az időt, amikor parancsszóra ki kellett vonulni május 1-én, és jaj volt annak aki nem jelent meg. Sajnos, amint az ábra mutatja, egyre jobban ebbe az irányba haladunk, és lassan odajutunk, hogy ha valaki nem a felcsúti csapatnak a szurkolója, és nem ott szotyolázik a lelátón, akkor az jobb ha fogja az ásóját, és szociális temetés gyanánt, elássa magát.

leitomi 2014.05.01. 22:09:59

Egy kis off:
érdekes sztori, hajós kaland:
www.odysseus.hu
bal alsó menüpontban vannak a filmek, szép vitorlás képek

tloatcha 2014.05.04. 10:35:07

Az a legbiztosabb ha Walkyd-al vagy valami hasonlóval lekened először, akkor soha nem üt át és utána mehet a diszperziós . Hátránya: oldószerszag és csökken a légáteresztőképesség.Elég erős a minta ha csak diszperzióssal kened kb. háromszor kell de akkor meg lehet, hogy felhólyagzik a tapéta .

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2014.05.07. 21:02:46

@tloatcha: Végiggondoltam. Le fogom szedni a tapétát és vagy egyszerűen lefestem diszperziós festékkel a nyers pozdorját, vagy letapétázom Rauhfaser tapétával és azt kenem telibe.
süti beállítások módosítása