Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.

Linkblog

Szerda.

2024.04.24. 09:57 :: A Tengerész

Vígasztalanul esik az eső. Már tegnap este rákezdett. Bár lenne ezer dolgom odakint, mert építem az öntözőrendszert, a víztorony tartályával bíbelődök, de nem bánom, mert nagyon kell az eső. A szántóföld, ahol az ösvényen két hete még haragoszöld volt a fű, már sárgul, a frissen tárcsázott földet meg hordja a szél, nem tudom a vetés mit csinál ilyenkor, de nem örül az biztos. Annakidején az öregeim azt mondták "májusi eső aranyat ér", nos mindjárt május van, szóval nagyon kell a csapadék.

Visszatérve a víztoronyra, meg kell oldjam, hogy mászható legyen a hatalmas fenyőfa, elkezdtem létráról csupaszolni az alján a tökéletesen leszáradt ágakat. Az a tervem, hogy felrakok úgy 10 méter magasra egy csigát, amin egy fallal, mint az árbocra a vitorlát fel lehet húzni a víztartályt és le is lehet engedni ha a töltő szelep karbantartására, javítására van szükség. Mert most még fel tudok mászni ilyen magasra (bár J kézzel-lábal tiltakozik, mert fél hogy leesek), de pár év múlva nem biztos, hogy képes leszek rá. Szóval eszerint kell szervezzem az életemet. Viszont a tartály üresen csak néhány kiló, tehát a felhúzás, leeresztés nem okozhat gondot, HA jól megcsinálom hozzá ami kell. A 60 literes műanyag tartályt valahogy be kell kosaraznom a felakasztáshoz, mert a füleiben nem bízom tartós terhelés szempontjából.

pict0082_3.JPG

A fenekébe már beraktam a csonkot ahova az öntözőrendszer csatlakozik majd.

pict0083_4.JPG

A tetejére meg a Geberit rendszerű segédenergiás WC tartály töltő szelepet építem be. 

pict0085_2.JPG

Egy alumínium lemezre lesz szerelve amit a tartály csavaros fedelére szegecselek fel.

pict0084_2.JPG

Neki az lesz a dolga, hogy a tartály tetejére szerelve a napi öntözéskor amikor J a slauggal locsolja az egész kertet, a különféle egyéb növényeit, amikor ezért a szivattyú bekapcsol, akkor amíg nyomás van a rendszerben feltöltse a tartályt a max vízszintre.  Amikor a vízelvétel megszűnik, a szivattyút az áramlásérzékelő automatikusan leállítja.  A teli víztartályból a két magaságyásra a csepegtető rendszerbe ezután gravitációs nyomással (ha sikerül 10 méter magasra felrakni akkor az pont 1 bar mínusz az ágyás magassága) áramlik a víz mindaddig amíg a tartály ki nem ürül. Az űrtartalom 60 liter, ez becslésem szerint bőven elég 24-48 órára is. A szivattyút J kikapcsolja amikor végzett a napi rutinnal, tehát a nyomott rendszer nincs állandó nyomás alatt, ezzel a csepegtető nem fogja "rángatni" a tápszivattyút  a néhány centiméter szintcsökkenéssel. Maga a szisztéma már kipróbáltatott a másik oldalon az 1 m3-es tartállyal, csak most attól lesz tökéletesebb, hogy nagyobb lesz a statikus nyomás a csepegtetőkön, ezzel kiküszöbölve reményeim szerint a párolgás okozta elvízkövesedést, valamint a precízen beállított eséssel nem lesz elfagyást, levegősödést, és dugulást okozó hiba.

Tulajdonképpen dolgozhatnék az  "esernyő" alatt, de olyan hangulattalan takonyhúzó  idő van odakint, hogy semmi kedvem kimenni. Azon kívül meg 11-re kell mennem a Vízügyhöz megkötni az új stégszerződést (a Kormányablakon keresztül pár nap alatt meglett postai úton az erkölcsi bizonyítványom hozzá, de hogy egy ilyen szarsághoz mért kell erkölcsi azt továbbra se értem, de mindegy), szóval nekikezdeni sincs sok értelme a melónak. Addig meg elvagyunk idebent a jó melegben a Szmájli kutyával a lábamnál.

13:10 Elintéztem a stégszerződést, bár jelentősen emelték az árat, de évi 24200 Ft még így is rendkívül kedvező a hajóim hazai kikötőhelyének, így a házunktól 15 méterre. PONT 11 órakor név szerint szólítottak, szóval az ügyintézés mintaszerű volt.  Belépek, kedves fiatal hölgyek, indulok a korábban megismert íróasztal felé, mondja "Ne ide, ott foglaljon szembe helyet... HACSAK nem akar az ölembe ülni!" Ilyen félmagas labdát én ki nem hagynék, mondom "DE AKAROK!" De hát sajnos visszakozott a kislány... kár. 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr5718388627

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása