Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Kedd.

2024.04.02. 17:25 :: A Tengerész

Az alacsonyabbik magaságyás szabott raklapjainak levágott darabjaiból kitermeltem a még használható deszkákat. Utálatos munka, rengeteg berozsdásodott szöget kell kihúzni, elvágni. De hát a faanyag érték. Ami végképp használhatatlan az megy be a kályhába felvágva, még ezen a télen. Bár tegnap egyáltalán nem kellet tüzelni olyan meleg volt, de ma reggel begyújtottam, mert erős szél fúj a Dunáról, ami húzza kifelé a meleget a házból, reggelre csak 22 °C volt amiben J már fázik. De az ilyen himi-humi tüzeléshez jó ez a puhafa hulladék.

Icukától kölcsönkértem három nagy vésőt, nekem is volt két nagy és három kicsi, ezekkel, meg egy vasfűrésszel némi gyakorlás után aránylag gyorsan ment a raklap boncolás. Mert az elsővel megkínlódtam, MINDENNEK megvan a technikája, rá kellett érezzek.

Virágok közt vésővel kalapáccsal.

434586117_1238711617096573_8661626589878037510_n.jpg

Eltüntettem az egyik földkupacot az utcáról a ház elől.

432970308_819728099968824_7613902412151101419_n.jpg

Mindig tartottam odaállni az autóval közel a vízhez, mert azon az oldalon ahol általában kiszállok, a part kicsit megsuvadt, most azt a mélyedést  is feltöltöttem.

A kép baloldalán a raklap, meg autógumi alatt ponyvával letakarva van még egy bő fél köbméter maradék kerti föld, azt még ki kell találjam hova és mibe fogom deponálni.

Ha ebből a sok virágból mind cseresznye lesz nem tudom mennyi cseresznyés rétest kell majd sütnünk Vilmos napra!

434162208_965122118576870_1298216662902933083_n.jpg

 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr4318369157

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KAMA3 2024.04.03. 22:32:31

Ezeket a raklapokat irtó nehéz bontani, bordás szeggel vannak összerakva. Hegesztettem egy raklap bontót, (ehhez hasonlót www.youtube.com/watch?v=SoV-SpfQKAo) de nem vált be, mert inkább elrepesztette a deszkát. Az EUR raklap sokkal jobban össze van szegelve, mint bármi más. Kipróbáltam a rombusz autó emelőt, amivel pár deszkát le tudtam feszíteni. De rá kellett jöjjek, hogy ezt az emelőt arra találták ki, hogy az autó életciklusa során legfeljebb 3 szor használd, többet nem.. Elkezdett lekopni róla a menet.

Na ami bevált, hogy egy 4 kilós kalapáccsal oldalról leütöm a három alsó deszkát a pogácsákkal együtt, úgy, hogy a pogácsákat ütöm felváltva. Utánna a szegekkel már sokkal könnyebb elbánni, feszítővas, kalapács segítségével.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2024.04.04. 01:34:44

@KAMA3: Az valóban mese habbal, hogy ilyen egyszerű szerszámmal le lehetne feszegetni a deszkákat. Ami működött, hogy előbb vékony, majd egyre vastagabb vésőket beütni a lapok közé, majd amikor már eléggé eltávolodtak, akkor kihúzni a vésőket és vasfűrésszel elvágni a szögeket. Így aránylag könnyen lebonthatók. Ja és nekem részben szerencsém volt, mert nem bordás, gépi szögekkel voltak szögelve. VISZONT SOK szöggel. Volt olyan csomópont, ahol 15 db szög tartott egy deszkát egy pogácsához. Nyilván nem így készült eredetileg, hanem ahogy elkezdett lazulni, bevertek még pár szöget javításképpen.
süti beállítások módosítása