Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Vasárnap.

2014.02.02. 18:20 :: A Tengerész

Kész az előszoba járólapozás. A fürdőszobában leraktam a padlófűtés fűtőkábelét. A hálóra ragasztott fűtőszőnyeg nagyon praktikus, csak a helyiség felét nem tudtam vele lefedni, mert a "tereptárgyak" (mosdóbútor, mosógép, WC csésze  helyének kerülgetése miatt a kábelt jobbnak láttam leszedni a műanyag hálóról. Így viszont valahogy rögzíteni kellett azt a beton aljzathoz. Először megpróbáltam öntapis ragasztószalaggal, de az a betonra nem ragadt igazán, főleg, hogy a 8 fokban elég sprőd kábel rúgta magát amerre éppen a gyári hajlítás megszokatta vele. Végülis csemperagasztó pacnikat használtam, azt leterítettem nylon fóliával és a pacnik felett lenyomattam járólapokkal amiket búvárólmokkal, óriás seklikkel lesúlyoztam. Így a felületre a legszorosabban és a legkisebb vastagságigénnyel ráfeküdt a kábel. A hidegen mért ellenállása 180 Ohm, 300 W-os , 1,3 A lesz az áramfelvétele. Holnap ha leszedem a nyomatást lefotózom és még le is rajzolom bekottázva a fő méreteket, mert ha később valamit le kell dűbelezni netán a padlóra, ne kelljen rettegni, hogy épp a kábelbe fúrok bele.

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr685794441

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

horgonylánc 2014.02.02. 22:05:10

Szia Tengerész!
Ha a fűtőkábelt bekapcsolod, akkor felmelegszik és a padlóhoz simul, elfeledve a gyári hajlatait, könnyebb vele dolgozni!
Bebetonozás előtt pedig mindenképp tanácsos egy utolsó próbát tenni!

horgonylánc 2014.02.02. 22:56:04

Sziasztok!
Ez az oldal sok hajós, hajózást kedvelő találkozó helye lett! Több barátság született Tengerész oldalán.
Itt találkoztam Sanyi65-el, hamar megtaláltuk a közös hangot. Közös hajózásról, földkerülésről beszélgettünk.
Emlékeztek Sanyira? Több mint egy éve nem járt itt. Januárban volt egy éve, hogy többszörös csatározásban, az utolsó csatát elvesztette a rákkal szemben.
Írom ezt emlékeztetőül azoknak, akik esetleg még emlékeznek rá.
Sanyi, már égi vizeken hajózik.
Jó szelet Sanyi!

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2014.02.03. 08:26:13

@horgonylánc: Azannya! Ez látod eszembe se jutott. Pedig milyen kézenfekvő! Be is fogom kapcsolni miközben ráterítem az aljzatkiegyenlítőt, akkor az gyorsabban is fog kötni. Persze csak folyamatos kontroll alatt, nehogy túlhevüljön.

Sanyi 65! Hogyne emlékeznék! Egy időben gyakori kommentelő volt. Írt a kemoterápiás rosszulléteiről is. Szörnyű. Már negyedik aki Amapola körül személyesen vagy blogolvasóként megfordult és nem él. Hárman, a Rehák Balázs, a Bátori Jancsi és a szuperbúvár '56-os harcos Csomós Robi a "parti party"-n is ott volt. Robi "bácsi" (nekem nem az, csak 15 évvel volt nálam öregebb)mondjuk "igazoltan" távozott, 1930-as születésű volt, leketyegett az órája és ritka teljes életet élt pescador.uw.hu/, de a többiekkel a rák végzett idő előtt. Szörnyű. Elnehezedett a szívem, de köszönöm, hogy megírtad.

abraxas 2014.02.03. 12:32:10

Néha néztem Sanyi oldalát, nem tudtam hová lett. Most már értem :-(
Jó szelet odaát!

Jonathan 2014.02.03. 14:03:05

Bekesseget a tavozoknak. Szomoru, de elfogadhato a tavozas, ha lejart az idö, am erthetetlen es ertelmetlen ha az egy szörnyü betegseg következmenye. Jo szelet, Sanyi ba'...
Magam is szembeneztem e gyilkos korral, 5 even at birkoztunk egymassal,s letem volt a tet. Nehez, hosszu ez a harc, de az elsö meccset en nyertem. Remelem a visszavago elmarad...

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2014.02.04. 09:00:37

@csaba03: Egy boldog ember. És még tele volt tervekkel. Nem sokáig élvezhette a hajóját és a terveit se volt ideje megvalósítani. Egyszer járt nálam, még amikor Amapola a parton épült. Jót beszélgettünk hajókról, építésről, meg a világ dolgairól. (Versenytáncot oktatott, volt vele egy fiú és egy lány, a tanítványai, még ma is izgalomba jövök ha a lányra gondolok.)Isten adjon neked kárpótlást a rövid földi létért Sanya!
süti beállítások módosítása